וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

700 סיבות להחיות את BRM

7.2.2009 / 12:34

קבוצת פיתוח חדשה מחייה את מכונית הפורמולה 1 של BRM. ההנעה חשמלית, ההספק 700 כ"ס, והמורשת חזקה לא פחות

מאז הפעם האחרונה שנעשה ניסיון לשלוף את BRM מהארכיון, עברו 12 שנים. קית' היגינס ו'פסיפיק רייסינג' השתמשו בפלטפורמת מכונית ה-BRM P301, אך גם זו נחשבה למעין אחות חורגת ולא נחלה הצלחה נודעת או ראויה לציון. אולם, זמנים השתנו והעולם נעשה מקום מאוד לא סובלני, וכך גם אופי התחרויות אשר נרמס אט אט על ידי תקינות פוליטית. חברת 'BEE אוטומוביל', ראתה בעיניה את חגיגות 60 השנים להולדתה של BRM ולכן חברה אל מקורותיה של זו על מנת לייצר את מכונית המירוץ החשמלית החזקה בעולם, מלווה בכל הטיפול הקוסמטי והירקרק שעטף את BRM בחייה.

בסיבוב הנוכחי, האג'נדה היא זו שמכתיבה את היעד. כך שהפיתוח נועד בראש ובראשונה, להדגים את היכולת הטכנולוגית של היצרן בשילובה של מערכת חשמלית רבת עוצמה. לעת עתה, הכול מצוי בשלב מקדמי כפי שניתן להתרשם מהתמונה. מצד שני, אין דבר אחד דמיוני במערכת ההנעה שתמצא את משכנה בין הסרנים של מכונית הפורמולה 1 החשמלית. על שילוח העוצמה, מופקדים 4 מנועים, כל אחד מנפק כ-170 כ"ס שאת זרם האנרגיה תפיק המכונית מסוללות ליתי'ום-יון המוטמעות בשלדה העשויה קרבון.

את המשקל של 480 ק"ג, דוחפת ה-BRM ERV עם 700 כ"ס ומהירותה המרבית מסוגלת לנשוק ל-400 קמ"ש. טווח הנסיעה אמנם מוגבל, אך מכיוון שתפקידה הראשוני הוא לאמוד את כוחה של גבעה תלולה במהירות שיא, תאלץ הבריטית לתקוף ק"מ בודדים בפרק זמן של 35 שניות. עם הנעה כפולה תחת רגליי הנהג, המשימה וודאי תהיה קלה יותר.

על ההיסטוריה של BRM, תוכלו לקרוא בקישור המצורף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully