וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנוע השנה של גולשי וואלה! רכב

ירון אדרי

24.4.2008 / 10:00

ב-7 במאי יוכתר מנוע השנה לשנת 2008. בינתיים, גולשי וואלה! רכב בחרו במנוע שלדעתם ייקח את כל הקופה

לקראת תחרות 'מנוע השנה 2008' שתתקיים בחודש הבא, התבקשו גולשי ואלה! רכב לבחור את המנוע שלדעתם יזכה באהדת השופטים. קשה היה שלא לשים לב לעובדה כי למרות כל ההשקעה בתחום איכות הסביבה, העם עדיין דורש מנועים גדולים, חזקים וכמובן – מזהמים.

בימים הראשונים בהם היה המשאל פעיל, היה זה מנוע ה-V8 המפיק 420 כ"ס של הב.מ.וו M3 שזכה למרב הקולות. אולם בסופו של דבר גבר עליו מנוע ה-V10 של האודי RS6 עם 22 לעומת 17 אחוזים. כנראה ששני צילינדרים ושני מגדשים נוספים והספק הגדול ב-160 כ"ס, שיכנע את הגולשים להשאיר את הבכורה למדינת גרמניה, אך להעבירה לאודי.

מול ההגמוניה הגרמנית עמד נציג היבשת האמריקנית. 6.2 ליטרים, V8 ו-620 כ"ס, מציבים את המנוע של הקורבט במקום השני עם 19 אחוזים מקולות המצביעים. עם 11 אחוזים ובמקום הרביעי, עומד לו עוד מנוע גדוש בסוסים והפעם זה ה-3.8 כפול המגדשים של הניסאן GT-R. בקרב היפני בין האיבו ל-STI, זכתה הסובארו עם 9 אחוזים (מקום חמישי) לעומת 7 אחוזים למיצובישי (מקום שביעי). מנוע ה-3.0 ליטר של וולוו לא שיכנע רבים וקיבל רק 2 אחוזים מהקולות (מקום תשיעי).

לחסוך כל הדרך אל ההצבעה

המנועים החסכוניים גררו גם חיסכון בהצבעות. זה החל עם מנוע הטורבו דיזל של ב.מ.וו שמגיע רק אל המקום השישי. לא המנוע החסכוני ביותר כאן, אבל היחיד ברשימת המועמדים שלוגם סולר שמנוני. זה קיבל רק 8 אחוזים מקולות המצביעים, רובם בעיקר בגלל השם ופחות בגלל החדשנות הטכנולוגית. אם אנו היינו מתבקשים להמר ולבחור את מנוע השנה, היינו בוחרים בו.

פיאט, אשר הודיעה לאחרונה כי תמשיך להשקיע במנועים קטנים וחסכוניים, נמצאת במקום השמיני. 5 אחוזים מהקולות קיבל מנוע ה-1.4 ליטר שמוכיח כי תפקידו של הטורבו הוא לא רק בשיטחן של מכוניות השרירים. פיאט היא כיום היצרנית שמכוניותיה מזהמות הכי פחות את הסביבה בממוצע.

למקום האחרון, וללא הצבעות כלל – אף לא אחת, הגיע מנוע ה-1.8 של קרייזלר. התוצאה בהחלט משקפת את מצבה העגום של החברה, אשר מתקשה בשנים האחרונות להציג תוצאות כספיות וגרף מכירות שיעשו טוב למשקיעים החדשים על הלב. האם לעובדה כי מכונית אמריקנית ומנוע גדול הן מילים נרדפות היא חלק מהסיבה לכך?

שמו של הזוכה בתואר מנוע השנה יוכרז כאמור ב-7 במאי, אז גם נוכל להשוות את התוצאות הרשמיות עם אלה שלכם הגולשים. בינתיים, אתם יכולים לנמק את בחירתכם בכפתור התגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully