וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

40 שנים של הזרקה

ירון אדרי

12.8.2007 / 17:43

מערכת הזרקת הדלק הראשונה הוצגה ע"י בוש ב-1967 והפכה עם השנים לסטנדרט מחייב. תחילת מותו של הקרבורטור

טכנולוגית הזרקת הדלק נכנסה לשימוש סדרתי בכל-רכב רק בתחילת שנות ה-90, אולם הופעת הבכורה שלה נערכה הרבה קודם. כמה קודם? בשביל זה צריך לחזור אל תערוכת פרנקפורט של 1967 ואל הפולקסווגן 1600. זאת קיבלה את ה-D ג'טרוניק של בוש, מערכת הזרקת הדלק הראשונה שהותאמה לשימוש בכלי-רכב סדרתיים וזאת שסללה את הדרך למערכות המודרניות של היום.

הרצון לחסוך בדלק ולהוריד את זיהום האוויר אינו חדש ובוש פיתחו את מערכת ההזרקה הראשונה בעקבות הדרישה ההולכת וגוברת באירופה לכלי-רכב חסכוניים יותר. על-ידי הזרמה מדודה של הדלק דרך המזרקים, הצליחו בוש להחליף את זרימת התערובת הלא מבוקרת והבזבזנית שמקורה בלוע הקרבורטור. הצלחת המערכת הגיע דווקא מארה"ב, שם החלו השלטונות לשים דגש על זיהום אוויר. ב-1972, 5 שנים אחרי הצגתה, 18 יצרניות רכב שונות ברחבי העולם עשו שימוש במערכת ה-D ג'טרוניק.

שיטת הפעולה של המערכת האלקטרונית נחשבה לפריצת דרך בימים ההם. בעזרת מדידתם של פרמטרים שונים כמו חום המנוע, מהירות הרכב וכמות האוויר בסעפת היניקה, יכולה המערכת לקבוע בדיוק רב את כמות הדלק שתזרום דרך המזרקים אל תא הבעירה. במקביל, פיתחה בוש משאבת דלק שתעבוד בלחץ קבוע, כך שספיקת הדלק תישאר קבועה כל הזמן.

מערכות הזרקת הדלק אמנם עברו לא מעט שינויים ב-40 השנים האחרונות, אך בסיסן נמצא באותה פולקסווגן 1600. כיום מייצרת בוש מעל ל-80 מיליון מזרקי דלק מדיי שנה ורק לאחרונה ציינה את ייצורו של המזרק המיליארד במספר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully