וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

188 כוחות סוס לפיאט

ירון אדרי

16.6.2007 / 10:50

מגמת ייעול המנועים לא פוסחת על פיאט. מנוע הדיזל המשופר שלה מפיק כמעט 19 כוחות סוס ל-100 סמ"ק

פיאט ממשיכה להתמקד בפיתוח מנועי הדיזל של הקונצרן אשר משמשים בין השאר גם מותגי אלפא-רומיאו ולנצ'יה. הפיתוח האחרון הוא למנוע הטורבו-דיזל JTD המוכר גם בשם מולטיג'ט. מנוע ה-1.9 המוכר בעל 16 השסתומים, קיבל מגדש טורבו דו-שלבי איתו הצליחו להפיק המהנדסים מאיטליה לא פחות מ-188 כוחות סוס. נתון המומנט מכובד גם הוא עם 40.8 קג"מ, 75% מהם זמינים כבר ב-1,250 סל"ד.

פיאט מתכוונים לייצר 2 גירסאות למנוע זה כאשר החלשה תניב 177 כוחות סוס ותשמש את דגמיה של פיאט ותימכר גם ליצרני רכב נוספים בעולם ואילו הגרסה החזקה עם 188 כוחות סוס (שיא ההספק בשניהם נמצא ב-4,000 סל"ד) תישמר בתוך הקונצרן ותשמש את פיאט, לנצ'יה ואלפא-רומיאו.

עיקר השינויים נעשו כאמור עם הוספת מגדש הטורבו הדו-שלבי. מדובר למעשה במעין מגדש כפול כאשר הטורבינה הקטנה אחראית לבטל את השהיית הטורבו תוך שהיא בונה עקומת מומנט כבר בסל"ד נמוך מאוד. יחד עם העלייה בסל"ד, באה לידי ביטוי הטורבינה הגדולה יותר אשר דואגת להזרים כמות מספקת של אוויר אל המנוע ובכך להעלות את הספקו.

שינוי נוסף שעבר המנוע נמצא בחלקיו הפנימיים אשר שופרו וחוזקו לקבלת חוסן טרמי. כך יכול המנוע החדש להתמודד עם לחץ של 180 באר בתוך חלל הצילינדר כמו גם עלייה בחום גזי הפליטה ל-800 מעלות. פרט להעלת תפוקת המנוע, כל השינויים מאפשרים לו לפעול בצורה יעילה יותר וכך לחסוך בצריכת הדלק ולהקטין את פליטת המזהמים והמנוע החדש עומד בתקן הזיהום 'יורו 5'.

תחילת ייצורו של המנוע במפעל פיאט באיטליה צפוי לחודש יולי הקרוב. על פי התוכנית, ראשון לרדת מפס הייצור הוא המנוע החלש יותר ואילו תחילת ייצורו של האח החזק צפוייה לתחילת 2008.

  • עוד באותו נושא:
  • פיאט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully