וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולקסווגן תייצר ה-XL1

27.1.2011 / 13:09

הדו-מושבית של פולקסווגן הצורכת 111 ק"מ לליטר תיוצר במספר מצומצם בארה"ב, סין ואירופה. נשיא הקונצרן: "כבר ב-2013"

ימים אחדים אחרי שחשפה פולקסווגן בתערוכת הרכב בקטאר ה-XL1, הגרסה הבשלה והמעודכנת לאקולוגית המהפכנית שנחשפה לראשונה לפני כעשור, הודיע נשיא הקונצרן הגרמני פרדיננד פייך כי משלב הדיבורים עוברים לשלב המעשים. "אנחנו רוצים לראותה מיוצרת בעוד פחות משנתיים במספר יעדים בעולם". האם הפעם יצאו הדברים לפועל?

שלוש אבולוציות בסדרי גודל משתנים התחוללו על הקונספט הזו מאז שהושקה לראשונה בתחילת העשור הקודם. חטיבות העיצוב וההנדסה השתעשעו משך שנים ברעיון של רכב עתידני בעל סידור הושבה לזוג אנשים אשר צורך משאבים מינימליים ומכסה טווחי ענק, הרבה בזכות עיצובו הצר ומקדם החיכוך הנמוך - 0.186. כמובן שלצריכת הדלק גם כן תפקיד חשוב ובשני הדורות הקודמים הייתה זו ה-L1 (מכונית ה-'1 ליטר') המסוגלת לגמוע כ-100 ק"מ על ליטר סולר. כעת עוברת הקונספט לגרסת ה-XL1, תוך שינוי המרכיבים העיקריים.

ה-XL1 שוקלת כ-795 ק"ג, והיא נעזרת במנוע טורבו דיזל אליו מצורפות יחידת כוח חשמלית וסוללות ליתיום-יון בטכנולוגיית שקע-תקע. בקרבי הרכב חטיבת כוח צנועה בנפח 0.8 ל' בעלת שני צילינדרים המפיקה כ-48 כ"ס או 75 כ"ס במצטבר עם היחידה החשמלית, שעה שהכוח נשלח לסרן האחורי דרך תיבת DSG עם שבעה הילוכים. זו מאיצה בה ל-100 קמ"ש בפחות מ-12 שניות.

אבל לא ביצועים הם עיקר הטכנולוגיה הענפה, כי אם תצרוכת הדלק והיחס לסביבה. כאן מציינים בפולקסווגן, בגאון יש לומר, כי ה-XL1 ההיברידית לוגמת כ-0.9 ל' לכל 100 ק"מ. מדובר על יכולת בלתי רגילה לנוע למרחק של מעל 550 ק"מ על מכל דלק מזערי של 10 ליטר, בעוד בחירה במנוע החשמלי בלבד תספק ל-35 ק"מ של נסיעה ירוקה. פליטת ה-CO2 גם היא ברצפה ועומדת על 24 גק"מ.

פולקסווגן XL1. אתר יצרן
פולקסווגן XL1/אתר יצרן

התשובה למחירי הדלק? אולי

עד לדבריו של פייך עמדה ה-XL1 תחת סימן שאלה - האם תגיע לייצור או לא? בעבר איפוא נשללה האפשרות על הסף שכן עלות כל דגם נאמדה בכ-35 אלף יורו שהינם רחוקים מהישג ידו של האדם הממוצע. חטיבת אודי אגב השאילה לא מעט מהישגיה של פולקסווגן בתחום זה אל מכוניות ה-E טרון, אולם במקרה שלה נטשה את רעיון הכלאיים ואמצה הנעה חשמלית טהורה.

אלא שכעת, עם הוזלת חומרי הייצור והכוח המשולב של פולקסווגן (גם בחטיבות אודי, סיאט וסקודה), פייך מציין כי עלות כל דגם הופחתה באחוזים ניכרים ל-5,000 יורו בלבד. "כרגע אני לא רוצה להתחייב כמה יעלה הדגם המוגמר, אבל אני מבטיח לכם שתראו אותו על הכביש", כך מסר לכלי-התקשורת בגרמניה.

גם ראש חטיבת ההנדסה בפולקסווגן, אולריך האקנברג, מצדד בדבריו של הנשיא פייך ואף מוסיף מספרים רשמיים. "למרות שבתחילת הפרויקט דיברנו על פילוט במסגרת חברה כזאת או אחרת, לרבות בציים קטנים, היעד כעת הוא להפיק לפחות 100 עותקים מה-XL1 בשנה הראשונה. נבדוק אותם בארה"ב ובסין, ואחר כך נראה איך מתקדמים באירופה". עוד תשובות, כנראה עם פתיחת תערוכת ז'נבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully