וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נועזות נוסח ניסאן

19.11.2010 / 9:15

רכב הפנאי מוראנו מאבד את הגג בתערוכת לוס אנגל'ס והופך לקבריולה מסוגנן. עם האליורה קונספט מחפשת ניסאן את עתידה

מספר ימים לאחר חשיפת תמונת הפרופיל של הניסאן מוראנו קרוס-קבריולה, אפשר לשים בצד את ההלצות ולקחת אותו במלוא הרצינות - בכל אופן מדובר בכלי-רכב סדרתי שעלה לבמת האירוע המוטורי בתערוכת לוס אנג'לס. אבל למרות הכול, אם ניקח כמה דקות כדי להתעמק בתמונות הראשונות שלו, יתכן שאין מנוס מלשאול - מה לכל הרוחות חשבו שם בניסאן?

זהו הקרוסאובר הראשון בעולם שמצויד בהנעה כפולה ומשולב עם מרכב גג נפתח וחמישה מושבים מלאים (על אף שהמושב האמצעי מאחור אינו שימושי במיוחד). בניסאן מכנים את הקרוס-קבריולה כגורם ההפתעה הכי גדול בשנים האחרונות. "הוא מוסיף אלמנט שלישי לתחום רכבי הפנאי. הפאר של קרוסאובר באווירה של קיץ", כך אל קסטיאני מניסאן צפון אמריקה. בארה"ב אגב מאוד מחבבים את המוראנו, ואין פלא שהוא הוא מהווה נתח משמעותי בכמות המסירות של רכבי הפנאי מידי שנה, מאז החל להמכר ב-2002.

מחלקת העיצוב של ניסאן עשתה מעשה די מהפכני, אבל לא ממש ראשון מסוגו. אפשר לטעון שסוזוקי x90 מבוסס על משהו דומה, אולם כאן מדובר ברכב פנאי פול סייז שהפך לגרסה פתוחת גג בגוון ספורטיבי. במסגרת הניתוחים הפלסטיים והקוסמטיים איבד המוראנו שתי דלתות כאשר הקדמיות התארכו על פי הצורך. כדי לשוות לו מראה של רכב שמסוגל לצלוח שבילים מאתגרים, הגחון התרומם מעט ומעניק לו הפרדה גבוהה מהקרקע, למי שבאמת מתכוון לקחת אותו מעבר לאספלט ולכסח את הגומי מהג'אנטים. הגג המשתפל עשוי תרכובת רכה ומאוחסן בתא נפרד במפלס מאחרי המושבים האחוריים, אולם אינו גורע ליטרים רבים של אחסון מתא המטען.

למרות עיצובו השנוי במחלוקת, תא הנוסעים הוא גולת הכותרת במוראנו הפתוח. הקבינה סופר מפוארת ועמוסה במערכות אלקטרוניקה ומולטימדיה שחלקן תגענה ישירות מדגם ה-LE של המוראנו הסגור, יחד עם תוספות נלוות: שקעי USB, צגי מגע, כניסות וממשקים לסמארטפונים וכדומה. עוד בנמצא שפע תאי-אחסון, בקרת שיוט, בקרת אקלים מפוצלת, מערכות בקרת אוויר לצמיגים וחיפויים בגוונים בהירים.

בחזיתו של רכב הפנאי יפעם מנוע בנזין מסורתי בנפח 3.5 ל' שישה צילינדרים המפיק 265 כ"ס ומשודך לתיבה רציפה עם שישה הילוכים קבועים מראש. בכך למעשה דוחה החברה היפנית את השקת המנועים האקולוגיים לרכבי הפנאי למועד מאוחר יותר, קל וחומר שאין שום כוונה לכאורה לשווקו עם מנוע הדיזל החדש, אפילו לא ביחס ישיר לגרסה הספורטיבית השוכנת באינפיניטיFX דיזל. מיבואנית ניסאן לישראל 'קרסו-מוטורס' נמסר לוואלה! רכב כי הקרוס-קבריולה לא ישווק בארץ.

ניסאן פותחת צוהר לעתיד

ניסאן אליורה (Ellure) הוא רכב סלון רעיוני של היצרנית היפנית שנחשף אף הוא בלוס אנגל'ס. כמו בהרבה מאוד תערוכות רכב, היצרנית בוחנת את מכוניות העתיד באמצעות קונספט בודד ממנו ניתן יהיה לחלץ מסקנות אם המשפחה תהיה חצופה יותר, מרווחת יותר, משפחתית, לנהג הספורטיבי או בגדול ובמקרה לעיל - מה אוצרים עיצוביה של ניסאן בשלוש השנים הקרובות.

בניסאן אימצו השנה מוטיב מוגדר לרכב הראווה המפואר שלהם: "אישה בשנות ה-30 או ה-40 לחייה שרוצה למרוד במוסכמות". יש גם מי שאומר אחרת ומשמיע קולות מתונים ומרוסנים יותר - "עיבוד מודרני לסדאן", כך אחד ממנהלי חטיבת העיצוב של החברה.

התצורה החיצונית מושפעת מאוד מחיטובים נשיים מטבע הדברים, אך דגשים ניתנו לאופן החיתוך והריווח בתוך תא הנוסעים. מבנה הקוקפיט בנוי בצורה מעגלית כשמלפנים מותקנים שני מושבים נפרדים, החיפוי בהיר והתכנון יוצר איגוף ויזואלי של החלק האחורי ומרכיב כמו ספסל אחיד לספונים בו. עוד מציינים בניסאן דיפוני רצפה המונעים רטיבות בשטיחים ועיטוף מושבים 'Eco Suede' (קטיפה חסכונית).

מבחינת כוח ההנעה, ניסאן התקינה יחידה היברידית לטובת התצוגה הרשמית של הרכב. מדובר במנוע בנזין מוגדש על בנפח 2.5 ל' אליו משודך מנוע חשמלי קטן שהושתל בקרביו. במצטבר, עומד ההספק המרבי על 270 כ"ס בשידוך לתיבה רציפה השולחת את העוצמה המשולבת לגלגלים הקדמיים. בשנים הקרובות נדע יותר בבירור, מה מרכב הקונספט הנאה הזה יגיע לשלב ייצור.

ניסאן אליור. אתר יצרן
ניסאן אליור/אתר יצרן

.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully