וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוסטאנג: חזקה גם בהגנה

20.5.2009 / 12:30

פורד מוסטאנג החדשה צולחת את מבחני הריסוק האמריקנים. מלקטת חמישה כוכבים וכובשת יעד חשוב בדרך לכביש הציבורי

אתר יצרן

צילום: יצרן

הפורד מוסטאנג 2010, אוטוטו על הכביש במגוון גרסאות כמו שרק אמריקה יודעת. כהרגלה של מסורת המנוע יהיה גדול, ההספקים לא מתחת ל-210 כ"ס שלא להזכיר סדנאות שיפורים, והסקס אפיל נוטף בכמויות. אך בינתיים, איגוד ה-NHTSA האמריקני ביקש לבדוק את חוסנה במבחני הבטיחות והריסוק, ולרווחת היצרנית והציבור, המוסטאנג השיגה ציון מרבי בשתי תצורות המרכב – קופה וקבריולה וגרפה חמישה כוכבים. את אלו צברה דרך מכלול של מבחני בטיחות כגון התהפכות, הטחות כנגד מקורות דוממים רבי-משקל וריסוקים חזיתיים.

הנקודות אותן צברה אינן מפתיעות את מהנדסיה. המבנה המחוזק בדור החדש למוסטאנג, קשיח יותר מקודמו בכ-31 אחוזים ואילו מרכב הקבריולה חזק כפליים מהדגם המוחלף. כך שבאופן אלמנטרי התוצאות הרשימו גם את המתכננים. הפערים בין הדורות, טמונים בשימוש בחומרים (פלדה ומתכת) מעובים בכמה ס"מ מבעבר. וחשוב יותר לציין כי בפורד הדגישו את הצורך בחיזוק הקורות בדלתות (קורה B), ולכן גם במבחני ריסוק הצד, הצליחה המוסטנג לקבל שבחים בשל הגנה מרבית על הנוסע והנהג.

פרט לכך, נעשה שימוש בקורות קדמיות הנעזרות בנפח ובשטח גדול יותר. אלו מפזרות את עוצמת החבטה בצורה שווה, ומערערות את הדף ההתרסקות מנקודה אחת לכמה, הפזורות סביב המרכב. עוד תורמים לבטיחות הנוסעים 6 כריות אוויר, מערכת בקרת יציבות, ומותחנים לחגורות הבטיחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully