וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן דרכים: קדילאק SRX. קליפורניה חולמת

13.5.2011 / 10:00

הוא עושה קולות של רכב שטח, אבל לא רוצה להריח אבק. הוא נראה כבד וגמלוני, אבל טס בכבישים מסולסלים. קדילאק SRX חושף יכולות במבחן

"נכון שזו בעצם קדילאק ונכון שה-CTS לימדה אותנו שעוד לא אבדה התקווה למצוא התנהגות כביש משובחת במכונית אמריקנית, אבל אולי עדיף שלא נעורר ציפיות", כך הרגעתי את עצמי רגע לפני שירדנו מהאוטוסטרדה אל אחד מהכבישים המפותלים והמאתגרים יותר לנהיגה בצפון הארץ. מדוע? כי לא רק ששוב היינו בסיפונה של מכונה מארצו של הדוד סאם, אלא שזו גם שייכת לקבוצת הקרוסאוברים שמגבלות הפיזיקה המחשבות משקל כבד, מרכז כובד גבוה ובעיקר פוזה של רכב שטח קשוח אמורים להעמיד בצדה השני של המשוואה התנהגות כביש בינונית עד מביכה.

אבל כשמעיקול לסיבוב ופניה המהירות עלתה, רמת הביטחון התעוררה והחיוך נמתח, היינו תמימי דעים - קדילאק שוב שחקו אותה ושוב הראו לזו שגם כאשר מדובר ברכב בעל פוטנציאל נמוך להנאה מהנהיגה, אסור למהר למסקנות. אבל ה-SRX של קדילאק הוא לא רק כיפי לנהיגה. רוצים לדעת מה עוד מסתתר מאחורי העיצוב החמקני? המשיכו לקרוא.

מבחן קדילאק SRX. קובי ליאני
"קדילאק שוב שחקו אותה ושוב הראו לזו שגם כאשר מדובר ברכב בעל פוטנציאל נמוך להנאה מהנהיגה, אסור למהר למסקנות. אבל ה-SRX של קדילאק הוא לא רק כיפי לנהיגה"/קובי ליאני

חמקן ממש לא חמקני

זה הפך כבר להרגל אצלנו, לזכות בתשומת לב רבה מהסובבים בכל פעם שאנחנו 'רועים' רכב חדש כזה או אחר בכבישי המדינה. חלק זוכים למעט תשומת לב, אחרים ליותר וה-SRX שלפניכם, שייך כמובן לקבוצה השניה. החזית התוקפנית שלו פינתה עבורנו בקלות את הנתיב השמאלי, בחניה מזדמנת בעיר לא מעט בחרו להתעכב לידו לעוד מספר רגעים ואפילו בבית, בני המשפחה שלנו שרגילים לראות אותנו עם מכונות יקרות, הביעו עניין מיוחד באמריקני הזה.

זה אומר כמובן כמה דברים עליו ועליכם - שקדילאק SRX אולי שואל את קווי העיצוב החדים מהמטוס החמקן, אבל ממש לא מצליח להתחמק מתשומת לב הסביבה ושעדיין כמות נכבדה של הערכה קיימת אצל העם היושב בציון כלפי המותג האמריקני. וזה רע? ממש לא. מותגים אחרים יתנו את ידם הימנית עבור הילה שכזו.

גם תא הנוסעים של ה-SRX הוא חוויה בפני עצמו. החומרים בו טובים מאוד, איכות ההרכבה טובה ועם רשימת גאדג'טים ארוכה מאוד בגרסת המבחן היקרה, הוא גם מעביר אל השוכנים בו תחושה מאוד יוקרתית. מאוד. כל זה כמובן הודות לציפוי העור לדשבורד, לחלון הגג הענקי, למושבי העור המפנקים (חסרה לנו מעט תמיכה למותניים), למערכת המיזוג העצמאית במושב האחורי, לפתיחה והסגירה החשמלית לתא המטען (נפח גדול, שפת הטענה גבוהה) וכן מערכת השמע המבריקה (איכותית מאוד ובעלת נפח אחסון של 40 ג'יגה) הכוללת גם מסכים מובנים בגב המושבים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מבחן קדילאק SRX. קובי ליאני
"גם תא הנוסעים של ה-SRX הוא חוויה בפני עצמו. החומרים בו טובים מאוד, איכות ההרכבה טובה ועם רשימת גאדג'טים ארוכה מאוד בגרסת המבחן היקרה, הוא גם מעביר אל השוכנים בו תחושה מאוד יוקרתית"/קובי ליאני

על הכביש ולא מעבר לו

אם עדיין היו לכם אשליות לגבי יכולות השטח של ה-SRX, השליכו אותן מהחלון באופן סופי. אם חישוקי ה-20 אינץ' וצמיגי הכביש לא הבהירו זאת, הביטו לרגע בפגוש הקדמי ותבינו שגם טיפוס על מדרכה עלול להיות אתגר טכני של ממש. אבל זה בסדר גמור, כי הקרבה הזו לקרקע, כפי שהסברנו כבר בפתיחה, הפכה אותו למצוין כמו שהוא על הכביש.

המתלים שלו שמציעים ריסון מצוין כלפי עומסי הפניות והאחיזה הגבוהה מהצמיגים, מאפשרים לנהג לדחוק אותו עוד ועוד בנהיגה תובענית והוא מצדו לא ממהר להתרגש. השליטה בו מצוינת וגם כשמבצעים טעויות נהיגה קשות, הבקרות האלקטרוניות יודעות להחזיר את העניינים למסלולם.

אבל לא חייבים לדחוק בו כדי להבחין באיכות הטיפול שלו באספלט. ההגה התחושתי שלו מרגיש קליל במהירויות עירוניות, המתלים שלו הגם אם מעט קשיחים, סופגים את רוב השברים בדרך ובידוד הרעשים שלו בזכות זיגוג כפול לחלונות לדוגמה, הופכים את הקבינה למקום שקט מאוד בכל מהירות נסיעה. בהנחה שאתם לא מפוצצים בווליום ממערכת השמע.

ההערות שלנו אליו אינן רבות וקשורות בעיקר למרחב הפנימי. הכל מתכוונן חשמלית כמובן, גם מרחק הדוושות ניתן להתאמה, אך בתנוחת נהיגה נכונה, ברך ימין שלנו פגשה את הדשבורד ולאורך זמן זה מעט הפריע ומאחור, המרחב למבוגרים אינו שופע. הוא מספק לרוב, אך לא חריג בממדיו.

מבחן קדילאק SRX. קובי ליאני
"הביטו לרגע בפגוש הקדמי ותבינו שגם טיפוס על מדרכה עלול להיות אתגר טכני של ממש. אבל זה בסדר גמור, כי הקרבה הזו לקרקע, כפי שהסברנו כבר בפתיחה, הפכה אותו למצוין כמו שהוא על הכביש"/קובי ליאני

כוח, ביצועים וצריכת דלק

ה-SRX חמוש במנוע שישה צילינדרים בנפח 3.0 ליטרים וזה מפיק 265 כ"ס ב-6,950 סל"ד וכן 30.9 קג"מ בשיא של 5,100 סל"ד. נתונים נאים על הנייר שגם מרגישים טוב על הכביש, בייחוד בשידוך לתיבת הילוכים מודרנית שלה 6 הילוכים. השילוב הזה מאפשר לקדילאק הזה לנוע בנינוחות ובחרישיות גם בעיר וגם באוטוסטרדה, כששיוט במהירות החוקית של 100 קמ"ש מתרחש סביב 1,750 סל"ד נמוכים. זה כמובן משפר את צריכת הדלק וגם מפחית משמעותית את רמת הדציבלים שיחידת הכוח מסוגלת להפיק.

גם לזוז מהר האמריקני הזה יודע. הדבקת הדוושה הימנית לשטיח גורמת להורדה של 2 ואפילו 3 הילוכים בתיבה כדי לפצוח בדהרה קדימה. אולם, דווקא כשמתחילים לדרוש ממנו כוח וביצועים, העסק נראה מעט פחות מושלם. מבט חוזר אל הנתונים שעל הנייר יגלה כי המנוע הזה משיג את כוחו בתחום הגבוה של הסל"ד והדבר אומר שצריך להמריץ אותו במהירות כדי להשיג את המבוקש. הדבר אומר גם שבסל"ד נמוך ובינוני, הוא מתגלה כמעט חסר מחץ וגמישות ואם נתקעים מתחת ל-4,500 סיבובים, הכוח מרשים הרבה פחות.

לאופי פעולה זה של המנוע יש שני חסרונות בולטים - הצורך לשהות בסל"ד גבוה מהמקובל היום כשצריך כוח ושנית, עליה בצריכת הדלק. בזמן שבשיוט רגוע הצלחנו להפיק מכל ליטר דלק 9 קילומטרים לערך, בנהיגה מעט יותר דרשנית, צללה צריכת הדלק לכדי 6.2 קילומטרים לליטר בממוצע ולכ-5.5 קילומטרים לליטר בפקקי גוש דן. כן, זה אומר שאת 76 הליטרים היקרים שבמכל הדלק (כמעט 600 שקל למילוי מלא) קל מאוד לרוקן וליצור טווח נסיעה קצר אם לא נזהרים.

מבחן קדילאק SRX. קובי ליאני
"בנהיגה מעט יותר דרשנית, צללה צריכת הדלק לכדי 6.2 קילומטרים לליטר בממוצע ולכ-5.5 קילומטרים לליטר בפקקי גוש דן"/קובי ליאני

מציב אתגר חדש

ה-SRX מוצע בשתי גרסאות בישראל, 'לקשרי' בסיסית שמחירה מתחיל ב-330,000 שקל או את גרסת הפרימיום המאובזרת (גרסת רכב המבחן) שאליה מוצמד תג מחיר של 380,000 שקל.

בין אם בוחרים ללכת בגדול או בצנעה, בדיוק כשם שלקדילאק CTS היה את הפוטנציאל להציב אתגר בפני היריבות המקבילות מגרמניה או מכל מדינה אחרת, גם ה-SRX עשוי להביא עמו תחרות חדשה לשוק הצפוף מול אודי Q5, ב.מ.וו X3, אינפיניטי EX, וולוו XC60 ואחרים. היינו שמחים למצוא בו מנוע קטן יותר, מוגדש טורבו שידע גם לחסוך בדלק או להעניק גמישות בסל"ד נמוך יותר, אך הוא עדיין מצליח להעמיד קרב נגד היריבים מגרמניה עם האיכות הפנימית, רשימת האבזור הארוכה וכמובן יכולות הכביש שלו, כך שאם כיוונתם לקטגוריה זו ברכישה הבאה שלכם, שווה להכיר גם את הבחור הזה מאמריקה.

  • עוד באותו נושא:
  • קדילאק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully