וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמבולנסים מעופפים בישראל

1.7.2007 / 10:15

לראשונה בישראל: מסוקים יפנו פצועים מתאונות דרכים וישפרו משמעותית את סיכויי הישרדותם

אין צורך לחזור ולדבר על מכת המדינה הגדולה ביותר שלנו – תאונות הדרכים. את המספרים של כ-500 הרוגים, 2,500 פצועים קשה ב-כ-1,600 תאונות בכל שנה כולכם מכירים וספק אם ניתן להישאר אדישים אליהם. עד כה, לא נתקלנו במהפכות של ממש או בנסיונות חריגים מצד נבחרי הציבור כדי לצמצם את הנגע וגם הפעם, כאשר דווחנו לראשונה על הקמת מערך הצלה של פינוי מוסק לנפגעי תאונות דרכים, לא התפלאנו לגלות כי גם הפעם אין למדינה יד בדבר.

בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים, רכשה חברת 'להק' הישראלית שלושה מסוקים מסוג Bo-105 מחברת Eurocopter והסבה אותם לאמבולנסים מעופפים בהם יותקן כל הציוד הרפואי הדרוש להצלת חיי אדם בתאונות דרכים. מסוקים אלו יהיו בכוננות ויופעלו למשימות רפואיות 24 שעות ביממה.

חברת להק חתמה על הסכם עם מגן דוד אדום לפיו הצוותים הרפואיים במסוקים יורכבו מפאראמדיקים של מד"א שיעברו הכשרה ייעודית, וכמו כן מוקד מד"א יזמין את המסוקים לפינוי מקרי חירום.

השימוש במסוקים להצלת נפגעי תאונות דרכים מקובל ואף נפוץ במדינות רבות ברחבי העולם כמו גרמניה, אוסטריה, צרפת, איטליה, אוסטרליה, הולנד ועוד רבות אחרות. מחקרים הוכיחו כי בזכות ההגעה המהירה למקומות התאונות, ללא תלות בלחצי התנועה, הענקת העזרה המהירה וכן הפינוי המהיר אל מרכזי הטראומה (שישה בישראל: רמב"ם בצפון, הדסה בירושלים, סורוקה בדרום ובמרכז יש את איכילוב, תה"ש ובילינסון), מעלים מאוד את סיכויי ההישרדות של נפגעי תאונות, נפגעי טרור וכדומה.

אנו מחזקים את ידי חברת להק על הקמת המערך המוסק להצלת נפגעי תאונות דרכים ובקרוב נביא לכם ראיון עם אנשי המיזם ובו הפרטים המלאים אודות השירות החדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully