וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוסכים מטפלים בירוק

יבואן רנו-ניסאן לישראל פותח בתל אביב מרכז שירות 'ירוק' בעלות של מיליון שקל שכולו מודעות סביבתית

קשה להימלט היום מהמגמה הירוקה. כל דו-שיח ברחוב איכשהו גולש לנושא הסביבתי בפרט אם אתם תושבי איזור צפוף עד חנוק אוכלוסין הרווי זיהום. תעשיית הרכב מנסה למצוא פתחי מילוט אלטרנטיביים לתופעת הפליטה המזהמת כבר שנים, אך נראה שבינתיים התוצר הסדרתי כל כך רחוק מקיום או משיווק מוצלח דיו, שאין לנו אלא לנצל את המשאבים הזמינים ביותר ולנסות לכל היותר, לצמצם את הנזק הקיים על ידי פתרונות יצירתיים.

אותה מחשבה, הביאה את ראשי קבוצת 'קרסו' להקים ולשפץ את מרכז השירות בתל-אביב ולהכיל בו שירות ייעודי לכל נושא איכות הסביבה. למרות שהמכוניות בפני עצמן הן גורם מעיק ומטריד את איכות האוויר ומשאבי כדור הארץ, רבים שוכחים שהמוסכים ומרכזי השירות צוברים פסולת רעילה שאת מרביתה משליכים לאזורים סמוכי התיישבות. אך אופי ההתכלות, והשימוש בחומרים שאינם ניתנים למחזור, מייצרים פליטת CO2 גבוהה מאוד המחוררת את שכבת האוויר ומזהמת את הסביבה.

עצרתם פעם לחשוב להיכן נשפכים ומושלכים כל שאריות השמנים, הנוזלים, רפידות האסבסט, הפילטרים, המצברים, הרצועות? כל החומרים הללו לא בדיוק עושים את דרכם חזרה לבורא בצורה אורגנית. המצברים מוטמנים בדרום הארץ, השמנים מצטברים בשפכים תחת הקרקע ועל נזקי האסבסט מוטב לא לומר מילה נוספת. מעבר לכך, מתברר כי 90 אחוז מהמוסכים לא עומדים בתקן הקבוע בחוק ואינם דואגים לפינוי החומרים בצורה נאותה.

במהלך ראשון מסוגו בישראל, תחל 'קרסו' להשתמש תחת קורת-הגג של מוסכי השירות בחומרי ייצור הניתנים למחזור ואינם פולטים CO2 ברמות בלתי-סבירות ובאמצעים שונים על מנת להפחית את הזיהום הסביבתי. את חומרי התחלופה המחזוריים – מיכלי שמן, פילטרים וכדומה, יאספו בשקיות מחזור בדרך למתקן פריקה בו יפורקו לגורמים בדרך חזרה לתעשייה כמוצר גולמי.

במקום מיכלים אחידים, תותקן משאבת שמן בעלת מצבור עתיר ליטרים (בדומה למשאבות בתחנת דלק למשל), רצפת המוסך הבסיסית - תוחלף במשטחי בטון מונעי חלחול ובתעלות ניקוז, המונעות הזרמת חומרים מזהמים לתעלות הביוב. וברגע שיסיימו לעבוד על רכבכם – ידאגו לשטיפתו בעזרת מערכת רחיצה מתקדמת הממחזרת מים.

עומדים בתקן

זאת ועוד, מרכזי השירות מצאו פתרון מעניין למי שאינו מעוניין לתרום לזיהום ורוצה גם להוכיח משהו לחבריו. לצד מכונית חלופית, החברה מציעה גם זוג אופניים חלופיים, עד להסדרת כל הטיפולים ברכב. בהחלט אפקטיבי למי שרוצה להסתובב בתחומי העיר, קצת פחות אם אתם נדרשים לנסיעות ארוכות או שרמת הכושר שלכם מוטלת בספק. על פי דברי החברה, עד שנת 2009 יקבל היבואן תו-תקן (ISO 14000) לניהול סביבתי בנושא האקולוגיה. בפרק זמן זה, ייערך מסע הסבר לכל הלקוחות וכן ישתלבו יועצי השירות והמכונאים בהשתלמויות בנושאים שונים הקשורים לשינוי.

סמנכ"ל השירות בחברה מר אסף ספקטור מסר ל'וואלה רכב'! כי את הטרנספורמציה מלווה חשיבה ירוקה וסביבתית שהפכה לחלק בלתי נפרד מחי היום יום, גם בישראל. "כל מוסכי השירות של רנו יעברו את השדרוג. אלו כוללים כמובן את כל כלי-הרכב של רנו וניסאן וכפי שידוע, רנו מובילה בתחום שיעור פליטת המזהמים במנועי הדיזל ולאחרונה גם החלה לעסוק בפיתוחן של מכוניות חשמליות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully