וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-DSG מעלה הילוך

ירון אדרי

23.12.2007 / 11:52

השמועות הגיעו אל סופן. פולקסווגן חושפת באופן רשמי את גיר ה-DSG החדש בעל 7 ההילוכים

שילוש האותיות DSG העלה את תחום תיבות ההילוכים לסטנדרט חדש. תיבה ה-6 הילוכים הרובוטית של פולקסווגן, הציגה טכנולוגיה חדשה שעזרה לשפר את את הביצועים, הפחיתה מהמשקל ותרמה לצריכת הדלק. כעת, בזמן שיצרניות הרכב האחרות מתחילות גם הן אט אט להכניס לשימוש טכנולוגיה זו, משיקה פולקסווגן את התיבה החדשה בת 7 ההילוכים.

החידוש העיקרי בתיבה החדשה, פרט להילוך הנוסף, הוא עיקרון פעולת צמד המצמדים. בתיבה ה-6 הילוכים, היו המצמדים טבולים בתוך עוקת שמן (קלאץ' רטוב) ואילו כעת מדובר במצמדים יבשים. התוצאה, צמצום המידות והמשקל ושיפור יעילות העברת הכוח. לדברי פולקסווגן, השינוי יעזור לתיבה גם לעמוד בפני כוחות סוס רבים ומומנט גבוה יותר, כך שתתאים ליותר מכוניות מהקונצרן.

חלוקת יחסי ההעברה החדשים הביאו לקיצור ההילוכים הנמוכים, מה שיעזור למכונית אליה משודך הגיר להציג נתוני האצה טובים יותר. מנגד, הוארכו יחסי ההעברה של ההילוכים הגבוהים וזאת על מנת לשפר את צריכת הדלק ולהפחית את הזיהום. כדוגמה, משווים בפולקסווגן את נתוני התיבה החדשה אל מול תיבת ה-6 הילוכים של הגולף. הגיר החדש יאפשר למכונית לעבור 1.1 ק"מ נוספים על כל ליטר דלק - כלומר קצת יותר מ-60 ק"מ נוספים בין התדלוקים - כשפליטת ה-CO2 יורדת מ-149 ל-139 גק"מ. השיפור יהיה גדול אף יותר עם שילובה למנוע הטורבו דיזל 1.9 TDI.

ראשונות לקבל את התיבה יהיו הגולף והגולף פלוס בעלות מנוע הבנזין 1.4 TSI וה-1.9 TDI ותחילת שיווקן באירופה צפוי לקראת חודש פברואר הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully