וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחני ריסוק חדשים

19.12.2007 / 10:25

מאזדה 2, מרצדס C קלאס, וולוו V70 ורנו לגונה זכו ב-5 כוכבי בטיחות. סיוויק ומאטריה מסתפקות ב-4 כוכבים

ארגון הבטיחות האירופי מפרסם נתונים חדשים ללא פחות מ-6 מכוניות חדשות אשר עברו ריסוקים שונים. ארגון הבטיחות האירופי מציין כי במבחנים אלו, נתגלו כשלים במספר מכוניות, אשר אפילו יצרניות הרכב לא ידעו על קיומן.

כך למשל, במבחן הריסוק החזיתי למאזדה 2 ובמבחן הריסוק הצדי לוולוו V70, נתגלו הפרעות שונות לכריות האוויר, מה שגרם להשהיה בפתיחתן ולהגדלת הסיכון לנוסעים ברכב במקרה של תאונה.

בעקבות הגילוי המסעיר, שתי היצרניות תיקנו את התקלה - במאזדה על ידי שינוי תוכנת ניהול בקרת הבטיחות והבטיחה כי תקרא לתיקון לכל מכוניות המאזדה 2 כדי לבצע בהן את עדכון זה. הבטחה דומה נשמעה גם בקרב נציגי וולוו אולם, EURO NCAP מציינים כי למרות שוולוו תיקנו לכאורה את התקלה, לא התגלה כל שיפור בפעולת כרית האוויר.

יואב חפץ, סמנכ"ל השיווק של דלק מוטורס מוסר כי הם שמחים על ההישג של 5 כוכבי הריסוק וכי לא נתקבלה כל הודעה ממאזדה על קריאה לתיקון של מכוניות ה-2. אולם, במידה ותתקבל קריאה שכזו, החברה תפעל בהתאם.

דייהטסו מאטריה

מכונית הסופר מיני החדשה והמעוצבת של דייהטסו הצליחה להשיג במבחן זה 4 כוכבים בהגנה על מבוגרים, בציון של 27 נקודות בלבד. זאת לאור הממצאים כי בריסוק חזיתי, נרשמה תנועה קדימה של גוף הנוסע במקום ריסונו למושב וכן הדשברד אשר הוגדר כ"רעוע" עלול לנוע לעבר ברכי הנהג ולפגוע בהן בצורה ניכרת.

בבדיקת ההגנה על ילדים, קיבלה המאטריה ציון מאכזב של 3 כוכבים בלבד (33 נקודות) בעקבות סימון לקוי של מיקום עוגני האיזופיקס וכדומה. במבחן דריסת הולכי רגל, השיגה מאטריה ציון של שני כוכבים בלבד, משום שבעוד הפגוש ומכסה המנוע מקבלים ציון "מספק" במקרה של דריסת מבוגר, הם התגלו כמסוכנים מאוד לילדים.

מאזדה 2 - מתקנים ומרסקים שוב

לאחר גילוי התקלה החמורה בפתיחת כריות האוויר ותיקונה, רוסקה ה-2 בשנית והפעם פעלו כריות האוויר כראוי. בנוסף לכך, המכונית הקטנה הצליחה לספוג היטב את אנרגיית התאונה ותא הנוסעים נשאר שלם. ארגון הבטיחות מציין לטובה גם את ההגנה על הנוסעים ובעיקר לברכיים - הדשבורד נשאר במקומו ולא סיכן את היושבים מלפנים. תוצאות אלו סייעו למאזדה 2 להשיג את חמשת כוכבי הבטיחות בציון של 34 נקודות.

גם במבחן ההגנה על הילדים הצליחה ה-2 להשיג ציון גבוה של 4 כוכבים (37 נקודות), כאשר במבחן הריסוק הצדי הורדה לה נקודה אחת משום שדלת הנוסעים מאחור נפתחה בזמן התאונה.

במבחן הדריסה, זכתה המאזדה ב-2 כוכבים משום שלמרות שהפגוש הקדמי קיבל ציון "הוגן" בהגנה על ברכי הנדרס, ראשו של הנדרס יפגע בדיוק בחיבור השמשה למכסה המנוע - דבר המסכן אותו מאוד.

הונדה סיוויק - שינוי בטיחות ל-2008

הסיוויק של הונדה רוסקה בעבר וזכתה בציון של 4 כוכבים. השנה, לקראת דגמי 2008, עדכנה הונדה את מותחני חגורות הבטיחות של הסיוויק וכן את כריות האוויר הקדמיות והצדיות. אולם, בעת ביצוע מבחן הריסוק, לא נרשם שום שינוי לטובת הנווסעים. חמור מכך, כריות האוויר הקדמיות החדשות לא התנפחו כראוי ולא מנעו את פגיעת ראשו של הנהג בגלגל ההגה. כמו כן, חלקי דשבורד התפרקו ממקומם בעת התאונה והם היוו סכנה מוחשית לפלג הגוף התחתון של היושבים מלפנים.

גם כריות הצד הוחלפו בדגם 2008 והפעם הם פעלו טוב יותר מהקודמות. פתיחתן גדולה ומהירה יותר כך שהסיוויק מצליחה לזכות במרב הנקודות במבחן העמוד.

הסיוויק הצליחה גם לזכות בציון טוב מאוד (39 נקודות ו-4 כוכבים) בהגנה על ילדים - עוגני האיזופיקס סומנו כהלכה וגם השאטוטים מאחור נותרו ללא פגע בשלל הריסוקים.

בחזית הרכב לא נעשו שינויים במודל 2008 ולכן הסיוויק מצליחה לשמור על ציון של 3 כוכבים במקרה של דריסת הולכי רגל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

מרצדס C קלאס - טובה לנוסעים

ה-C קלאס החדשה של מרצדס אשר הושקה בתחילת השנה נבחנה אף היא בקבוצה זו. בריסוק החזיתי הצליחה המרצדס המשפחתית להשיג ציון מרבי של 5 כוכבים עם 36 נקודות לאחר שהתגלה כי שלד תא הנוסעים נשאר שלם בתאונה חזיתית ולא התגלתה כל סכנה לגוף הנוסעים.

ה-C קלאס הצליחה לגרוף גם את הציון המרבי בריסוקי הצד, עם הגנה מעולה ליושבי הרכב. בהגנה על ילדים קיבלה ה-C צוין של 3 כוכבים בלבד משום שברכב הנבחן לא הותקנה המערכת אשר מבטלת את כריות האוויר בסביבת מושב התינוק.

במבחן הדריסה, קיבל פגוש ה-C קלאס את הציון המרבי בהגנה על ברכי הנדרס, אולם מכסה המנוע נמצא כמזיק מאוד לפלג הגוף התחתון ולראש הנדרס ולכן הציון הכולל בסעיף זה הוא 2 כוכבים ו-11 נקודות בלבד.

רנו לגונה - פעם שניה אלופה? כמעט

הרנו לגונה, אשר הייתה המכונית הראשונה בהיסטוריית ריסוקי הרכב להשיג את ציון הבטיחות של 5 כוכבים ו-36 נקודות, הייתה קרובה מאוד גם בדורה החדש שהוצג בחודש מרץ, לכבוש את הפסגה בשנית. במבחי הריסוק החזיתי והצדי, הצרפתיה הציגה הגנה כמעט מושלמת למבוגרים ורק משום שהדלת האחורית נפתחה בזמן התאונה, היא איבדה נקודה אחת וכן את התואר האלופה.

גם הילדים בה התגלו כמוגנים במיוחד, עם ציון מקסימלי של 4 כוכבים ו-41 נקודות. הערה יחידה שנרשמה בסעיף זה נוגעת לסימון הלא ברור של עוגני האיזופיקס למושבי התינוקות.

בהגנה על הולכי רגל לעומת זאת, הלגונה קיבלה ציון נמוך של 2 כוכבים ו-10 נקודות משום שהפגוש הקדמי נכשל בבדיקה זו ומכסה המנוע הציע הגנה נמוכה מאוד לראשו של הנדרס.

וולוו V70 - מתקנים וממתינים (ומכחישים)

כפי שסיפרנו בתחילה, ה-V70 החדשה של וולו סבלה מפתיחה מאוחרת של כריות האוויר במבחן הריסוק הראשון. אולם, גם לאחר התיקון, לא התגלה שום שיפור בפעולת הכריות במבחן החוזר. למרות זאת, הוולוו החדשה לא זונחת את מורשת הבטיחות של היצרנית השוודית ומצליחה להשיג ציון של 5 כוכבים ו-34 נקודות בהגנה על הנוסעים.

בריסוק החזיתי, מציין NCAP כי תא הנוסעים נשאר שלם, גלגל ההגה נע לפנים כדי להתרחק מהנהג וגם המבנה הפנימי המוצק שייע בשמירה על ברכי הנוסעים מלפנים.

במבחן הריסוק הצדי, השיגה הוולוו את מרב הנקודות, אולם לבעיית ההשהיה בפתיחת כריות הצד טרם הועמד פיתרון ראוי. בהגנה על ילדים, השיגה ה-V70 ציון כמעט מושלם עם 4 כוכבים מקסימליים ו-41 נקודות.

במקרה של דריסת הולך רגל, השיגה הוולוו גם כן ציון של 2 כוכבים, אך עם 16 נקוודת. זאת משום שהפגוש הקדמי קיבל את הניקוד המקסימלי בהגנה על רגלי הנדרסים, אך מכסה המנוע הציע הגנה "לא מספקת" לראש הנדרס וקצהו אף סיכן את גופו.

מחברת מאיר נמסר בתגובה לפרסום זה כי: ממידע שהתקבל מוולוו הם שמחים על השגת ציון ה-5 כוכבים. שנית, אחרי תיקון התוכנה, נערכו בדיקות במרכז המחקר של וולוו וגם במכון בלתי תלוי ולא נתגלתה שום בעיה. שלישית, הם לא רואים קשר בין עדכיו התוכנה שבוצע לבין מבחן הריסוק של NCAP.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully