וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנועים חדשים לג'נרל מוטורס

21.12.2008 / 13:43

GM חושפת שני מנועים חדשים וחסכוניים המצטרפים למשפחה הולכת וגדלה של יחידות בהזרקה ישירה. התשובה למשבר?

האם זה מעט מידי ומאוחר מידי? בלון החמצן שהעניקה ממשלת בוש ל-GM, אולי תספק לה ארכה של כמה חודשים טרם יתמוסס לו החלום האמריקני. אבל מישהו בחברה עוד דואג שדברי ההספד האחרונים יעשו לפחות עם קורטוב של חדשנות והתייעלות. האם מנועי ה'אקוטק' החדשים הם האחרונים, או שמא מדובר בתפנית אמיתית בחשיבה?

את צמד המנועים, שניהם בטכנולוגית הזרקה ישירה, תשווק ג'נרל מוטורס רק בשנת 2010 (אם תשרוד כמובן). אז גם תעלה לכביש גרסתו החדשה של רכב הפנאי הקומפקטי שברולט אקווינוקס, שיוצג בגרסתו הסדרתית בתערוכת דטרויט ויהיה אחד מהראשונים להשתמש במנועים אלה.

המנוע הקטן בהיצע פותח על בסיס יחידה מוכרת, הנשענת על ארבעה צילינדרים בנפח 2.4 ל' הדוחפים 23 קג"מ ב-4,900 סל"ד, והספק בינוני בקבוצה של 180 כ"ס ב-6,700 סל"ד. על פי פרסומי היצרן, צריכת הדלק תניב 12.8 ק"מ לליטר בנזין, מכובד בעיקר לנוכח הנתונים שהכרנו בעבר. בנוסף, ג'נרל מוטורס מספרת כי שינוי ביחס הדחיסה של מנוע זה נעשה בלעדית לאקווינוקס, ויתמרץ את העוצמה במשב רוח נוסף.

המנוע השני משלב ביצועים וחסכון ברמה שאינה נופלת ממתחריו. עם נפח של 3.0 ל' משישה צילינדרים, 29 קג"מ ו-255 כ"ס, מדובר בעוצמה גבוהה מזו הנמצאת למשל בפורד אסקייפ המקביל לו, המשתמש אף הוא במנוע V6 ובהספק של 240 כ"ס. על מנת לשמור החרישות בתא הנוסעים ולמנוע ויברציות מהמנוע, צוידה היחידה במזרקים המפחיתים את עוצמת הדחיסה. בגיבוי נוסף עבור הדממה, התווספו למסילות מערכת הדלק מבודדים על בסיס גומי המונעים חיכוך מתכתי צורם ותנודות. נתוני צריכת הדלק לא נמסרו, אך סביר שיהיה טובים יותר מאשר 10.2 ק"מ לליטר במנוע ה-3.6 של החברה.

38 דגמים עד 2010

נכון להיום, בשנת 2009 תציג ג'נרל מוטורס שישה מנועים חדשים בסך הכל, כולם בהזרקה ישירה ובנפחים מגוונים עבור 18 דגמים שונים. תערוכת דטרויט העומדת להפתח בקרוב, תחשוף שלושה דגמים בטכנולוגיה זו של היצרן האמריקני - האקווינוקס של שברולט כאמור, ביואיק לה קרוס החדש, וקדילאק SRX קרוסאובר. שנה מאוחר יותר, שניים נוספים יצטרפו למשפחה המוזרקת ובסך הכול 38 דגמים יעשו שימוש במנועי ה'אקוטק' עד שנת 2010. המנועים כנראה, ישארו עימנו בכל מקרה. מה לגבי היצרן?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully