וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחסוך כל הדרך

ירון אדרי

11.10.2007 / 11:34

יצרני הרכב בעולם עובדים קשה בכדי להפוך את מכוניתם לחסכונית ונקייה. הבריטים מוכיחים שניתן לחסוך אפילו יותר

המילה מירוץ מכניסה לנו לראש קונוטציות שליליות בכל הקשור לצריכת דלק וזיהום אוויר. בכדי לנסוע מהר, חייב הנהג לרמוס את דוושת התאוצה בכל כוחו כדי לספק למנוע את סם המהירות – דלק. אבל הנה מירוץ מסוג אחר, מירוץ בו המטרה היא להיות אחרון – אחרון שנגמר לו הדלק.

מרתון MPG נערך בשבוע שעבר בבריטניה ותוצאותיו מפורסמות כעת. MPG למי שלא יודע, אלה ראשי התיבות של Mile Per Galon, ההקבלה הבריטית לק"מ לליטר. המרתון של השנה נערך לאורכם של 330 מיילים (קצת יותר מ-500 ק"מ) של כבישים ציבורים מכל הסוגים שהתחלקו ליומיים של נהיגה. אל קו הזינוק הגיעו 30 נהגים ונווטים, ישובים ב-35 מכוניות של 17 יצרנים שונים.

ראשונים (או אולי אחרונים) להגיע היו ג'יימס סאטרלנד וריצ'ארד היל בטויוטה אייגו 1.0 ליטר בנזין, שאת המסע סיימו עם צריכת דלק ממוצעת של 78.39 MPG שהם 27.75 ק"מ לליטר - שיפור של 28% מהמוצהר על-ידי היצרן. אל המקום השני הגיעה הפולקסווגן פולו בלומוושן של ג'יימס הילייר ודייב מקלאגלין שצרכה 74.42 MPG, 26.35 ק"מ לליטר. מתחרה נוספת היא הפיג'ו 308 החדשה בעלת מנוע הטורבו-דיזל 1.6 HDI שצרכה 71.92 MPG, 25.46 ק"מ לליטר

היצרן משקר?

קטגוריה נוספת בתחרות היתה שיפור צריכת הדלק ביחס להצהרות היצרן. נהגים רבים מתלוננים כי אין אמת בהצהרות אשר נמדדות בתנאי מעבדה, אולם כאן נכונה להם הפתעה. המנצחת בתחרות תעניין דווקא את אנשי המספרים של חברות הליסינג בארץ. סו וג'ון קוק, אם וביתה, הצליחו לשפר ב-50% את צריכת הדלק של המאזדה 3 שלהם כשקבעו43.34 MPG (15.34 ק"מ לליטר) וזה בגרס ה-MPS הקרבית בעלת 260 כוחות הסוס. סיימון האקר סיים שני עם הטווינגו שלו שרשמה שיפור של 47%. למקום השלישי הגיע שוב מאזדה עם ה-CX-7, ששיפרה את צריכתה המוצהרת ב-38.35%.

את תשומת הלב משכה דווקא השברולט קפטיבה של מאט ג'וי. את המסלול עבר ג'וי מלווה ב-6 חברים שמילאו את כל המושבים ברכב הקרוס-אובר שלו. למרות המשקל הנוסף, עמדה צריכת הדלק של המכונית על 42.42 MPG (15 ק"מ לליטר), שיפור של 14.35% ביחס למוצהר על-ידי היצרן.

כמה זה 100 גרם?

והנה עוד קטגוריה מעניינת. תחת השם 'עלות לטון למייל', התייצבו 6 מכוניות מסחריות לתחרות. הכלל היה פשוט. כל מכונית תועמס במחצית המשקל המותר לה העמסה והזוכה המאושרת תהיה זאת שתשפר את תזרים המזומנים של בעליה. את המקום הראשון תפסה המרצדס ספרינטר, שבחישוב מהיר גילתה כי כל טון למייל שעברה, עלתה לבעליה 14.85 פני – משהו כמו שקל עשרים.

עוד משתתפת בקטגוריה זו קבעה למעשה את צריכת הדלק הטוב הביותר במרתון, אלא שזה לא נחשב. הקורסה-וואן, הסופר מיני של אופל (ווקסהול בבריטניה) בגרסה המסחרית נטולת שורת המושבים והחלונות מאחור, צרכה 81.02 MPG, 28.68 ק"מ לליטר.

בתום המסע היתה זאת נהגת המאזדה 3 שחשפה את סוד ניצחונה. רישמו בפניכם את שלושת הטיפים של סו קוק:
1. ליחצו על דוושת התאוצה בזהירות כאילו ביצה אותה אתם לא רוצים לשבור מונחת תחתיה.
2. העברת ההילוכים צריכה להיעשות מוקדם, אולם אסור לתת למנוע להתאמץ.
3. צפי ותכנון הם דברים חשובים ולא רק לבטיחות. כך תוכלו להימנע מבלימות והאצות מיותרות ובזבזניות.

אז בפעם הבאה שאתם מתלוננים כי מכוניתכם אוכלת דלק, תבואו בטענה קודם כל אל עצמכם.

  • עוד באותו נושא:
  • אופל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully