וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

SLK רעננה יותר

23.12.2007 / 10:37

הרודסטר הסקסית של החברה מקבלת עיצוב אגרסיבי מחודש, עוד סוסים למנועים ופחות זיהום אוויר

מעט לפני שהיא מגיעה לגיל 4, מכונית הרודסטר בעלת הגג הקשיח של מרצדס עוברת עדכון של אמצע החיים. הדור הראשון של ה-SLK הוצג לעולם בשנת 1997 הוחלף ב-2004 על ידי אחת הרודסטרים המרהיבות שנראו בשנים האחרונות בזכות שימוש בהשראה עיצובית מעולם הפורמולה 1. אולם, גם יצירה שכזו זקוקה לעדכונים וממרצס נמסר כי הדור החדש אשר נחשף כעת ויוצג רשמי לציבור בתערוכת ז'נבה שבחודש מרץ, מכיל לא פחות מ-650 חלקים חדשים ביחס למכונית היוצאת.

ראשית, מהבחינה הויזואלית, החזית שונתה לאגרסיבית יותר, עם עיצוב מחדש לפגוש, לסמל המזית ולפתחי יניקת האוויר. בנוסף לכך, אל החלק האחורי התווסף דיפיוזר תחתי, אשר לא רק משפר את זרימת האוויר מתחת לרכב, אלא גם מוסיף דיוידנד בולט להופעה מאחור. ותא הנוסעים? גם הוא עודכן בהתאם עם לוח מחוונים חדש וגלגל הגה ספורטיבי בעל 3 צלעות.

במרכז הדשבורד, ניתן כעת למצוא גם מערכת שמע איכותית (הרמן קרדון, סראונד מלא) ומתקדמת אשר מציעה תפעול לרוב הפונקציות (שמע, ניווט וכו') באמצעות הפעלה קולית בלבד, כאופציה.

יותר מהנה לנהיגה

בהמשך ליופי, מרצדס מבטיחים כי גם האופי שודרג בהתאם וכעת ה-SLK המתוחה מהנה עוד יותר לנהיגה, וחשוב לא פחות, גם ידידותית יותר לסביבה. לא, עוד לא הגיע השלב שאת ה-SLK יניע מנוע חשמלי, אבל מלבד מנוע V6 חדש, שודרגו כל שאר המנועים, הספקם עלה ופליטת המזהמים ירדה.

מנוע ה-V6 החדש בהיצע אמנם מציע נפח זהה ליחידת הכוח היוצאת של 3.5 ליטר, אך הוא רושם עליה של 33 כ"ס בהספק וזה עומד כעת על 305 כ"ס ב-6,500 סל"ד ו-36.7 קג"מ. תוספת משמעותית זו הוסגה על ידי העלאת יחס הדחיסה, שיפור סעפת היניקה וכן שדרוג מערכת התזמון המשתנה לשסתומים. כמו כן, מנוע זה מצליח לצרוך פחות דלק מקודמו ולפלוט בין 23 ל-28 גרם CO2 לק"מ (219 ו-227 גרם לק"מ), לתיבה הידנית והאוטומטית בהתאם.

מבחינת המנועים האחרים, הקטן שבהיצע אשר נעזר במגדש 'על' כדי לנשום, קיבל תוספת של 21 כ"ס ו-1 קג"מ וכעת נתוניו עומדים על 184 כ"ס ו-25.4 קג"מ. פליטת המזהמים בו פחתה ב-27 גרם לק"מ, לכדי 182 גרם CO2 לק"מ. מנוע ה-280 לא שינה את כוחו, אך הוריד ב-11 גרם לק"מ את פליטת המזהמים ואילו מנוע הקצה בגרסת ה-55AMG, לא השתנה בדבר (360 כ"ס ו-52 קג"מ).

בסעיף ההיגוי, מבקשת מרצדס ליישר קו עם ב.מ.וו ואודי וכעת גם היא מתקינה במכוניותיה את ההגה האקטיבי החדש. מדובר במערכת היגוי חדשה אשר מסוגלת לשנות את זוית ההפניה של בגלגלים ביחס משתנה לכמות סיבוב גלגל ההגה. המטרה היא, לדברי מרצדס, לשפר את חדות ההיגוי (בכל הפניה של מעל ל-5 מעלות), לשנות את משקל ההגה בהתאם לתנאי הנהיגה (קל בעיר, כבד באוטוסטרדה) וכדי להפחית ב-25 אחוזים את עבודת הידיים על ההגה בעת ביצוע תמרונים עירוניים. למרות זאת, הגה אקטיבי זה, לא יותקן בגרסת ה-AMG, כמובן כדי למנוע את הטענות על הפגיעה בתחושה הספורטיבית.

ה-SLK המחודשת תיחשף כאמור בחודש מרץ 2008 בתערוכת ז'נבה וחודש אחר כך היא תגיע כבר אל אולמות התצוגה באירופה ובישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • מרצדס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully