וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדור הבא למבחני הריסוק?

ירון אדרי

14.5.2009 / 10:23

עגלות סופר, גלגלי אופניים ותותח היורה אוויר דחוס. אלה הם רק חלק מאביזרי העזר עימם עורכת פורד ניסויים בבטיחות

פורד טאורוס ועגלת סופר מעורבות בתאונת חזית-צד. מי ניצל? זה אמנם נשמע כמו סוג של בדיחה, או מתיחה מאוחרת של האחד באפריל, אבל מסתבר שההודעה שהוציאה פורד לעיתונות נכונה ואף יש לה השלכות חיוביות על שיפור הבטיחות בעתיד.

במטרה לשפר את יעילות כריות האוויר, בוחנת פורד את האפשרות להחליף את החיישנים הגורמים לפתיחתן. את חיישני התאוצה הנמצאים בשימוש כיום, רוצה פורד להחליף בחיישני לחץ קטנים ומדוייקים יותר אשר משפרים גם את זמן פתיחת כריות האוויר ב-30 אחוזים. בשלב ראשון, מייעדת פורד את החיישנים לטאורוס ול-F-150.

חיישני הלחץ רגישים יותר, ועל כן הם יותר מדוייקים. אלא שרגישות יתר עלולה להביא לפעולה בלתי רצונית גם בתאונות קלות, ועל כן דרוש כיול מתאים. ישבו מהנדסי פורד וחשבו מה יכול לקרות בעולם האמתי, ועלו מספר סיטואציות מהחיים. כך למשל, נבחרה עגלת הסופר להיכנס בדלת המכונית במהירות של 16 קמ"ש, כשעליה משקולת בת 50 ק"ג. משקל שכזה בעגלת סופר של אמריקני ממוצע הוא הגיוני, אבל מעניין איך אותו אדם יצליח לרוץ במהירות כזו. עוד בחנה פורד פגיעה של גלגל אופניים, ואפילו חפץ המדמה פגיעת כדור משחק.

ככה זה בחיים?

אך לא בפגיעות לבדן שמה פורד אמונה, ונבחנו מספר סיטואציות בהן עלול הנהג להיתקל במהלך הנסיעה. נהגי הניסוי התבקשו לטפס על מדרכות, אדני רכבת, בורות ומהמורות וכל זאת בנסיעה מהירה. לכריות האוויר שלום וכל גם לנהג, פחות לחלקי המתלים והמרכב של המכונית.

עוד עמלה פורד על פיתוח הדור הבא של בקרת היציבות, וגם כאן בחרו המהנדסים בפטנט יצירתי. בכדי לדמות איבוד אחיזה של הציר האחורי, הורכב באחורי המכונית הניסוי תותח היורה אוויר דחוס דרך קנה המותקן בניצב לה. הפעלתו שולחת בפתאומיות את ישבן המכונית בניגוד לכיוון פליטת האוויר הדחוס, ותפקידה של בקרת היציבות הוא למנוע סחרור.

הודעתה של פורד מעלה סימן שאלה גדול. זה שמדובר במהנדסים יצירתיים אין ספק, אך האם כל המבחנים הם תוצאה של תזרים מזומנים מצומצם? מטבע של דולר משחרר עגלה מחניית הסופר, ותותח האוויר נלקח מתחרויות זריקת דלעות למרחק. האמת זה ממש לא משנה, העיקר שהמכונית תהיה יותר בטוחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully