וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמת בפרסום?

צבי זרחיה ושמרית סלע

8.7.2008 / 9:13

משטרת ישראל: מספר התאונות בנתיבי איילון פחת ב-56% מאז הסרת שלטי הפרסומת. חברות הפרסום מוחות על ההפסדים

מספר תאונות הדרכים בנתיבי איילון פחת באופן דרמטי מאז הסרת שלטי הפרסומת לצד הכביש ב-1 בינואר 2008 - כך מסר אתמול רב פקד דוד סדן מהמשטרה לוועדת הכלכלה של הכנסת. לדבריו, מספר התאונות בין המחלפים לה גווארדיה וגלילות ירד ב-56% בין ינואר למאי 2008 לעומת התקופה המקבילה ב-2007. סדן הוסיף כי בהשוואה ל-2004-2007 נרשמה בחמשת החודשים הראשונים של 2008 ירידה של 63% במספר התאונות. כמות הנפגעים ירדה ב-64% לעומת 2004-2007 וב-54% לעומת התקופה המקבילה ב-2007.

מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, יאיר דורי, הודיע בשם משרד התחבורה כי המשרד מתנגד להשבת שלטי החוצות לנתיבי איילון עד לקבלת תוצאות מחקר מפורט וענייני על הקשר בין שילוט לתאונות. הרשות הלאומית למלחמה בתאונות דרכים יצאה בקול קורא לקבלת הצעות למחקר בעניין זה, שיושלם עד ספטמבר 2009.

המומחה לבטיחות פרופ' משה בקר, שכתב חוות דעת בעבור חברת שלטי החוצות ברעם, ציין בישיבת הוועדה כי הירידה בתאונות דרכים שהציגה המשטרה מטעה. לדבריו, מספר תאונות הדרכים בנתיבי איילון יורד באופן מתמשך החל ב-2006 ואילך - עוד לפני הסרת השלטים. יו"ר הוועדה, ח"כ גלעד ארדן (הליכוד), מתח ביקורת על משרד התחבורה, שהגיש את עמדתו לוועדה שלוש דקות בלבד לפני תחילת הדיון. ארדן הודיע כי הוועדה תצביע בתוך שבועיים על הצעת החוק של ח"כ יורם מרציאנו (העבודה), שלפיה השלטים יושבו מיד לנתיבי איילון.

מרציאנו הציג תצהיר שהגיש ב-2006 לבית המשפט פרופ' דוד שנער מהרשות לבטיחות בדרכים. בתצהיר טען שנער כי "אין כיום כל בסיס מדעי למסקנה ששילוט חוצות בכלל ושילוט דיגיטלי בפרט עשויים להגדיל את מספר תאונות הדרכים". מרציאנו שאל את שנער כיצד הדברים מתיישבים עם חוות הדעת הנוכחית של הרשות, ששנער היה בין מנסחיה. שנער השיב: "כחוקר אני יכול לעמוד מאחורי מה שכתבתי ב-2006. העמדה שנדרשתי להציג כעת אינה עמדתי, אלא עמדת הרשות".

משה נור, מנכ"ל חברת שילוט החוצות 'נור סטאר מדיה' ויו"ר פורום חברות שלטי החוצות, אמר בעקבות הדיון בכנסת: "שרשרת תעשייתית שלמה שמגלגלת מעל 700 מיליון דולר בשנה נפגעה על לא כלום. פעילות החברה שלנו הצטמצמה ב-30% בעקבות המהלך. הפגיעה הרצינית היא בבתי הדפוס שהצטמצמו ביותר מ-50% ופיטרו עשרות עובדים".

נור הוסיף: "הנתון שהציגה המשטרה בדבר ירידת מספר התאונות הוא נתון מסולף המנוגד לנתון של משרד התחבורה, שמראה כי בין ינואר לאפריל לא היה שינוי במספר תאונות הדרכים באיילון. השוטר התייחס לקטע כביש מסוים מאוד באיילון וכנראה שיש לבדוק מה קרה בקטע הזה בחודש מאי בלבד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully