וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכוונים לאינסוף

רגע לפני שאינפיניטי מגיעה לישראל ובצל המשבר, קפצנו לפרובנס כדי לנהוג בכל מה שיהיה למותג הפרימיום להציע

תזמון, הוא דבר חשוב מאין כמוהו בחיים. כל אחד יכול לחשוב בקלות על לא מעט מקרים בחיים בהם אם לא היינו מאחרים בכמה רגעים או מקדימים באחרים, השתלשלות המקרים יכלה להראות אחרת לגמרי. כך גם במקרה של אינפיניטי, מותג הפרימיום והיוקרה מבית ניסאן. גם הם וגם אנחנו מקבלים תזכורת על חשיבות מציאת התזמון הנכון.

בשנת 1989, החליטה ניסאן להצטרף לחגיגה בארה"ב אותה התחילה טויוטה עם הולדת מותג לקסוס ולהשיק מותג חדש לבעלי הכנסה גבוהה יותר ומבודל משמעותית ממותג ניסאן העממי. דרכו של המותג החדש לא הייתה סוגה בשושנים, שכן האמריקנים היו סקפטיים מאוד אודות החדירה המלוכסנת לארצם. אולם, זמן לא רב אחר כך, באה הפריחה, כאשר אותם צפון אמריקנים החלו להבין שיש לא מעט תוכן ואמינות במתחרות מהמזרח, תכונות שהיו נדירות מאוד בכלי הרכב אותם הרגילו GM ואחרות לקבל.

בשנת 2006, שוב בעקבות לקסוס, החליטו הקודקודים בניסאן האם, שהגיע גם זמנה של אינפיניטי לצאת אל העולם כי ארצו של הדוד סאם גם נעשתה פחות עשירה וגם משום שלמכור באירו עשוי להיות יותר משתלם, וכך היה. בזו אחר זו הוקמו סוכנויות ותשתיות שיווק של מכוניות אינפיניטי באירופה וכעת הגיע גם תורנו הלבנטינים לפגוש במותג היוקרה. אולם, משום שסבלנות זו לא התכונה החזקה שלנו, לא יכולנו לחכות להגעת דגמי אינפיניטי אלינו, אז "נאלצנו" להרחיק עד לפרובנס שבצרפת, כדי לפגוש ברביעייה הפותחת.

טיימינג ולא בשסתומים

עד כאן בסיפורה של אינפיניטי, הכל טוב ויפה, מלבד התזמון. גם קברניטי החברה אותם פגשנו באירוע ההשקה וגם המנכ"ל הישראלי, אבי קנט, מעט החווירו לנוכח גל השאלות הקשורות לנושא הכי חם בעולם – המשבר הכלכלי. וכן, אין תשובה טובה מתקווה והחזקת אצבעות שלובות מאחורי הגב. כולם מקווים שההאטה הגלובאלית שנחתה עליהם, לא תחסל או תקשה יתר על המידה בהחדרת רכבי היוקרה החדשים אל היבשת הישנה בכלל ואלינו בפרט.

בעיית התזמון השנייה הייתה אישית יותר. במשך שלושה שבועות, אירחה אינפיניטי עיתונאים מכל רחבי היבשת בפרובנס, וכולם, ללא יוצא מהכלל, נהנו מתנאי סביבה ונהיגה חלומיים. השמש זרחה, הכבישים היו פנויים והירוק שמסביב לא יכולה היה להיות ירוק יותר. אולם, כשאנו הגענו, במקום להביא את השמש הישראלית איתנו, קיבלנו שלושה ימים של גשם כבד שלא פסק לרגע. בברכות הגשם נכתב "ולא תשעה לתפילתם של עוברי דרך" ואכן, למרות התפילות, היושב במרומים לא הסכים לסגור את הברזים אפילו לרגע. מה שאילץ אותנו להתמודד עם כבישים ספוגים וחלקים, שנראו לעיתים כמו נחלים קטנים. מה שלא תמיד הולך טוב עם מכוניות חזקות שלחלקן גם הנעה אחורית שרק מחכה שיתירו ממנה את הרסן. אז בואו ונפגוש אחת אחת מהארבע שהועמדו לרשותנו.

אינפיניטי EX37

שתיים מבין ארבע המכוניות שהגיעו להשקה, היו SUV מעוצבים ומלוטשים, כיאה לארץ מוצאם – ארה"ב במקרה זה. שם כידוע לכם מאוד מחבבים את הז'אנר וגם בשכונות השבעות בגוש דן. ה-EX הנו SUV יוקרתי בגודל בינוני שנועד להתחרות בגרסאות הבסיסיות יחסית, גם מבחינת מנועים וגם מבחינת מחירים של הטוארג וה-X5.

מספר אקזמפלרים בודדים ממנו כבר טפטפו לישראל ביבוא אישי, אבל למרות זאת, קשה להישאר אדיש לקו העיצוב האופייני של אינפיניטי, גם מזה שקיבל ה-EX. הוא נראה גדול, אגרסיבי ומיוחד. כן, מיוחד, ואת הבחירה בין "יפה" ל"לא יפה" נשאיר לכם.

בתא הנוסעים, לא צפויות מחלוקות – הוא פשוט נראה מצוין, בייחוד בגרסאות בעלות הצביעה הבהירה לקבינה. על הדשבורד המפוסל והמעניין נמצאים גם שפע מתגים ומסך, שלמרות ריבויים, לא מצאנו קושי מיוחד בהתמצאות. מבחינת הנוחות, כל יושבי הרכב (חמישה במספר) נהנים מספות עור מפנקות ונעימות. למרות זאת, היינו שמחים למצוא מעט יותר תמיכה בצדי הגוף.

משמו של דגם זה ניתן להבין שבחזיתו שוכן מנוע ה-V6 החדש של אינפיניטי. זה עשוי לגמרי מאלומיניום כדי להקטין את משקלו על החזית ונפחו עומד על 3.7 ליטר. דף הנתונים מספר על 320 סוסים באורווה ועל 36.7 קג"מ הזמין כבר ב-5,200 סל"ד. אל זה משודכת תיבה אוטומטית שבה שבעה הילוכים ומשם הכוח עובר אל כל אחד מארבעת הגלגלים לפי הצורך. בסעיף ההתנהגות שמחנו למצוא אחיזת כביש גבוהה, הגה חשמלי מדויק ונעים ונסיעה בטוחה שלא מאיימת להפתיע נהגים לרעה.

על הכביש ה-EX לא מרגיש בוטה כמו עיצובו. הנסיעה בו חלקה, שקטה ונעימה, גם כאשר פני הכביש נעשו משובשים מאוד. אמנם הוא נועל חישוקים בגודל 18 אינטש, עם צמיגים במידות 225/55, אך השיבושים והקולות החוזרים מהאספלט לא מפרים את השלווה בתא הנוסעים. המנוע החדש, יחד עם תיבת ההילוכים מספקים את כל ואף מעבר למה שצריך. הכוח זמין כבר מסל"ד נמוך מאוד וגת תיבת ההילוכים מסייעת מאוד בשמירת המנוע בתחום היעיל כשרגל ימין דבוקה לשטיח, או בתחום המנומנם בשיוט רגוע. המספרים מדברים על 6.4 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש, 240 קמ"שים מרביים וצריכת דלק ממוצעת של כ-9 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. נתונים טובים מאוד לנוכח משקל גוף של כמעט 1,900 ק"ג.

מחירו של ה-EX37 יחל אצלנו ב-375 אלף שקל והוא יוצע עם רשימה ארוכה של אבזור סטנדרטי. מחיר תחרותי מאוד ביחס ליריביו מגרמניה.

אינפיניטי FX50S: האח המופרע במשפחה

גבוה בצמרת ההיצע של אינפיניטי בעולם ובישראל שוכן ה-FX50. מדובר ב-SUV גדול ממדים (4.87 מטר לאורך, 1.93 מטר לרוחב ובסיס גלגלים של 2.89 מטר) שנראה, נשמע כמו מפלצת מכוכב אחר, שלא באה לקחת שבויים. פתאום, ה-EX שעמד לידו נראה עדין, מופנם וקטן. הגוף של ה-FX עתיר בקימורים, פינות וזוויות והכל מתחבר למראה צעקני במיוחד. יהיו שיאהבו ויהיו שיאהבו פחות, אבל אם אתם רואים אחד כזה מאחוריכם במראה, פשוט זוזו מהנתיב.

כיאה למראה התוקפני שלו, אינפיניטי בחרו להשתעשע ולהתקין בחזיתו מנוע V8 אימתני בנפח 5.0 ליטר ו-32 שסתומים. דף הנתונים מדבר על 390 כ"ס ב-6,500 סל"ד ולא פחות מ-51 קג"מ ב-4,400 סל"ד. הוכחה לכוח הברוטלי שלו הוא מספק מייד עם ההתנעה. מצמד המפלטים מאחור בוקע גרגור מרטיט וטפיחה קטנה על דוושת הדלק משחררת נהמה בריטונית שהזכירה לנו את המכוניות טרום תקופת הגבלות הרעש.

אבל זה לא היה רעש, אלא צליל ממכר ממש ולכן גם הזדרזנו להיכנס פנימה, להתחגר ולתת למשאבת הדלק לעבוד קשה. הכוח שלו קשה לתיאור במילים. רמיסת הדוושה מעמידה במקום, במצב מנוחה גורמת לבטן להתהפך ולראש לפגוש באלימות במשענת. הוא פורץ קדימה חזק וכועס ומעלים לגמרי את 2,121 הקילוגרמים שלו, פלוס שני אנשים וציוד. 5.8 שניות נכתב בדף היצרן, אבל הנתון היבש הזה לא מצליח להעביר את התחושה האמיתית. אבל לא רק מהמקום הוא יודע לזנק. הנתון המכובד של המומנט יחד עם התיבה המוצלחת (7 הילוכים), מאפשר לנהג לעקוף בכל מהירות, בכל מצב ותוך רגעים ספורים.

גרסת המבחן שהועמדה לרשותנו, הוסיפה את האות S לשם הדגם, מה שאומר שעם הגרסה היותר ספורטיבית בהיצע אנו מתמודדים. זו נועלת חישוקי ענק בקוטר 21 אינטש ועליהם צמיגים סופר דביקים במידות 265/45. יחד עם מתלים אקטיביים (משנים את קשיחותם לבחירת הנהג בין שלושה מצבים) ישנה תחושה של נהיגה במכונית ספורטיבית בהרבה ממה שאמור להיות ה-SUV המגודל הזה.

ככל שעוברים הקילומטרים, אנו מעלים את רמת הביטחון בו לנוכח ההתמודדות עם הכבישים החלקים ומוסיפים לדחוק בו ולהעלות מהירות. עד רמה מסוימת, נראה שהוא אוכל בזלזול את כל מה שמגישים לו. קצת מנענע במצב הספורט על כבישים שבורים, קצת רוכן על המתלים במצב הנוחות המרבית, אבל בהחלט לא מתרגש. אז דוחקים בו עוד קצת, עם בלימות מאוחרות יותר בכניסה לפניות והאצות מוקדמות יותר ואז הגבולות מגיעים מיד. אמנם הדיסקים הענקיים מספקים יכולת בלימה מטורפת ממש, אבל כאשר מנסים חזק מדי, השלדה מרימה ידיים, הגלגלים מרפים מהאספלט והגוף מגיב בתת היגוי מיידי, שמאיים להפוך להיגוי יתר טרמינלי, אלמלא בקרת היציבות.

אחרי שניקזנו קצת מהאדרנלין שפעפע אל מחזור הדם שלנו, הצלחנו להרחיב את האישונים ולהביט אל סביבת המחיה. אנשי אינפיניטי קראו לה Dark Sport, אבל אנחנו חושבים שהיא פשוט שחורה מדי, ספורטיבית או לא. הגרסה עם הקבינה הבהירה יותר (קיימת כאופציה) הולמת הרבה יותר. מבחינת מרווחים ונוחות ישיבה, כמו ה-EX הנדיב, ה-FX ממשיך להרעיף חיבה על המאכלסים את מושביו על כל המשתמע מכך. אבזור מפנק לא חסר, נוכחות יש, מנוע בוודאי שיש ורק עם צריכת דלק ממוצעת של 7.6 ק"מ לליטר ומחיר של 600 אלף שקל (זול יותר ממתחריו) צריך להשלים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

אינפיניטי G37 סדאן: סאלון שפוי

את פלח מכוניות הסדאן היוקרתיות תכסה ה-G37 בתצורת ה-4 דלתות. למרות שכל רכב אחר בהיצע נראה מאוד צנוע ליד ה-FX, ה-G מצליחה גם להראות מיוחדת ומקורית וגם מכובדת באותה נשימה. בזכות העיצוב הנאה שמכסה כל פינה בה, ממדיה הגדולים כמעט נעלמים. החזית הנאה, יחד עם יחידות התאורה המלוכסנות, מסתירים היטב רוחב של כמעט 180 ס"מ ומבנה הגג המשתפל הולם היטב את 478 הסנטימטרים שלאורכה.

אחרי כמה שעות של נהיגת אטרף, ה-G הזו נראית בדיוק מה שאנחנו צריכים כדי להירגע. פתיחת הדלת מלפנים מגלה תא נוסעים מאוד ידידותי ומזמין, עם שפע של עור ושאר חומרים איכותיים והרכבה ללא דופי. גם כאן, הדשבורד היה ברובו שחור, אך גם כאן ניתן לבחור בגימור הבהיר יותר.

תנוחת הנהיגה שונה מהותית מזו שבשני ה-SUVים הגדולים בכך שהיא קרובה יותר אל רצפת הרכב ואל הכביש בכלל, אך עדיין קל מאוד להתמקם מאחורי ההגה בזכות הכוונון החשמלי. כוונון גובה ההגה נעשה בחכמה כאן, כאשר זה עולה ויורד יחד עם לוח המחוונים, ובעצם דואג שזה תמיד יהיה גלוי לעיני הנהג, בהתאם לתנוחת הנהיגה.

גם כאן הושתל מנוע ה-3.7 ליטר בנזין (אותו מנוע יגיע גם לניסאן Z370 החדשה) וגם כאן קיימת תיבת ההילוכים האוטומטית עם שבע מהירויות. כאן גם קיימת האפשרות לבחור בין הנעה אחורית, או בהנעה לכל הגלגלים.

אל אירוע ההשקה הגיעה ה-G עם הנעה אחורית, מה שאומר שעם הבדל של עשרות קילוגרמים ביחס ל-EX וה-FX, הולך להיות שמח על האספלט. ואכן, מבחינת ביצועים, הסדאנית הזו מסודרת. שש שניות בלבד אורכת ההאצה ל-100 קמ"ש ומחוג המהירות יכול להצפין עד 240 קמ"ש וזה מספיק בהחלט.

על הכביש, ה-G מגלה שבכל הקשור למתלים (קונבנציונליים), נעשתה בה פשרה מוצלחת בין נוחות להתנהגות. מתליה מרגישים רק מעט קשיחים, בדומה למכוניות ממוצא גרמני, אך לא מצאנו קטע משובש שהצליח להפריע באמת, וכאלה לא חסרו להפתעתנו.

למרות הנכונות ולמרות ההנעה האחורית, ה-G37 היא לא הבחירה הטובה ביותר לתקיפת כבישים הרריים. היא אמנם מהנה ומוחשית למדי, אבל ניכר כי היא מכוונת יותר עבור אלה המשוועים אחר פינוק ונינוחות בנסיעה. וכאלה לא יחסרו בה, ובטח שלא מרחב עם בסיס גלגלים של 285 סנטימטרים.

מחירה של ה-G37 יחל בישראל ב-275 אלף שקל.

אינפיניטי G37 קופה: הדובדבן והקצפת גם יחד

גרסת הקופה של ה-G היא ללא ספק המכונית שהכי אהבנו באירוע ההשקה. אמנם היא צפויה להימכר במספרים הקטנים ביותר בישראל חובבת הדלתות, אבל כל דקה שהעברנו במחיצתה, גרמה לנו לחייך כמו ילדים קטנים.

זה מתחיל קודם כל בהופעה חיצונית מבריקה ממש. היא לא נראית תוקפנית כמו ה-FX ולא מעונבת כמו ה-G סדאן, אלא ספורטיבית אלגנטית בדיוק כמו שאנחנו אוהבים. היא מפוסלת בצורה מאוד נקייה והיא חפה מכל ציעצוע מיותר, כך שהיא נראית הרבה פחות יומרנית או ביצועיסטית ממה שהיא באמת ושוב אנו חוזרים אל ההגדרה הישנה של "זאבה בעור של כבשה".

אבל היא ממש לא כבשה. גרסת הקופה S שהועמדה לרשותנו הייתה חמושה גם בחישוקים נאים וגדולים שכרגיל נועלים גומי דביק ורחב ובמושבי ספורט שחובקים היטב את הגוף. אפילו צליל ההתנעה שלה נשמע לנו מעט שונה וכמובן לטובה. מעט יותר מורגש, מעט יותר מתכתי. וכן, היא גם הגיעה עם תיבה ידנית, כן, שומו שמיים, זו עם הדוושה השלישית שכבר שכחנו מה זה.

שניה לפני שאנו יוצאים לדרך איתה, הבחור מאינפיניטי שמסר את המפתחות ביקש להזהיר: "שמע, זו מכונית ספורטיבית ויש לה הנעה אחורית, אז אם לא תיזהר, בכיכרות אתה תגמור כמו פורפרה (בתרגום חופשי)". הנהנתי וקיוויתי שהוא לא ראה את הניצוץ בעיניים, אבל את האגזוז שרעם מייד עם הזינוק אל הכביש הכפרי הסמוך, הוא בטוח שמע.

ה-G קופה מרגישה קלילה למרות שהיא ממש לא כזו עם 1,700 הקילוגרמים שלה, אבל נראה שזה לא מפריע לה כלל להאיץ (5.8 שניות בידנית). רק בקרת המשיכה עבדה בה שעות נוספות. אין ספק שהאספלט הרטוב מהגשם הבלתי פוסק, עשה לה ולנו חיים קשים, ושבתנאים יבשים יותר היינו יכולים ליהנות ממנה הרבה יותר, אבל למרות זאת, נהנינו.

כמו כל הדגמים כאן, גם היא מצוידת בתגבור חשמלי להגה, אבל זה היה אחד הטובים בהם נתקלנו. הדיוק מעולה, המשקל מתאים את עצמו תמיד למהירות הנסיעה וגם תחושה יש. בכיכר הקרובה המשטח היה חלק כל כך שגם בקרות היציבות והמשיכה לא הצליחו לרסן את הישבן השמח שלה. ואנחנו? חזרנו למקום שוב ושוב עם בקרות כבויות (חוזרות לפעולה עם ההחלקה הראשונה) כדי להשתעשע.

כן, כזו היא הקופה הזו. רק נראית מופנמת, אבל בלי הרבה שכנועים, גם הנהג הרגוע שבכם יפגוש בילד הרע שבו. ולסיום, קצת אחרי שהרעפנו עליה שבחים, נספר למעוניינים שלמרות שזו מצוידת בארבעה מושבים, אלה מאחור לא שימושיים כמעט בשום צורה. הגישה אליהם גבולית עד בלתי אפשרית, כך גם היציאה מהם ומבוגרים לא באמת יכולים לשבת שם בגלל המרווח המוגבל לכפות הרגליים, לברכיים ולראש שמתחכך כל העת עם השמשה האחורית.

מחירה בישראל יחל ב-380 אלף שקל.

בצילו של משבר

לא בכל שנה מגיע לישראל מותג חדש, ובטח שלא מותג יוקרה והגעת אינפיניטי לישראל היא בהחלט סיבה טובה לשמוח, ולו רק בזכות הרחבת אפשרויות הבחירה לרוכשים הפוטנציאליים והתחרות שבין היבואנים על הכיס שלכם. אין לנו ספק שכל מותגי הפרימיום הקיימים יאלצו להתכונן לכניסה של אינפיניטי לישראל ובזכות האיכות הגבוהה של כלי הרכב שיעלו ארצה, חלקם גם יאלץ להתחלק עוד בעוגה הקטנה.

מכוניות אינפיניטי כמובן שלא מיועדות לכל אחד, בטח לא לרוב בישראל שחי סביב קבוצת רישוי 2, אבל העיצוב החדש, האיכות הגבוהה, ההנאה מהנהיגה וגם המוניטין היפני עשויים לקסום לאלה שהמעות מצויות בכיסם. רק שהכל תלוי במצב הרוח העולמי לנוכח המשבר הכלכלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully