וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוהגים מהר מהמותר

ירון אדרי

4.9.2008 / 10:17

מעל ל-70 אחוזים מהנהגים בבריטניה נוהגים במהירות העולה על המותר באופן קבוע, כך עולה מסקר של 'RoadPilot'

אוהבים לנסוע מהר? אנחנו יודעים. סקר שערכה חברת 'RoadPilot' הבריטית, מאשר את העובדה כי נהגים רבים אינם שומרים על המהירות המותרת על פי החוק. נכון, עובדה זו איננה חדשה, אך למרות זאת הנתונים מאוד מפתיעים. 71 אחוזים מהנשאלים מתברר, נוהגים במהירות הגבוה מהקבוע בחוק באופן קבוע.

ואם אתם מאלה שאינם מאמינים בסקרים, מוטב שתשימו לב לפרט הבא. אימות הנתונים מול משרד התחבורה הבריטי מאשר את המספרים. מנתונים הנמצאים בידי המשרד, 72 אחוזים מהמכוניות שנעו בכבישים ב-2007 נסעו במהירות הגבוהה מהמותר. כאן חשוב לציין כי בבריטניה, כמעט כמו בישראל, ישנה אמונה גדולה באכיפה אלקטרונית והמדינה זרועה מצלמות. והנה, למרות זאת, אין זה מפריע לנהגים ללחוץ עוד ועוד.

נשאלי הסקר של 'RoadPilot', לא הסתפקו רק במתן תשובות לקוניות ואף הביעו את דעתם הנחרצת. 60 אחוזים מהם קבלו כנגד הגבלת המהירות בכבישים בין עירוניים העומדת על 70 מייל לשעה (כ-113 קמ"ש) בטענה שזאת איטית מידיי וכי יש להעלותה. עוד נציין, כי המהירות המרבית המותרת בבריטניה, כמו במרבית מדינות אירופה (להוציא גרמניה כמובן מהסיבות הידועות), היא 130 קמ"ש (80 מייל לשעה).

ההשוואה אלינו כמובן מתבקשת. מדינת ישראל גם היא מגלה אמונה גדולה באכיפה אלקטרונית ולראייה מספר דו"חות התנועה הניתנים בשנה. 14 אחוזים מ-1.1 מיליון הדו"חות שחילקה משטרת ישראל ב-2007, היו בגין מהירות. יש לציין כי אצלנו, המהירות המרבית המותרת הנה 110 קמ"ש וזאת מותרת אך ורק בכביש 6. בכבישים רבים, המהירות המותרת אף פחותה מ-100 קמ"ש. רק נזכיר, כי במשאל וואלה! רכב שערכנו לא מיזמן עלו תוצאות זהות כש-68 אחוזים מהנשאלים השיבו כי הם נוהגים מהר מהמותר. האם הגיע הזמן לשנות את החוק?

שאלת היום: האם הגיע הזמן להעלות גם אצלנו את הרף?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully