וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן: אופל זפירה החדשה

11.5.2012 / 8:17

למובילת המשפחות החדשה של אופל יש שבעה מושבים, שימושיות מעולה, 29 תאי אחסון, מיזוג מפוצל לאחור, מנוע טורבו ומחיר אטרקטיבי

באלף השלישי, הרחבת המשפחה אינה עוד עניין שבשגרה, אלא מאורע שמצריך חשיבה מעמיקה וכן, גם כיסים עמוקים. היום, ילדים (או שמה הבעיה בנו ההורים?) כבר יודעים לדרוש לא לחלוק חדר עם שאר זאוטוטי המשפחה (דירה חדשה כבר יש?) וגם העניין התחבורתי השתנה מאוד. אם פעם ניתן היה לדחוס שישה ילדים במושב אחורי של רנו 4, היום בשם הבטיחות לכל הפחות, מושבים עצמאיים בעלי חגורות בטיחות עם שלוש נקודות עיגון הם חובה.

בשורה התחתונה, מדובר בתוספת נכבדה לתקציב, שכן רכישת רכב משפחתי בגודל המתאים (אקסטרה לארג')למשפחה עם 3 ילדים או יותר, לבטח יקרה יותר מרכישת משפחתית סדאן אלף שש מאות ממוצעת. אולם, לפחות בשלב זה, אפשר לשמוח מגדילת ההיצע ומבלי להתאמץ יתר על המידה, ניתן להתלבט היום בכ-15 דגמים שונים שמציעים שבעה מושבים בישראל.

הדגם החדש והאחרון להגיע לישראל הנו האופל זפירה. השור השלישי למוביל המשפחות מגרמניה שחוזר אלינו אחרי עשור לערך מאז שווקה כאן הזפירה לראשונה. כל זאת במסגרת הקאמבק של אופל בשוק המקומי, החלפת היבואן והרחבה הדרגתית של קו המוצרים. אז מיד עם הגעת הזפירה לישראל לקחנו אותה לסופ"ש בחיק המשפחה. האם גם אהבנו אותה?

מבחן אופל זפירה טורר. קובי ליאני
מבחן אופל זפירה טורר/קובי ליאני

עוד חוזר הבומרנג

אם עד לא מזמן, מובילי משפחות הסתפקו בפונקציונליות והקריבו על מזבחה את ההופעה החיצונית והפנימית, הרי שבדורות החדשים לכלי רכב, מבינים היצרנים שחייבים לתבל את המרקחת גם בעיצוב מעניין. הזפירה, או לפחות דגם התצוגה שקדם לה, עשה את זה בגדול. היה לו עיצוב חריג, קווים כוחניים ובעיקר, הכל חוץ מלבוש סתמי.

דגם הייצור הסדרתי, כך אפשר לשמוח, שמר על מרבית המאפיינים העיצוביים של דגם התצוגה וזה אומר חלק אחורי בעל מראה מכובד (צבעים בהירים מחמיאים לזפירה יותר), פרופיל דינמי בזכות קוי החלונות ופיסול הקמטים בדלתות וחזית (בהשראת הרכבת המהירה של אירופה) שניתן בקלות לשייך לשאר דגמי המשפחה. מודגשים שם יותר הם יחידות התאורה הקדמיות שמשתלבות אל תוך הפגוש הקדמי בעיצוב הבומרנג של אופל שהחל את דרכו באמפרה החשמלית.

המון תא נוסעים

פתיחת הדלתות בזפירה מגלה תא נוסעים גדול ונדיב במרחב המוצע. למרות שאורכה נמתח על פני 466 ס"מ ורוחבה נפרש על 188 ס"מ, התחושה היא של רכב גדול בהרבה. כבר כאשר מתמקמים בשורת המושבים הקדמיים, מוצאים סביבת מחיה נעימה מאוד עם מושבים תומכים וקלים לכוונון, ישיבה גבוהה ושלטת וכן שכל המתגים והפקדים נמצאים בהישג יד. המרחב טוב גם כן עם שפע של מקום לראש, למרפקים (יש משענת יד מתכווננת) וכן לברכיים. אולם, המבנה המחודד של החזית, יוצר דשבורד עצום בגודלו וגם מידה לא מבוטלת של שטח מת מלפנים (חלונות הצד מסייעים מאוד) שמקשה על הערכת גבולות הגוף מלפנים. מבחינת האיכות, מצאנו בזפירה חומרים טובים וכן ירידה קפדנית לפרטים, אם כי גם התרופפות קלה בחיבורי בית ידית ההילוכים וגן הגג הנפרש מעל לוח המחוונים.

האזור החשוב יותר ברכב, שורת המושבים השניה היא המפתיע ביותר. שם מוצאים שלושה מושבים נפרדים שכל אחד מהם יכול להכי נוסע מבוגר או שלושה מושבי בטיחות לילדים. את אלה ניתן להניע לאורך על מסילות עצמאיות ואף לקפל במגוון אופנים לכל צורך שימוש. הזאטוטות שלנו גם ידעו לספר על הצלחה גם בכל הקשור לשטח החלונות. ממקום מושבן הם יכלו להביט החוצה וליהנות מהנוף וזה חשוב.

שורת המושבים השלישית כמובן צנועה יותר במרווח וביכולת שלה להתאים למבוגרים, אבל בשעת הצורך, כמו הקפצות לחוגים ואיסוף ילדי השכנים מבית הספר, גם בה ניתן למצוא פתרון. לחיזוק סעיף השימושיות, ניתן למנות בה לא פחות מ-29 תאי אחסון שונים מסביב לנוסעים וזה לדעתנו כבר שיא חדש. כמו כן, תא המטען מסוגל להציע 152 ליטר להטענה כשכל המושבים בשימוש, או 710 ליטר כאשר שורת המושבים השלישית מקופלת ועד שטח הטענה עצום ושטוח בנפח של 1,860 ליטרים.

גם מבחינת רמת האבזור (יחידה) הזפירה משביע רצון ואף יותר מכך. עיקרי הרשימה כוללים מערכת מיזוג בקרת אקלים מפוצלת לשני אזורי קירור ולזו גם פתחי מיזוג למושבים מאחור (חשוב מאוד בארצנו החמה ובייחוד בכלי רכב גדולים שכאלה), תאורה אישית למושבים, מערכת שמע MP3, בקרת שיוט ועוד.

גם רשימת ציוד הבטיחות ארוכה ובזכותה זכתה הזפירה בחמישה כוכבי בטיחות במסגרת מבחני הריסוק של ארגון הבטיחות היארופי יורו NCAP. כך אפשר למצוא בה משענות ראש אקטיביות, שש כריות אוויר (את הקדמית הימנית ניתן לבטל בקלות לצורך הושבת מושב תינוק שגבו לכיוון הנסיעה), עוגני איזופיקס בשורת המושבים האמצעית וכמובן בקרות יציבות ואחיזה אלקטרוניות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מבחן אופל זפירה טורר. קובי ליאני
מבחן אופל זפירה טורר/קובי ליאני

מנוע היה?

גם אופל זפירה מקבלת את מנוע ה-1.4 טורבו שאותו פגשנו באסטרה, גם במסגרת מבחן הארוך טווח שערכנו לה. מנוע זה כזכור לכם מפיק 140 כ"ס בכל התחום שבין 4,900 ל-6,000 סל"ד וכן 20 קג"מ כבר מ-1,850 סל"ד ועד 4,900 סל"ד. אל מנוע זה משודכת תיבת הילוכים אוטומטית קונבנציונאלית שלה 6 הילוכים.

המנוע המוכשר שעשה את האסטרה לנעימה מאוד לשימוש, עושה גם כאן עבודה טובה מאוד. זה מתחיל באופי חלק ונעים שאת פעולתו כלל לא מרגישים בעת עמידה במקום. הגמישות הרבה שמגולמת בו הופעת את הנסיעה לחלקה וכמעט נטולת מאמץ. אמנם כמובן לא מדובר כאן ברכב בעל יכולות תאוצה ספורטיביות, אבל ישנה תחושה בנהיגה שהכוח זמין תמיד והרצון של המנוע לעבוד בסל"ד נמוך מסייע ביצירת נסיעה רגועה ונעימה (שיוט ב-100 קמ"ש מציב את המחט על 2,000 סל"ד).

הזפירה אינה מיועדת כמובן לתקיפה ספורטיבית של כבישים מפותלים, אבל היא לא מתנגדת לכך בשום אופן. אמנם כשמגזימים בפקודות היגוי חדות ובמהירות לא סוציאלית, דווקא החלק האחורי הוא זה שמתנתק ראשון מאחיזתו באספלט, אבל הדבר מרוסן מאוד הן באופן טבעי על ידי הנהג אם לא עוד קודם על ידי בקרת היציבות. במקום אותה חדוות נהיגה, כן ניתן לשים לב במהירות לנוחות הנסיעה שבזפירה. המתלים הרכים יחסית ממש נהנים לספוג את תחלואי הכבישים בארץ והם מבודדים את הנוסעים מרוב עוקצי השיבושים בכביש. גם בידוד הרעשים מצוין כך שאת המנוע בקושי שומעים ורעשי הרוח נשמעים רק במהירות גבוהה בהרבה מהמותר בישראל.

מבחני התאוצות שערכנו לזפירה אישרו את תחושת הבטן כשזו עוצרת את שעון העצר על 10.8 שניות בלבד מעמידה ל-100 קמ"ש ועל 7.8 שניות בלבד לצורך האצה מ-80 ל-120 קמ"ש. בסופם של כ-400 קילומטרים ברחבי (בשימוש בינעירוני ועירוני ממוצע) המדינה, עצרנו גם בסמוך למשאבת התדלוק ושם התגלתה צריכת דלק של 8.5 קילומטרים לליטר.

מבחן אופל זפירה טורר. קובי ליאני
הזפירה אינה מיועדת כמובן לתקיפה ספורטיבית של כבישים מפותלים, אבל היא לא מתנגדת לכך בשום אופן/קובי ליאני

168 אלף שקל

מנת חלקם של רכבי ה-7 מושבים בישראל אינו גדול ועומד על כ-3 ועד 3.5 אחוזים משוק הרכב בישראל. כלומר, מדי שנה עולים על כבישי ישראל כ-7,500 כלי רכב מסוג זה. באופל מקווים להגיע לכעשרה אחוזים ממספר צרכנים אלה, כלומר להחדיר לשוק כ-700 יחידות בשנה. האם המספר הזה ריאלי? כן.

אופל זפירה החדשה מצליחה לקחת את קו הזינוק בתחרות המשפחתית מספר מטרים קדימה ביחס לרוב המתחרים. היא מאובזרת, שימושית מאוד, איכותית, נעימה מאוד לנהיגה ועוד וגם תג המחיר שהוצמד לה עשוי לסייע. זו תדרוש מכם הוצאה (אם לא מדובר בעסקת ליסינג כמובן) של 168 אלף שקלים ואלה יקנו לכם רכב משפחתי שעשוי להעניק יותר תשובות מצרכים אמיתיים.

עוד על אופל בוואלה! רכב

כאן תמצאו את המכונית הבאה שלכם

אל הקהילה המוטורית הגדולה בישראל כבר הצטרפתם?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully