וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקלף החזק של שברולט

6.4.2008 / 17:03

ה'משאיטנדר' הענק של שברולט בדגם 2008 מעביר לנו כמה שיעורים בכוח ומלמד אותנו שרכב עבודה לא חייב להראות פשוט

אחד המשקים האהובים עלי בתור ילד היה ה'טופ-טראמפ' – זהו משחק קלפים (לא, לא פוקר או משהו בסגנון), שעל גבי כל אחד מהקלפים הוצגה מכונית אחת (במקרה זה, מכוניות 'על') בצמוד לנתונים הטכניים שלה. מטרת המשחק הייתה כמובן צבירת מרב הקלפים, על ידי משחק "מלחמה" באמצעות נתוני הרכב. כל שחקן בתורו היה בוחר באחד מהנתונים המשכנעים ביותר בקלף, כמו כ"ס או מומנט או מהירות מרבית וכו' ובמידה וזה הגבוה מבין שאר קלפי השחקנים, הוא גורף את הקופה אליו.

מבחינתי לפחות, הקלף האולטימטיבי, הג'וקר של עולם הרכב היה כמובן הקלף של הלמבורגיני קונטש (כן, עברו מספיק שנים מאז...). בחפיסת הקלפים של אותם שנים כמעט שלא נמצאו מכוניות שמסוגלות להתחרות בה, לא בהספק, לא במומנט ובטח שלא בביצועים. כמו שאמרתי, ג'וקר.

ואולם היום, כמעט 30 שנים מאז אותו משחק קלפים, ואפילו הטנדר שממנו ירדתי לפני מספר רגעים, מאיים להאפיל על האקזוטיקה האלמותית של שנות השבעים. איך בדיוק? עם כוח, הרבה כוח ומייד נגיע לזה.

נפגשים שוב

לפני כשנה לערך, פגשנו כאן לראשונה בסילברדו SUT שהגיע טרי טרי לישראל וכבר אז הוא השאיר אותנו המומים. מפגש ישיר עמו הרגיש כמו עמידה מתחת לסל בליגת ה-NBA בציפייה ל'ריבאונד' – הוא פשוט ענק ונראה שעוד רגע הוא עלול לטרוף אותך. רוצים בכל זאת המחשה מספרית? בבקשה: אורכו 6.57 מטר, רוחבו 2.4 מטר, גובהו 1.93 (מרגיש הרבה יותר – גבהי 181 ס"מ ועדיין היה נראה כאילו הוא גבוה ממני בחצי מטר), יש לו ארגז בנפח 4 מטר מרובע ויכולת נשיאת משקל של 1,300 ק"ג. זה מרשים אתכם?

אם לא, חכו שתשמעו על המנוע. עמוק בתוך החזית העצומה של הסילברדו המחודש עדיין שוכנת אותה יחידת כוח מפלצתית – V8 טורבו דיזל בנפח 6.6 ליטר, רק שלאחר מתיחת הפנים ההספק עלה ב-6 כ"ס והמומנט ב-1.5 קג"מ. עדיין לא מרשים אתכם? אז כדאי להזכיר שהתוספת הזעירה מביאה את ההספק הכללי לכדי 366 כ"ס ולא פחות מ-91.2 קג"מ. רק מעט פחות סוסים מאותה קונטש מזדקנת וכמעט פי שניים וחצי מומנט. תכירו את הג'וקר החדש בחפיסה, והוא אפילו לא מכונית 'על'.

אז מה אתה בעצם סילברדו, משאית או טנדר?

אז זהו שהחוק אומר משאית והיבואן אומר טנדר וזה אומר, שכדי שתוכלו לשבת מאחורי ההגה שלו וליבש איזו באר נפט מזדמנת, תהיו זקוקים לרשיון 03 והיבואן עדיין מנסה לשכנע אותנו כי הסילברדו משתלב יפה מאוד בקבוצת הטנדרים, מבחינת המחיר.

הפתרון לבעיית הזהות נפתרה על ידי היבואן שמציע ללקוחות המעונינים להוציא רשיון 03 על חשבונו בעת קניית הסילברדו ומסתבר שהשיטה עובדת שכן מהסילברדו נמכרו עד עתה כמעט 300 יחידות ומעט יותר מחצי מהרוכשים הגיעו בזכות מבצע הרשיון.

מה חדש, גבר?

מלבד התחזקות המנוע, הסילברדו קיבל גם הופעה עדכנית ואגרסיבית יותר – כן, מסתבר שאפשר. חזיתו הוחלפה בחדשה בעלת מכסה מנוע בולט יותר וגריל גדול מאוד, יחידות תאורה חדשות והמון קילוגרמים של כרום. מבחינת השלד, הורחבו מפסקי הגלגלים מלפנים ומאחור לטובת היציבות ונוספה חבילת שטח כסטנדרט הקרויה Z71. חבילה זו כוללת בולמי זעזועים חזקים, מוט מייצב קדמי מעובה, מסנן אוויר מוגדל, מיגון תחתי ונעילת דיפרנציאל אחורי אוטומטית.

אולם, את השינוי המשמעותי ביותר מוצאים בתא הנוסעים. עוד בתצורתו הקודמת הסילברדו נראה יוקרתי בהרבה מכל רכב עבודה שפגשנו וכעת, בדורו החדש עוד רף נחצה.

הקבינה החדשה של הסילברדו (בגרסת ה-LTZ) כבר נראית כאילו נלקחה מרכב יוקרתי ולא כל כך שייכת לרכב עבודה, אבל למה להתלונן. ובעצם, מי קבע שרכב עבודה צריך להראות ספרטני וזול? לעובדה שאי שם בארגז מאחור יכולים להיות מונחים ארגזים כבדים או באלות של חציר, כלל לא גורעת מהרצון של גם אחרון הפועלים למצוא קצת פינוק – ומזה מצאנו המון.

מצאנו מושבי עור מפנקים שגרמו לנו להרגיש טוב גם אחרי 500 ק"מ של נהיגה רצופה, בקרת אקלים מפוצלת שממש הקפיאה את תא הנוסעים ומערכת שמע איכותית עם רמקולים של BOSE וסאבוופר בדשבורד (ומפוצלת גם למושב האחורי להפעלה עצמאית) שגם קוראת MP3. והמרחב? גם הוא מצוין, הרי מידות ונפח הן הבעיה האחרונה של ה'משאיטנדר' האמריקני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

כשהאספלט רעד

כבר ברגע היציאה מחניית היבואן, אפשר לקבוע בוודאות – זו משאית לכל דבר. הגודל העצום וקוטר הסיבוב העצום (16.8 מטר) מצריכים מיומנות של ממש בתמרוני חניה צפופים. זאת משום שבשטחים המתים הענקיים שמסביבו מכוניות שלמות נעלמות בקלות ורעש הפצפוץ שנשמע מאחור עלול לבשר על רמיסה של איזו פונטו קטנטנה.

אולם, כשכבר עולים על הכביש הפתוח, ההרגשה משוחררת בהרבה. אז הופך הסילברדו לנעים יותר לנהיגה ובעיקר לשליטה. בניגוד למוכר מכלי רכב בגודל שכזה, הבלמים מספקים כוח רב לעצירה ובידוד הרעשים מרחיק את הנוסעים לגמרי מהמולת היומיום שמסביב. הישיבה הגבוהה בו גורמת לשיכרון מהירות – גם כאשר זו הופכת לתלת ספרתית ולא חוקית, ישנה תחושה של הזדחלות איטית. אפילו מבט בלוח המחוונים לא תמיד מספיק כדי לאמת את נתון המהירות, כשב-100 קמ"ש המנוע פועם ב-1,500 סיבובים עצלים בלבד.

עד אשר רומסים את הדוושה הימנית, כי אז לוקח למנוע העצום כשניה וחצי לבנות לחץ אדיר במערכת הטורבו ואז לשחרר עדר סוסים פראי אל הכביש. הסילבאדו הזה מסוגל להאיץ חזק מאוד מהמקום, כמעט ללא קשר למשקל שמונח עליו או למידת שיפוע העלייה בה הוא מטפס. התחושה היא שאם אפשר היה לקשור בחבל ארוך מספיק את הר תבור, היינו יכולים בקלות להעביר אותו בגרירה אל רמת הנגב. הכוח זמין מאוד בכל תחום בעיקר הודות לשימוש בתיבה עם שישה הילוכים. זו מאפשרת למנוע להימצא תמיד בתחום הכוח והיא תמיד נענית להורדה של הילוך אחד או שניים בהתאם ללחיצה.

כוחו של המנוע עובד גם לכיוון השני והלא פחות חשוב, ההאטה. תיבת ההילוכים של הסילברדו מאפשרת לנהג להגביל את המהירות האפשרית בכל הילוך על ידי לחיצת כפתור. כמו כן, האפשרות לברור ידנית את ההילוכים, מאפשרת לנהג לבחור הילוך נמוך מספיק בירידות ארוכות ולהישען על בלימת המנוע, מבלי לגרום להתחממות מיותרת של הבלמים.

אם צריך, אז אפשר גם שטח

שברולט סילברדו אינו רכב שטח טהור מידות, גם למרות ציודו בחבילת השטח המקורית. מצד אחד, הוא מסוגל לספוג זעזועים בקלילות וכוחו הרב גורם לו לגחך בפני עליות קשות, אבל מבנה גופו מגביל אותו מאוד. זווית הגישה עומדת על 22.1 מעלות בלבד, זווית הנטישה עוד חדה יותר עם 21 מעלות כך שקשה מאוד להתקרב עמו אל מכשולים מבלי לשפשף משהו בקרקע. גם זווית הבטן אינה מבטיחה רבות, שכן הסילברדו מציע רק 22 ס"מ במרווח הגחון ורוחק הסרנים עומד על 424 ס"מ, כך שכמעט בכל כפל קרקע, הסילברדו משפשף את כרס הפלדה.

גם מבחן הדיונות הסתיים כמעט לפני שהתחיל מהחשש להיתקע שם למשך שבועות. משקלו הרב של הסילברדו (מעל 3 טונות) מכביד מאוד על הצמיגים ואלו שוקעים מהר מאוד בחול, גם כאשר הורדנו המון אוויר מהם. מכאן שהסילברדו יכול לטפל בקלות בשבילים כבושים, בטח כאשר השילוב להנעה כפולה נעשה בעזרת מתג חשמלי משמאל להגה, אך ספק אם מישהו בשברולט באמת התכוון שתיקחו אותו למעלות הקשים בדרום הארץ.

הרבה מטר פח לשקל (וסולר)

נתון של 91.2 קג"מ ב-1,600 סל"ד נשמע טוב גם ללא קשר לסוג הרכב נו ניתן למצוא אותו ולסילברדו הזה הוא עושה המון טוב, אבל לא רק הוא. גם למחיר יש כאן משמעות עצומה, לטוב ולרע. הטוב, שבמחיר של טנדר רגיל, כ-210 אלף שקל, אפשר לקבל כל כך הרבה יותר בסילברדו, הרבה יותר מכל הבחינות – נפח הטענה, משקל מורשה, פאר, פינוק וביצועים והכל ברכב עבודה. הסילברדו גם מציע לרוכשים הכרה במס כבר מהקילומטר הראשון, בניגוד לטנדרים הרגילים.

אולם, לחובתו עומדים ממדים שמקשים מאוד על החיים בתוך העיר, גם על הנסיעה ובעיקר על מציאת החניה והעלות המשמעותית ביותר היא זו של הדלק. מכל הדלק של הסילברדו מכיל 129 ליטרים של סולר ואלה מסוגלים להתרוקן מהר מאוד אם נועצים בבטנו את הדורבנות. בימי המבחן שערכנו צרך הבריון האמריקני ליטר סולר לכל 5 קילומטרים בממוצע בנסיעה רגועה. נתון מחפיר לטנדר, אך מעולה למשאית, תלוי מאיזה כיוון מתבוננים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully