וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהיגה ראשונה: פולקסווגן גולף החדשה

שי ארז, סרדיניה

23.10.2012 / 12:10

הדור השביעי של הגולף הושק בעולם ומיד פרשנו כנפים כדי לבדוק מקרוב אם אחת המכוניות החשובות של השנה עומדת בציפיות

אי אפשר יהיה להגזים או להפריז בחשיבותה של הגולף לקונצרן פולקסווגן העולמי, כמו גם ליבואן המקומי (צ'מפיון מוטורס). האייקון המוטורי שבקרוב ימכור את האקזמפלר ה-30 מיליון שלו, הוא נכס צאן הברזל של החברה בעולם ובארץ וההתרגשות והמאמצים סביב השקתו של הדור החדש ברורים ומובנים.

בדרך כלל אפשר מקובל לציין לצד המילים "ההתרגשות והמאמצים" גם ביטוי כמו "מלווים בחששות מה", אבל הביטחון והנינוחות שמפגינים אנשי הקונצרן מבטאים ככל הנראה תחושה אמיתית שהפעם מדובר בקלף מנצח. האמנם?! טסנו לסרדיניה יחד עם עיתונאים מכל העולם כדי לאתגר את המכונית החדשה בכבישים המרתקים של האי הנפלא ולבדוק האם יש כיסוי לחיוכים שמלווים את פניהם של אנשי החברה מאז ראה הדור השביעי אור בתערוכת פריז האחרונה.

השקה פולקסווגן גולף דור 7 החדשה. אתר יצרן
השקה פולקסווגן גולף דור 7 החדשה/אתר יצרן

על היסטוריה והיסטריה

הגולף הראשונה הוצגה בשנת 1974 כמחליפתה של החיפושית האגדית. המשפחתית הקומפקטית מכרה מאז ועד היום למעלה מ-29 מיליון מכוניות וממוקמת בטבלת המכירות במקום השלישי בכל הזמנים, כאשר ידה עוד נטויה.

עשר שנים (1983-1974) אחרי שהוצג הדור הראשון של המכונית, הגיע הדור השני שכיכב אף הוא עשור עד 92' לפני שהוחלף, נכון, בדור השלישי שהתרוצץ בכבישים עד סוף המילניום הקודם (99'). הדור הרביעי שהוצג ב-1997 הוחלף בשנת 2005 על ידי הדור החמישי, שזכה בשנת 2009 לחידוש וריענון ותואר הדור השישי והנוכחי.

שיווקו של הדור השביעי יחל באירופה כבר בחודשים הקרובים ואלינו ולשאר העולם הוא צפוי להגיע בתחילת 2013. האם הגולף החדשה צפויה להמשיך את המסורת המפוארת? מאיפה שואבים אנשי הקונצרן את הביטחון להוסיף לשמה של המכונית את ה' הידיעה ואיזה גימיק עיצובי מעניין הושתל לראשונה במכונית?!

השקה פולקסווגן גולף דור 7 החדשה. אתר יצרן
השקה פולקסווגן גולף דור 7 החדשה/אתר יצרן

רוח המפקד

30 מיליון מכוניות לא הולכות ברגל (הן נוסעות כמובן) ופולקסווגן לא יכולה להרשות לעצמה להרפות את הרגל מהדוושה ולצאת להרפתקאות עיצוביות שעלולות להרוס במחי דור אחד את האהדה והזיקה של המעריצים והלקוחות המושבעים. פולקסווגן מחויבת לשמר את הזהות של הדגם ולזכות מתכננה חייבים לציין את העובדה שמאז הדור הראשון הם מצליחים לשמור על הזהות העיצובית של המכונית ויחד עם זאת להעניק לכל דור את הייחודיות שלו. גולף 7 לא חורגת מתפיסה זו ואת המאפיינים שלה היא מקבלת באמצעות שימוש באלמנטים עיצוביים כמו ביחידות התאורה החדות, קו מותנים נמוך ובולט, חזית מושחזת ודינאמית ואפילו לראשונה בתולדות ימי המותג - דלת נפתחת בצורת כנפי שחף, למרות שכרגע מדובר אמנם רק בדלת של מכסה מכל הדלק...

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ברוח הזמן

הגולף כאמור היא המכונית החשובה ביותר עבור הקונצרן בעולם, ואחרי הדור הקודם שלא באמת היה חדש אלא בעצם מחודש, מגיע הדור השביעי, "חדש מהניילונים". שלדה, מנועים, מידות, ביצועים ומערכות שלא היו קיימות כשהכל מותאם לרוח הזמן, הווה אומר, מודרניזציה תוך התחשבות במשבר הכלכלי השורר על העולם.

הגולף 7, יושבת כבר על הפלטפורמה המודולרית MQB , המדוברת של היצרן. המידות שלה שונו ושופרו בכל הפרמטרים כדי להשיג נוחות לנוסעים לצד שיפור משמעותי בצריכת הדלק וכך זכתה המכונית לתוספת אורך של 56 מ"מ (59 מ"מ בבסיס הגלגלים) ו-13 מ"מ ברוחב, לעומת הנמכה של 28 מ"מ. כל אלה השיגו הפחתה של 10% בהתנגדות של המכונית לרוח וזאת לפני שעברנו לדבר על הדיאטה החריפה שהשילה ממשקלו של הדור הקודם לא פחות מ-101 ק"ג. שימוש בטכנולוגיות וחומרים חדישים אפשרו להוריד את עשרות הקילוגרמים מגוף, מרכב ומנוע המכונית ויחד עם מערכות חסכוניות כמו סע/עצור או שימוש באנרגיית הבלימה לניצול טוב יותר של האוויר הנכנס ויוצא מהמנוע, הצליחו מהנדסי הגולף להשיג חיסכון של 23% (!) בצריכת הדלק.

במנוע ה-1.4 החדש למשל ישנה מערכת ACT שמפסיקה את פעולתם של שני צילינדרים מתוך הארבעה הקיימים במצב של נסיעה בה לא נידרש שימוש במומנט חזק (שיוט נינוח למשל). במצב כזה מושג חיסכון של כ-0.4 ליטר לכל מאה קילומטרים. נשמע לכם מעט וחסר משמעות? תכפילו את החיסכון של כל מכונית בכ-700,000 מכוניות שצפויות להימכר בשנה ותגלו שרק על ידי כך נחסכים מהעולם שריפה וזיהום של למעלה מ-31 מיליון ליטרים של דלק.

השקה פולקסווגן גולף דור 7 החדשה. אתר יצרן
השקה פולקסווגן גולף דור 7 החדשה/אתר יצרן

רוח, רווח ומרחב מוגן

תא הנוסעים של הדור החדש הוא משובח ואין טעם לנסות ולחפש מילה אחרת שתתאים יותר להגדרה זו. שימוש בחומרים איכותיים, רמת גימור והרכבה אופייניים ועיצוב סולידי, יוצרים סביבה "גולפית" שתהיה מוכרת מיד לכל חובבי המותג ותתקבל בשמחה על ידי לקוחות חדשים שטרם נחשפו לכך. הרמה של תא הנוסעים גובהה ביחס לכל קנה מידה והעובדה שהגולף שייכת לתחום העממי ולא של הפרימיום רק מוסיפה לה.

שימוש בפסי כרום דקים לתיחום מרכיבים שונים בלוח המחוונים (נקי וברור) ובקונסולה המרכזית, יחד עם מסך מולטימדיה ענק (8 אינטש) מעניקים את המגע והמראה היוקרתי והתוצאה כולה היא של תא נוסעים ברמה גבוהה מאוד. המושבים הקדמיים של הנהג והנוסע מעניקים תמיכה מצוינת והתוספת לבסיס הגלגלים יוצרת מרחב פנימי נדיב גם ליושבים מאחור. גם ברוחב זכו הכתפיים למרחב משופר והמושב האחורי נעים ונוח אבל מתאים למשפט האמריקני שאומר ש"שניים זה כייף, שלוש זה כבר יותר מדי". תא המטען גדל ב-30 ליטרים לכדי 380 כאלו לפני קיפול המושבים שמאפשרים נפח הטענה של 1,270 ליטר במשפחתית הקומפקטית הזו.

מלבד נוחות, הגולף מספקת גם רמת הגנה ובטיחות גבוהה לנוסעים, עם 7 כריות אוויר בסטנדרט ומכלול שלם של מערכות אלקטרוניות אקטיביות ופאסיביות שלא היו קיימים עד כה בדגם. קצרה היריעה מלהזכיר את כולם אבל אם נתמקד בעיקריות שבהן אזי מדובר במערכות בלימה אדפטיביות בשעת תאונה למניעת תאונת משנה, קרוז קונטרול אדפטיבי עד למהירות של 160 קמ"ש, בלימה אוטומטית למניעת התנגשות והתראה על קירבה מסוכנת לרכב מלפנים, התראה מפני רכב בשטחים המתים של המראות, מערכת קדם תאונה ועוד ועוד, חלקן כסטנדרט וחלקן כאופציה בתוספת תשלום.

השקה פולקסווגן גולף דור 7 החדשה. אתר יצרן
השקה פולקסווגן גולף דור 7 החדשה/אתר יצרן

מול הרוח

לחיצה על כפתור ההתנעה מעיר לחיים את מנוע ה-1.4 ליטר TSI והמכונית מתחילה לנוע בחרישיות על פני האספלט המשובח של האי סרדיניה. בידוד תא הנוסעים מצוין וגם במהירויות גבוהות בעליל מעט מאוד רעשים מצליחים לחדור לתא.

המנוע בעל 140 כוחות סוס משייט בקלילות ומאיץ מצוין למרות תחושה קלה של העדר מעט כוח בסל"ד נמוך. המהירות הסופית שלו פלילית בעליל (אל תנסו את זה בבית, רק בכביש...) ואחרי הסתגלות שלנו למכונית וזו אלינו, אנחנו עולים על כביש S392 המדהים בפיתוליו. זאת ההזדמנות להזכיר את רמת הכבישים הגבוהה של האספלט בסרדיניה ואת אוסף הכבישים הפתלתלים שבאי. כמעט כל כביש בסרדיניה, הוא אוסף נדיר של פניות לאורך קילומטרים רבים וכך אנו מטפסים מעלה בדרך המובילה מ- Oschri ל-Tempio, מפלסים דרכנו בערפילים וגשם קל ונהנים מרמת אחיזה מעולה של הצמיגים ותחושת ביטחון גבוהה לתקוף את הפניות בכל מהירות שמתחשק.

המתלים (מקפרסון מלפנים, רב חיבורי מאחור) עושים עבודה מצוינת, הצמיגים בעלי החתך הנמוך תורמים את שלהם וכך גם המידות החדשות של המכונית שהתארכה והונמכה. אפילו הציר הקדמי הוזז ב-15 מ"מ לפנים כדי להשיג חלוקת משקל ואיזון טובים יותר. ההגה בעל היחס המשתנה בהתאם למהירות ואף זווית הפניה, מדויק מאוד למרות שחסרה בו מעט תחושה והתוצאה כאמור מכונית בעלת אחיזה מצוינת שכניסות אכזריות ואגרסיביות לפניות לא גורמת לה למצמץ ובטח שלא לקרוא לעזרתן של מערכות בקרת האחיזה והיציבות.

הנסיעה עצמה נוחה מאוד הודות לכיול מתלים מוצלח ושימוש בצמיגים בעלי חתך גבוה יותר, כמו שוודאי יעשה בארץ, יהפוך את הנסיעה בגולף 7 לנוחה אפילו יותר. בגרסאות המאובזרות ניתן יהיה ליהנות גם מאפשרות בחירה של חמישה מצבים שיתאימו את תגובת המצערת, ניהול המנוע והמתלים לאופי הנהיגה הרצוי.

השקה פולקסווגן גולף דור 7 החדשה. אתר יצרן
השקה פולקסווגן גולף דור 7 החדשה/אתר יצרן

רוח הקודש

הגולף היא לא סתם עוד מכונית, היא אחת הנמכרות והוותיקות ביותר בהיסטוריה. לאורך עשרות השנים היא הצליחה לקלוע לטעמם של צרכנים מכל הגוונים, החל מצעירים רווקים, דרך זוגות, משפחות וכלה בפנסיונרים. השילוב של מכונית משפחתית יחד עם קריצה למראה הספורטיבי נתנו לכולם את היכולת "להיות עם ולהרגיש עם", הספורטיבית בשבילו והמשפחתית בשבילה, שביל הזהב בין גם וגם. אבות צעירים יכלו להמשיך להרגיש רווקים משוחררים במכונית שיש בה מושב אחורי ותא מטען לעגלות הילדים ואילו פנסיונרים הרגישו כמו רווקים צעירים בזכות המראה הרענן של המכונית. הפונקציונליות שלה, יחד עם המראה הבולט והייחודי ותא הנוסעים האיכותי הפכו את הגולף למה שהיא.

לארץ תגיע הגולף החדשה כאמור בתחילת 2013 בשתי תצורות מנוע בנזין המוכרים TSI1.4 עם 122 כוחות סוס ו-1.2 עם 105 כוחות סוס שישודכו לגיר DSG7. מנועים אלו עברו שיפורים בצריכת הדלק והפחתת פליטת המזהמים והצהרות היצרן מכוונות לעבר 19 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. לא נראה שהדגמים עם הגיר הידני בעל ששת ההילוכים או מנועי הדיזל יגיעו גם אם, אלא אם כן, מישהו במשרדי התחבורה, האוצר ואיכות הסביבה יתעשת ויאפשר להביא לארץ מכוניות חסכוניות באמת. בנוסף, צפויה לצאת בשנה הבאה כמיטב המסורת גרסת ה- GTI ואפילו החשמלית הראשונה של גולף תראה אור עולם בשנה הבאה.

באירופה שומרת הגולף על מחירה ואפילו מוזלת בכמאה עד 200 יורו. זה לא הרבה אבל זו הצהרה חשובה מצדו של היצרן לשמור על מחיר קיים בתקופה כזו של שפל כלכלי במרבית הגלובוס. גם בארץ הגולף תשמור על המחיר הנוכחי ולמרות שטרם יצאה הכרזה רשמית על המחיר, הרי שהוא אמור להישאר באותה רמה של המחירים הנוכחיים וזה אומר החל מ 129,900 שקלים ל1.2 ל' ו-140,000 למנוע הבכיר כשמשם יעלו המחירים בהתאם לרמת האבזור והתוספות.

השקה פולקסווגן גולף דור 7 החדשה. אתר יצרן
השקה פולקסווגן גולף דור 7 החדשה/אתר יצרן

די לעשות רוח, תכלס

הגולף החדשה היא מכונית חדשה מהמסד עד הטפחות ומהצמיגים ועד הגג. את החיוכים שנסוכים בתקופה האחרונה על פניהם של אנשי הקונצרן אפשר כעת להבין. מדובר במכונית מוצלחת מאוד אם להיות מאופק. תא הנוסעים שלה לא שייך כלל לקטגוריית המשפחתיות העממיות והוא מציב רף חדש של איכות בתחום המחירים הנ"ל. ביצועי המכונית מעולים, צריכת הדלק ופליטת המזהמים הנמוכה, האחיזה הפנטסטית, נוחות הנסיעה ורמת הבטיחות, כל אלו דברים שיהיה קשה אפילו ליריבי המותג להתעלם מהם.

לחובבי הוואגיות, הגולף החדשה היא בהחלט בשורה משמחת. חדשה, בטוחה מפנקת ודינאמית, הדור השביעי של הגולף עומד להיות ככל הנראה אחד המוצלחים שבו. וכן, גם אנחנו כבר מחכים בסבלנות לגרסת ה-GTI.

עוד על פולקסווגן בוואלה! רכב

קונים מכונית חדשה? קבלו מבחני דרכים

ממשיכים לדבר על מכוניות בפורום הרכב של וואלה!

"לייק" אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully