וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקה: מרצדס S קלאס החדשה

ספינת הדגל החדשה של מרצדס מציעה פאר והדר, מנועים חזקים ונקיים ורמת בטיחות מרשימה, אבל היא לא צריכה שתנהגו בה, כמעט

אתר יצרן

צילום: יצרן
עריכה: רן צימט

למרות שהיא לבטח אינה המכונית הנמכרת ביותר (3.5 מיליון עותקים עד היום), ה-S קלאס של מרצדס, היא המכונית החשובה ביותר בהיצע היצרנית הגרמנית משוטוגארט. ספינת הדגל הזו לא רק עמדה בחוד ההיצע (אם מתעלמים מהמאייבאך הזמנית), אלא היוותה מצפן טכנולוגי ביצועי עבור כל תעשיית הרכב כולה ומודל לחיקוי עבור כל יצרניות הפרימיום בעולם באשר הן.

ההיסטוריה של משפחת ה-S לוקחת אותנו הרחק אל שנת 1951, אבל דורה היוצא שנמתח על פני 8 שנות חיים, כבר שנים מרגיש זקן ולא אטרקטיבי ביחס להתחדשות השאפתנית של אודי A8 והריענון של הסדרה 7 של ב.מ.וו. ולכן, בחמש השנים האחרונות דיימלר שקדו על פיתוחה של ה-S החדשה מהדור העשירי, שכן קפיצת המדרגה שהיא נדרשת להציג, עצומה.

האם הם הצליחו? כדי לענות על שאלה זו, הרחקנו עד לקנדה וגילינו מכונה מרדימה (איך לא) שלא באמת זקוקה לכם כנהגים.

השקה מרצדס S קלאס. אתר יצרן
השקה מרצדס S קלאס/אתר יצרן

מרגיש מיותר מאחורי ההגה

בדקות הראשונות, כמו אלה האחרונות בנהיגה ב-S קלאס החדשה, הרגשתי מיותר שם מאחורי ההגה. זה לא שהמרצדס המפוארת הזו אינה מסקרנת לנהיגה, רק ההתקדמות הטכנולוגית אליה היא הגיעה, מאפשרת לה להיות אוטונומית לחלוטין, כלומר לנהוג בעצמה ללא התערבות אנושית. אולם רק משום שעל הפרק נמצא עדיין העניין החוקי (מי יואשם במקרה של תאונה במצב נהיגה אוטונומית של הרכב), ה-S קלאס תדע "רק" להיכנס ולצאת מכל סוג של חניה בעצמה, לעקוב אחר רכב נבחר בכביש (במסגרת הנתיב או בלעדיו), לשייט עצמאית באוטוסטרדה, לבלום כדי למנוע פגיעה בהולכי רגל או בבעלי חיים בעיר, לשמור מרחק מהרכב לפנים בנסיעה וגם לבלום כשצריך, להרחיק את הרכב מכלי רכב מקבילים (הנוסעים לצדה) הסוטים לעברה ואפילו להתריע לרכב מאחור על סכנת התנגשות. ובקיצור, ה-S החדשה נמצאת חצי צעד בלבד מיכולות אוטונומית לחלוטין. רגע עצוב או משמח עבור חובבי הנהיגה? אתם תחליטו.

ושנית, שהפינוקים שמציע המושב האחורי שלה מצליחים להיות מפתים הרבה יותר ממלאכת הנהיגה במרצדס היוקרתית. זו מרגישה בדורה האחרון פחות ופחות כמו מכונית קונבנציונלית ויותר כמו כלי רכב שמיועד להסעת בני אדם, ממש כמו רכבת, מטוס נוסעים או יאכטה מפוארת - הרבה יותר נעים לקבל את השירות, מאשר לבצע את העבודה.

המושב האחורי שלה, במיוחד זה הימני שמיועד לאדון, נשיא, גביר, דוכס או כל תואר אצילות אחר, מחבק את היושב בו כבר מהשניה הראשונה, עם נוחות פנומנלית. אל זו אפשר לצרף גם עיסוי מהמושב (מסאז' אבנים חמות, אם מכנים זאת במרצדס) במגוון סגנונות ועוצמות, יש לו הדום חשמלי לרגליים וכרית ראש רכה הוא נשכב כמעט לגמרי ותומך בכל חלק בגוף. אם זה לא מספיק, אפשר להשכיב את המושב הקדמי כדי ליצור מיטת שכיבה ארוכה או לדחוק את המושב הקדמי עד לדשבורד כדי לקבל מטרים של מרחב לגוף.

גם הגאדג'טים (חפיצים) שמסביב יכולים למלא כתבה שלמה ועיקריהם כוללים שולחנות מתקפלים, מסכי מחשב שמציעים שליטה מלאה על מערכות הרכב, אפשר להפוך את הרכב למשרד נייד ממש עם חיבור קבוע לרשת האינטרנט, יש מזגן אישי לכל מושב וגם מערכת שמע, וילונות היקפיים ישמרו על הדיסקרטיות ובקיצור, רשימת התוספות ארוכה כעומק הארנק.

השקה מרצדס S קלאס. אתר יצרן
השקה מרצדס S קלאס/אתר יצרן

מחליפה את המאייבאך

המושב האחורי בה הוא בהחלט המקום בו היינו בוחרים לבלות זמן ולכך בדיוק כיוונו במרצדס טרם ייצרו את ספינת הדגל שלהם. למרות העובדה שאנחנו נחשבים למורעלי נהיגה, את יום ההתרשמות הראשון מספינת הדגל הגרמנית הקדישו המארחים לטיול רחובות בעיר טורונטו כשהם נוהגים ואנחנו יושבים מאחור ומתפננים. המרצדס הזו, בעזרת מצלמות ורדארים בחזית, "רואה" את הכביש ואת איכות הסלילה שלו ו"יודעת" לשנות בהתאם את מידת השיכוך של המתלים. התוצאה, יחד עם בידוד רעשים פנומנאלי ממש, היא נסיעה שקטה ונטולת זעזועים, כאילו מדובר בריחוף. גם כאשר הסענו אותה לאורכו של שביל כורכר משובש מאוד, כוס המים במחזיק לא איבדה אפילו טיפה אחת.

למרות הכל, עניין ה'שופר' (נהג המסיע את האדון שמאחור) אינו נפוץ מאוד בישראל ומרבית רוכשי ה-S קלאס נוהגים גם בעצמם. אז קפצנו גם לפנים ויצאנו לנהיגה ארוכה מטורונטו אל האגמים שמצפון. הנוחות שה-S הזו מספקת מלפנים, דומה מאוד לזו שמאחור, כך שאיש לא סובל ברכב הזה. בקרת האקלים ממזגת את הקבינה ויוצרת בועת מזג אוויר אישית (יש 4 מזגנים ברכב. אחד לכל נוסע), מערכת השמע עם 24 הרמקולים שלה ו-1,540 וואט מרטיטה את האוזניים ו... פשוט נוסעים.

אין לנו הרבה לספר על הנאה מהנהיגה, שכל הכל כאן תוכנן להרגיש מנותק, מרוכך ומעודן. המתלים האקטיביים יאכלו הכל - משיבושים אכזריים ועד פניות מהירות בזווית גלגול שטוחה לגמרי, ההגה קל ומלאכותי, המנוע דוחף חזק (455 כ"ס, 71.3 קג"מ, 4.6 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש, 4.1 שניות מ-80 ל-120 קמ"ש) ותיבת ההילוכים (7 מהירויות מסדרת 7 ג'י טרוניק) פועלת מבלי שנשים לב ושומרת את המנוע בפעימה חרישית של 1,500 סל"ד ב-100 קמ"ש. כזו היא ה-S, רגועה, מפנקת ונעימה, אבל כל הבידוד הזה מהסביבה, מצלילי המנוע ומהרוח, שוחקים מאוד את תחושת נהירות הנסיעה ושיוט סביב ה-130 קמ"ש מרגיש כמו זחילה בפקק. על אחת כמה וכמה כאשר הגרמניה הזו יודעת את מלאכת הנהיגה העצמאית ולא זקוקה לנהג מאחורי ההגה, כמעט.

השקה מרצדס S קלאס. אתר יצרן
סליחה, יש לך כבלים?/אתר יצרן

S קלאס, הצד הישראלי

הפגישה העולמית הראשונה עם מכונית הפאר של מרצדס שוב הבהירה לנו באופן חד משמעי, שכיף להיות עשיר. אין אחד שלא היה שמח להזמין לעצמו מכונת פאר, לסמן V בכל סעיף מפנק אפשרי, לשים נהג מלפנים ולא לדאוג מהמחיר. ה-S מנסה לשווק לייף-סטייל אריסטוקרטי ועשיר. סטייל, יש לה. לייף, יש לנו. ועדיין, ה-S הפכה ממכונית, לכלי תחבורה - לכלי רכב שצריך לנסוע בו, לא לנהוג. שמישהו אחר יעשה את העבודה ה"מלוכלכת" בזמן שאתה נהנה מעיסוי רקמות עמוק במושב האחורי.

למרות ההאטה המורגשת בכלכלה הישראלית, ה-S המזדקנת השאירה אחריה וואקום רציני מאוד בשנה האחרונה ולדברי היבואן, מרבית המכוניות לשנה הקרובה, כבר הוזמנו, כאשר ההיצע יכלול בהתחלה שני דגמים: 500 יוקרתית בקצה ההיצע עם תג מחיר של כמיליון שקלים (1.2 מיליון לרמה הגבוהה והמאובזרת ביותר). הדגם השני יהיה דגם ה-400 ההיברידי שיציע חיסכון משמעותי בדלק במחיר של כ-900 אלף שקלים. כל אחת מהמכוניות ניתנת לתפירה אישית ברמות האבזור והגימור של הרכב, ממש לפי טעמו האישי של הלקוח - לא ציפינו אחרת ממכונית ברמה שכזו.

ולסיום, ננסה להעביר לכם את ה-S במספרים: 56 מנועים חשמליים מניעים את המושבים, 6 מנועי אוורור ממזגים אותם, 5 מנועים חשמליים מניעים כל אחת ממראות הצד, 100 מנועים חשמליים אחרים מניעים את שלל אביזרי הנוחות ברכב, לכל מושב יש הספק חימום של 2,000 וואט, לכל מושב יש גם 14 תאי עיסוי. למערכת השמע יש 24 רמקולים ו-1,540 וואט. 0.24cd הוא מקדם הגרר של ה-S וזה מסייע בהפחתה של 2 גרם CO2 לקילומטר. המנוע החסכוני ביותר שלה יצרוך רק 4.4 ליטר ל-100 ק"מ (22.7 ק"מ לליטר) ויפלוט 115 גרם CO2 לקילומטר. המנוע החשמלי בדגם ההיברידי יתרום 25.5 קג"מ נוספים לתפוקה הכללית. ב-S מותקנות 500 נורות 'לד', 56 מהן בכל אחד מהפנסים הקדמיים, 36 בכל אחד מהאחוריים, 4 בפנסי הערפל ולא פחות מ-300 בתוך תא הנוסעים (תאורת אווירה בצבעים משתנים). אלה תורמות לחיסכון באנרגיה שמתורגם ל-0.05 ליטר דלק לכל 100 ק"מ.

עוד על מרצדס בוואלה! רכב

קונים רכב חדש? קבלו מבחן דרכים

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

השקה מרצדס S קלאס. אתר יצרן
השקה מרצדס S קלאס/אתר יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • מרצדס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully