וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטיגואן פוגש את העם

29.11.2006 / 15:17

דגם הקונספט של ה'בייבי טוארג' יופיע רשמית בתערוכת לוס-אנג'לס ובסוף השנה הבאה גם יגיע אל אולמות התצוגה

פולקסווגן שכבר מזמן ביססה את מעמדה בארה"ב ובייחוד בליגת רכבי ה'כביש-שביל' עם הטוארג. כעת, היא מרעננת את הקטגוריה עם הטיגואן; רכב תצוגה שאמור להיות ה'בייבי טוארג' ומציע מידות צנועות ובעיקר מראה כוחני במיוחד. גלגולו הראשון של הטיגואן היה למעשה הקונספט A, אך הטיגואן כבר נראה קרוב הרבה לדגם הסופי בהופעתו. אנשי פולקסווגן רצו להעניק ל-SUV החדש מראה רענן לגמרי, אך גם ליצור שיוך מובהק לשאר מכוניות החברה. זו הסיבה מדוע ניתן למצוא בו נקודות דמיון רבות לשאר מכוניות פולקסווגן; יחידות התאורה דומות מאוד לאלו של האיוס, הפרופיל דומה מאוד לזה של הטוארג ומאחור נראה הטיגואן כלא יותר מאשר גולף מוגבהת. הדמיון נמשך גם אל תא הנוסעים עם דשבורד כמעט זהה לזה של הגולף פלוס.

אז היכן הייחוד? ראשית בתא הנוסעים, עם ממדים של 4.4 מטר לאורך, 1.85 מטר לרוחב ו-1.69 מטר לגובה, הטיגואן מיועד להכיל חמישה נוסעים ולהציע להם תא מטען נדיב וגג פנורמי העשוי זכוכית כמעט לכל אורכו. שנית, לפחות בדגם הקונספט, מציע הטיגואן צמיגי קונטיננטל המכילים בתוכם צבע זהה לזה החיצוני של הרכב כדי להשלים את ההופעה. ושלישית, מתחת למכסה המנוע. שם שוכן מנוע דיזל חדש שזכה לכינוי 'בלוטק' (BlueTec) והוא פותח בשיתוף של אודי ומרצדס. מנוע זה נועד להתאים לדרישות המחמירות של זיהום האוויר הצפויות בעשור הבא ולכן הוא מצליח לשפר את פליטת המזהמים בכ-90 אחוזים ביחס למנועים כיום.

הטיגואן כאמור צפוי להגיע אל אולמות התצוגה לקראת סוף שנת 2007 וספק אם היבואן המקומי יחמיץ רכב שכזה שיסייע לו מאוד להתחרות בקטגוריית הג'יפונים הבינוניים בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully