וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טעון שיפור

ירון אדרי

9.5.2007 / 11:50

יצרנית המצברים Yuasa וקונצרן מיצובישי, מקימים מפעל לייצור מצברי 'ליתיום-יון' לשימוש בכלי רכב חשמליים

חברת GS-Yuasa היפנית מוכרת בזכות המצברים המתקדמים אותה היא מייצרת לענף הרכב ובכלל. מצברי הליתיום-יון אותה פיתחה החברה, מסוגלים לשפר את טכנולוגיות מכוניות החשמל עליהן שוקדים יצרניות וקונצרן מיצובישי נרתם לעניין.

קונצרן מיצובישי הינו אחד מהקונצרנים הגדולים ביותר ביפן ואחת מחברות הבת שלו היא 'מיצובישי מוטורס' שאת מכוניותיה אנו מכירים היטב. לאחרונה חתמה מיצובישי על הסכם עיסקי עם Yuasa להקמת מפעל לייצור המוני של מצברי הליתיום-יון. חלוקת המניות בחברה החדשה תהיה כזאת ש-Yuasa תחזיק בשליטה עם 51%, 34% יהיו בחזקת קונצרן מיצובישי ו-15% בידי חברת הבת מיצובישי מוטורס.

על פי המיזם, יושקעו בשלב הראשון 3 מיליארד ינים יפניים (כ-25 מיליון דולר) לבנית קווי הייצור שיפיקו 200 אלף מצברים בשנה החל משנת 2009. היקף יצור בסדר גודל שכזה יאפשר זריקת מרץ לפיתוח צרכני אנרגיה חשמליים, כלי רכב בעיקר. שיתוף הפעולה יאפשר גם למיצובישי מוטורס להשקיע יותר בפיתוח כלי רכב חשמליים.

המצברים שיגיעו לייצור שייכים לסדרת ה-LIM אותם מייצרת Yuasa. תודות לחומרים המרכיבים אותם, קיבולת אגירת האנרגיה של המצברים גדולה פי 10 מהמצברים המוכרים כיום ולכן רואים בהם מיצובישי תחליף מצוין למכוניות חשמליות והיברידיות. יתרון נוסף שעומד לזכותם הוא יכולת טעינה מהירה אך היתרון הגדול של הליתיום מעבר ליכולות צבירת והפקת האנרגיה הוא משקלו הקל יחסית למצברים אחרים.

במיצובישי כבר מתכננים לעשות שימוש סדרתי במצברי הליתיום-יון בדור הבא של מכונית החשמל שלהם ה-i MiEV שצפויה לצאת לשוק בשנת 2010.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully