וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבע על ארבע

נורית אוהב-שלום

14.11.2008 / 8:18

הם גם עומדים על ארבע, ומחולקים לדגמים מסוימים. מה עלינו לעשות כדי שהנסיעה עם הכלב תהיה בטוחה ונעימה יותר?

האם קורה לכם שכלבכם מתנדנד הנה והנה בנסיעה? ומה עובר עליו כשאתם בולמים, כשהוא נתקף בחילה ומקיא, כשהוא מיילל ומציק? האם חשבתם בכלל איי פעם על ההכנות הדרושות להסעת כלבכם ברכב?

ידידו הטוב של האדם, בדיוק כמו האדם עצמו, לא נולד מוכן לתהליך הנסיעה. כמונו, גם בעלי חיים מסויימים אינם מרגישים בנוח במכונית וזאת עוד לפני שדיברנו על הצד הבטיחותי של העניין. ברשותכם, אציג מספר טיפים לנסיעה, הן לכם כבעלי הכלבים והן ליצורים השעירים והחמודים שלכם. אחרי הכל, גם הם חלק מהמשפחה.

מי שמקליק ראשון

חגורת בטיחות. כן, כן, ישנן חגורות בטיחות המיועדות לכלבים. אולי חלקכם מגחכים וסבורים כי אין צורך בכך, או שזה נראה מטופש, אך חשבו על זאת היטב שנית. דמיינו בראשכם נסיעה - בין אם בכביש עירוני ואם בכביש מהיר שבמהלכה בלימת חירום. כלבכם עלול לעוף קדימה לעבר השמשה הקדמית, להיפגע בגופו וחמור מכך, לפגוע ביתר נוסעי הרכב. הרשו לי להזכיר לכם כי משקלו של עצם מוכפל פי כמה ככל שמהירות הבלימה גוברת. גם בלימות קלות, שאנו עושים אף מבלי לשים לב בהגיענו לצומת או בפקק, מוציאות את הכלב משיווי משקלו ושלוותו. אגב, בצורה זו גם תמנעו מן הכלב להגיע למושב הקדמי ולהטריד אתכם בזמן הנהיגה.

סיטואציה אחרת. אתם יוצאים מהרכב למספר שניות, למכולת נגיד, והכלב רוצה לרוץ אחריכם. זה לא משנה אם נותר מישהו ברכב, כי הקפיצה דרך החלון היא רק עניין של זמן. להשאיר כלב ברכב עם חלון סגור, זה כבר משהו אחר שאין לעשות. אך ישנם מקרים בעייתיים יותר למשל במקרה של יציאה מרכב אחרי תאונה. הכלב, אם לא נפגע באופן קשה מעצם היותו חופשי בתא הנוסעים, יהיה שרוי בסטרס וירצה רק לנוס על נפשו מהמכונית. את ההמשך אותיר לדמיונכם, מה שכן, זו בוודאי שלא תהיה חוויה נעימה.

חגורת בטיחות המיועדת לכלבים הינה למעשה רתמה עבה ומרופדת הניתנת להשגה במידות שונות. אל הרתמה מחברים רצועה אשר בצידה השני מתחברת לתפס חגורת הבטיחות של המכונית. אתם תוכלו לקבוע את אורכה של הרצועה ולספק לכלב גמישות ברכב כרצונכם. המחיר הממוצע סביר בהחלט ועומד סביב 100 שקלים שווים בהחלט.

טיפים לכלב הנוסע המתמיד

ישנם כלבים הרגישים לתנודות במהלך הנסיעה, ואשר מקיאים על המושב. בכדי למנוע זאת, ניתן למנוע ממנו אכילה זמן מה לפני הנסיעה, אף שלעתים הדבר אינו עוזר והכלב עדיין עלול להקיא מיצי קיבה. אפשרות נוספת לכלבים רגישים, היא כדורים נגד בחילות. את הכדורים ניתן להשיג מהווטרינר ולאחר תקופה מסוימת של טיפול אף אמור להתרחש שיפור בתחושת הבחילה של הכלב. ובכל מקרה, תמיד מומלץ להניח בהישג יד מגבונים לחים שיסייעו לכם בניקיון זריז.

בנסיעות ארוכות (משך הנסיעה הוא כמובן יחסי לכל כלב וכלב), מומלץ לעשות הפסקות לטיול וחילוץ עצמות, וכמובן איך לא - פיפי.

לתחושת הייצוב של הכלב ברכב, ולהרגעת כלבים מסוימים השרויים בסטרס בנסיעה, תוכלו לשים לכלב מיטה מרופדת על המושב האחורי, רצוי עם איזה צעצוע מוכר. רק אל תשכחו כי גם במקרה זה נחוצה חגורת הבטיחות.

ערכת עזרה ראשונה - הן עבורכם והן עבור הכלב, מומלץ לשים ברכב ערכת עזרה ראשונה בסיסית לכל מקרה חירום שלא יהיה. ושוב - מגבונים לחים.

טוב, אז יש לי ווידוי. אני נמסה כשאני רואה כלבים המוציאים את ראשם מחלון המכונית בנסיעה. אתם חייבים להודות שזה פשוט חמוד. אבל... קחו בחשבון שחלקיקים קטנים באוויר ולכלוך עלולים לפגוע בעיניים או באזני הכלב, ובכלל, לא הייתם רוצים שפתאום תעבור איזו מכונית ותיקח את הראש שלו איתה... נכון?

ואם הכלב לא רוצה להיכנס למכונית? ככלל, כדאי להרגיל את הכלב לסביבת המכונית כבר מגיל קטן. ואם בכל זאת הוא חושש מהחוויה, תמיד תוכלו להיעזר בצ'ופרים ובעצמים שהוא אוהב.

כלב בתחבורה הציבורית

ומה עם תחבורה ציבורית? טוב אז נכון שלא רואים את זה הרבה, אך דעו לכם שזכותכם המלאה לקחת איתכם לנסיעה באוטובוס או ברכבת גם את הכלב. החוק מתיר נסיעת כלב בתחבורה ציבורית בתנאים מסוימים, בדרך כלל מחסום פה, רצועה ועלות כרטיס. מומלץ להשיג לכלב מחסום במידה מעט יותר גדולה ממידת פיו כדי שיוכל לפתוח את הפה ויהיה פחות בסטרס מהסיטואציה. גם קחו בחשבון שמחיר הכרטיס עשוי להיות אף יותר זול מכרטיס רגיל. על פי מידע מאתר חברת 'אגד' למשל, אין צורך לשלם על כלבי נחיה לעיוורים ועל בעלי חיים קטנים המצויים בתוך תיבה או סל באופן המונע אפשרות של פגיעה או הטרדה לנוסעים.

והכי חשוב, שימרו על עצמכם ועל כלבכם, ודאגו להם כי הם באמת שווים את זה. תעניקו להם אהבה לפחות כמו שהם מעניקים לכם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully