וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוולטאג' עולה

סוכנויות הידיעות

22.8.2007 / 11:33

וולט, המכונית החשמלית של ג'נרל מוטורס בדרך לייצור עם כ-60 אלף יחידות בשנה. המטרה - טויוטה פריוס

ג'נרל מוטורס (GM), יצרנית המכוניות הגדולה בארה"ב, עשויה לייצר 60 אלף מכוניות חשמליות בשנה המלאה הראשונה להשקת זן המכוניות הזה על ידי החברה.

מספר זה גדול פי ארבעה ממספר המכוניות ההיברידיות מסוג פריוס שייצרה טויוטה בשנה המלאה הראשונה לייצור המכוניות בארה"ב, כך אמרו מקורבים ל-GM לסוכנות הידיעות בלומברג.

ייצור המוני זה של המכונית החשמלית של ג'נרל מוטורס, ששמה יהיה וולט, עשוי להוריד את מחיר המכונית לפחות מ-30 אלף דולר, לפי המקורות. GM מתכננת להתחיל למכור את המכוניות החשמליות עד לשנת 2010.

"אם GM תצליח להביא 30-60 אלף מכוניות חשמליות לכבישי ארה"ב בשנה, זה יהיה זינוק אדיר בטכנולוגיה", אמר ברט סמית, אנליסט לאנרגיה חלופית במרכז לחקר מגזר המכוניות במישיגן לבלומברג, וסייג: "זה יהיה קשה, בגלל כל המחסומים בהם תיתקל GM בדרך".

השקת בכורה בעלת נפח מכירות גדול של מכונית הוולט של GM, המעוצבת לנסיעה של 65 ק"מ בכל טעינה, תסייע ל-GM להשיג יתרון על טויוטה, הבעלים של המכונית ההיברידית המצליחה בעולם – הפריוס - המופעלת על דלק או גז.

"אם GM תצליח להוריד את המחיר של הוולט לפחות מ-30 אלף דולר, אפשר יהיה להתחיל לראות ביקוש משמעותי באופן מיידי", סיכם סמית. לשם השוואה, טויוטה הגיעה למכירות של 60 אלף מכוניות פריוס בשנה במשך חמש שנים למכירת המכונית. עד היום מכרה טויוטה למעלה מ-800 אלף מכוניות פריוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully