וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאזדה ממחזרת פגושים

ירון אדרי

23.3.2009 / 12:15

יצרנית הרכב היפנית מציגה תהליך חדשני ואוטומטי למחזור פגושי מכוניות. בקרוב אצלכם במאזדה 3

עד לרגע בו העמיק המשבר הכלכלי, שאף הביא לסגירת מפעלים והאטת פסי ייצור, איכות הסביבה הייתה בראש סדר העדיפויות של יצרניות הרכב. אלא שדברים השתנו, וגם חבית נפט עולה היום כשליש ממחיר השיא שלה בשנה שעברה. ולמרות הכל, יצרניות הרכב אינן יכולות להרשות לעצמן לעצור את פעילותן כליל, כמובן בתחומי הפיתוח השונים.

מאזדה, מגלה היום כי היא הראשונה בעולם להציג מערך מושלם למחזור פגושי מכוניות. זה, אינו מצריך כוח עבודה למיון והפרדת חלקי המתכת שבפגוש והכל נעשה באופן אוטומטי. בשלב הראשון, פוגש הפגוש בשיניי המגרסה וממנה מועבר לשלב ההפרדה. שם, באמצעות טכנולוגיה שמקורה בימי אבותינו עת נעזרו הם ברוח הנושבת להפרדת המוץ מגרגרי החיטה, "מועפים" חלקי הפלסטיק הקלים אל עבר השלב הבא בתהליך. חלקי המתכת הנותרים על המסוע, נאספים ונשלחים לייעוד אחר.

חידוש נוסף במערכת של מאזדה, הוא הוויתור על הפרדה ידנית בין פגושים צבועים לכאלה שלא. חלקי הפלסטיק עוברים כולם שטיפה בתמיסה להסרת הצבע, לקראת השלב הסופי בו הם הופכים לגרגרי פלסטיק גולמיים. השלב הבא והסופי, יהיה אצלכם במאזדה 3.

כיום, הן יצרניות הרכב והן הצרכנים אנוסים להסיט את כל תשומת ליבם אל מצבם הכלכלי. אלא שבסופו של דבר תחזור כלכלת העולם לימי השגשוג, ואיכות הסביבה תשוב לעמוד בראש סדר העדיפויות. על כן, המשך פעילותה של מאזדה בתחום, כמו גם שאר יצרניות הרכב בעולם, היא דבר חשוב ומבורך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully