וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונדה ג'אז: כמו גדולה

29.1.2009 / 23:39

מכונית הסופר מיני של הונדה הושקה בישראל ולנו הזדמן לנהוג בצעצוע החדש והשימושי, אך יקר להחריד

"המחיר של הג'אז עם מנוע 1.4 ליטר ותיבה אוטומטית (רובוטית ק.ל) ברמת הבסיס יעמוד על 133 אלף שקל". זה היה המשפט המסכם והמוחץ יש לומר של עוזי גונן, מנכ"ל חטיבת המכוניות הפרטיות במאיר. כן, אל הסופר מיני החדשה של הונדה הוצמד תג מחיר בעייתי מאוד והדבר לא זר גם לעיני קברניטי הנציגות המקומית. אלה מצדם מצפים ל-500 מסירות בלבד בשנת 2009 מהג'אז בשל כך, פחות ממחצית מספרי המכירות של הג'אז המוחלפת בשנת 2008.

עניין המחיר במכוניות הונדה, תמיד נחשב לחריג ביחס למתחרותיהן, אולם במקרה של הג'אז החדשה, מדובר להערכתנו בבעיה של ממש. בנוסף אל גרסת ה-1.4 עם התיבה הרובוטית וברמת ה"קומפורט", ההיצע יחל עם גרסת ה-1.2 ליטר 90 כ"ס ותיבה ידנית שמחירה 116 אלף שקל, מעליה, 1.4 ידנית שתעלה 121 אלף שקל, רמת אבזור ספורט שתעלה 128 אלף לידני ו-138 לאוטומטית ובקצה ההיצע רמת אבזור אקסקלוסיב שתדרוש מכם הוצאה של 141 אלף שקל לידנית ולא פחות מ-144 אלף לזו האוטומטית.

אחרי ההפתעה המרה, ניתן לומר כי הג'אז, טובה כלל שתהיה, עלולה למצוא את עצמה לגמרי לא רלוונטית עבור השוק המקומי. האמנם? שכן עדיין מדובר במכונית שימושית מאוד, איכותית וחסכונית שהספיקה לכבוש לא מעט מעריצים. יצאנו לבדוק.

נפגשים שוב

את ההג'אז החדשה הספקנו לפגוש לפני כחמישה חדשים בהשקתה בגרמניה, וכעת כאמור, אנו זוכים לנהוג בה בתנאים הישראליים, על הכבישים שלנו, בתנועה שלנו ובמפרט המקומי. ראשית, נתחיל בעיצוב, את זה אפשר לומר, די חיבבנו כבר מההתחלה, בייחוד כאשר הג'אז מגיעה באחד מהצבעים הפחות שגורים בישראל כמו צהוב, אדום ותכלת.

אמנם, קשה להבחין מייד בשינוי שחל על זו, אך המתכננים בחרו לגעת בכל פינה אפשרית, כך שהג'אז החדשה גדולה מקודמתה בכל ממד, מרווחת יותר, יעילה יותר וכן גם יפה יותר בזכות החזית הנפוחה והטיפול המקיף במראה האחורי הכולל חלון טרפזי ויחידות תאורה מוגדלות. ההגזמה הייחידה בג'אז מתגלה בגודלן העצום של המראות ואלה בולטות מאוד מצדי הגוף.

בתא הנוסעים, הטיפול מעמיק עוד יותר. והוא כולל דשבורד נאה מאוד למראה, עם שלל תאי אכסון ומקום ללא פחות מ-10 פחיות שתיה (כולל שני תאים מקוררים). אולם, החומרים מהם עשויה הקבינה קשיחים ולא ממש מזכירים את הרמה האירופית של השנים האחרונות. כמו כן, ניכר כי גם בגימור הכללי ניתן היה להשקיע מעט יותר. כל החומרים אמנם מהודקים היטב למקומם, אך חבל כי עדיין ניתן להבחין בריתוכי המתכת בדלתות ובאביזרים נוספים הנראים זולים מדי.

מבחינת המרחב והשימושיות, הג'אז הייתה ונשארה אמת מידה בפלח הסופר מיני, עם מקום נדיב לארבעה מבוגרים וילד, עם תא מטען גדול וגמישות מאוד יעילה בתא הנוסעים שמאפשרת קיפול המושבים בקלות לצורך הגדלת נפח ההטענה.

מנוע, תיבת הילוכים

הג'אז החדשה התחמשה גם במנוע מודרני שוויתר על זוג המצתים לצילינדר ושמונת השסתומים מהדור הקודם תמורת טכנולוגיית ה-VTEC של הונדה ל-16 השסתומים ואי אלו שדרוגים לטובת הוזלת עלויות התחזוקה ופליטת המזהמים. התוצאה, 100 כ"ס בגרסת ה-1.4 ליטר והצהרות לצריכת דלק חסכונית ביותר.

בדור הקודם, שודך המנוע לתיבת הילוכים רציפה ואילו כעת, על התחום האוטומטי אחראית תיבת הילוכים רובוטית, שחלקכם למד אולי לחבב פחות. הונדה מצהירים כי בתיבה זו העברות ההילוכים אורכות רק כמחצית מהזמן הדרוש לסיוויק, אחותה הגדולה ומספר עשיריות שניה מהר יותר מהיאריס של טויוטה, יריבתה העיקרית.

ואכן, מבחן הנהיגה הקצר חשף תיבת הילוכים שבתחום העירוני וכל עוד לא מעמיסים לחץ כבד על דוושת הדלק, מעבירה את הילוכיה במהירות וביעילות, עם מינימום נדנוד. אולם, כאשר הדוושה נרמסת, כל התחלואים מהתיבות הרובוטיות שבים וצצים. בתפעול מעט תובעני יותר, התיבה הזו הרגישה לא פעם כסרבנית להורדות הילוכים מחד וכממהרת להעלותם מאידך, מה שפגם קמעה בקצב ההתקדמות.

בכל מקרה, לא מדובר במכונית מהירה למרות משקל גוף של כטונה אחת בלבד, וזו זקוקה למעט יותר מ-13 שניות כדי להגיע מעמידה ל-100 קמ"ש. כמו כן, למרות הצהרות היצרן על צריכת דלק חריגה לטובה, אנחנו הצלחנו להניב ממנה, בנהיגה מתונה למדי ולרוב מחוץ לעיר, נתון של 10.5 ק"מ לליטר. גם בידוד תא הנוסעים לא הצטיין במיוחד עם נוכחות תמידית של שאון הצמיגים וקולות רוח מכיוון המראות העצמות מעל ל-90 קמ"ש.

האם את כל כך טובה?

אחרי שהצגנו בפתיחה את הבעיה המרכזית של הג'אז - המחיר, נשאלת השאלה, האם היא באמת טובה כל כך כדי להלום את מחירה? התשובה היא לא. הג'אז היא כן מכונית מאוד שימושית, ונאה שהשתפרה בכל סעיף ביחס לקודמתה לרבות נוחות הנסיעה ועל גבה מונח מוניטין מותג הונדה אותו רבים למדו לאהוב. אולם, לא ניתן להתעלם מהעובדה שהיא פשוט יקרה מדי בכל גרסה שהיא ובייחוד בזו שאמורה לתפוס את מרב המכירות, בשל שינויי המטבע לדברי היבואן.

אז אל ציי רכב היא לא תכיג כמובן וצפי המכירות כאמור נמוך ובהונדה מקווים כי לקוחות וותיקים שבבעלותם הונדה ג'אז מהדור הקודם או מכונית אחרת מבית החברה, ימצאו בה פיתרון יעיל לצורך במכונית שניה קטנה, למרות סימן השאלה הגדול שעולה בבחינת סעיף התמורה למחיר.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
  • עוד באותו נושא:
  • הונדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully