וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחני ריסוק: 3 כוכבים בלבד לאלטו

זה הציון שנותן ה-Euro NCAP למכונית המיני של סוזוקי. 5 כוכבים לאודי Q5, הונדה ג'אז, יונדאי i20, קיה סול ופיג'ו 3008

איגוד הבטיחות האירופי מפרסם היום את תוצאות מבחני הריסוק האחרונים שערך. שש מכוניות הגיעו לידי ה-Euro NCAP, וכולן פרט לאחת קיבלו את מלוא 5 הכוכבים. המאכזבת היא מכונית המיני החדשה של סוזוקי, האלטו, העתידה להגיע לישראל בקרוב. למרות חמישה כוכבים, לא מעט הערות רשמו הבוחנים כנגד הונדה ג'אז.

אודי Q5 – חמישה כוכבים

33 נקודות מקבלת מכונית הפנאי של אודי בהגנה על מבוגרים. תא הנוסעים לא נפגע בצורה קשה בריסוק החזית, גם בזכות כריות האוויר. לנהג נרשמת פגיעה קלה בלבד באזור החזה, ובפלג הגוף התחתון נרשמת סכנה לפגיעה ממוט ההגה. הנוסע נותר ללא כל פגיעה. בריסוק הצד, מקבלת המכונית את מלוא הניקוד, אולם בפגיעת צד מול עמוד ישנה סכנה מסויימת לפלג הגוף העליון. את מבחן צליפת השוט, עוברת ה-Q5 בהצלחה.

את מלוא הניקוד רושמת אודי גם בהגנה על ילדים בגילאי שנה וחצי ו-3, והערה נרשמת רק כנגד חוסר בהירות לגבי מצב כרית האוויר לנוסע בעת הובלת תינוק במושב הקדמי.

כצפוי ממכונית מסוגה, הולכי הרגל לא יוצאים נשכרים. מכסה המנוע ברובו מהווה סכנה לראש, החל מהקצה הקדמי של המכונית ועד לשמשה. הפגוש לעומת זאת, רושם את מלוא הניקוד עם הגנה טובה לרגלי הנפגעים.

הונדה ג'אז – חמישה כוכבים

מכונית המיני של הונדה אמנם יוצאת גם היא מהמבחן עם מלוא הכוכבים, אולם עם הניקוד הנמוך ביותר. 28 נקודות בלבד עומדות לזכותה בהגנה על מבוגרים בריסוק החזית, כשפרט לראשו של הנהג נרשמת סכנה לפגיעה קלה בכל חלקי גופו. הערה נרשמה בנוגע לדוושות שנעו מעלה יתר על המידה, בעיקר דוושת המצמד בגרסה הידנית, וכן כנגד מבנה הדשבורד שעלול לפגוע בירכיים ובבירכיים. פגיעות זהות נרשמות אצל הנוסע, שלעומת הנהג זוכה להגנה טובה על רגליו. פגיעת הצד כנגד עמוד, רושמת פגיעה חמורה בפלג הגוף העליון ובעיקר בכיוון הצלעות. פרט לכך, בריסוקי הצד נרשמת הגנה טובה לשאר חלקי הגוף. בסעיף ההגנה בפני צליפת שוט, מקבל הג'אז ציון בינוני.

בהגנה על ילדים, רושמת הג'אז ציון טוב. בפגיעת חזית לא נרשמת תזוזה מוגזמת של הראש, וכך גם בפגיעת צד. הערה לגבי חוסר בהירות מצב כרית האוויר של הנוסע נרשמת גם כאן.

ציון טוב מקבלת הג'אז בהגנה על הולכי רגל. הפגוש מקבל את מלוא הניקוד, והגנה טובה נרשמת גם בקצה מכסה המנוע והשמשה. אולם, זו רק במקרה של פגיעה במבוגר היות וסכנה גבוהה ישנה לראשם של ילדים במקרה של פגיעה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

יונדאי i20 – חמישה כוכבים

הסופר מיני של יונדאי שאך הגיע אלינו למבחן, רושמת חמישה כוכבים מלווים בניקוד גבוה יחסית. הגנה טובה נרשמת עבור הנהג והנוסע, כשפגיעה אפשרית נרשמת לירכיים והברכיים מכיוון הדשבורד. מלוא הניקוד התקבל בריסוק הצידי, ובפגיעה עם עמוד נרשמת סכנה קלה לפלג הגוף העליון. ציון בינוני ניתן ל-i20 כנגד צליפת שוט.

ציון מרבי מקבלת המכונית גם בהגנה על ילדים בגילאי שנה וחצי בפגיעות חזית וצד, ומעט פחות בהגנה על ילדים בגילאי 3. הערה לגבי חוסר בהירות מצב כרית האוויר של הנוסע נרשמת גם כאן, ובנוסף סימון לא משביע רצון למחברי האיזופיקס במושב האחורי.

בהגנה על הולכי רגל, יונדאי משיגה ציון טוב. רובו של הפגוש מגן בצורה טובה על הרגליים בעת פגיעה, וכך גם מרבית מכסה המנוע. אולם, בניגוד לג'אז, כאן ההגנה טובה בעיקר לראשם של ילדים, ופחות למבוגרים.

קיה סול – חמישה כוכבים

הסול מחלצת חמישה כוכבים במבחן הריסוק שלה, והיא לא נכנעת לשום מחסום בקלות יתרה. המכונית מפגינה חוזק מרשים עם תא נוסעים השומר על מבנהו איתן, ורק פגיעות מינוריות נרשמות לגוף היושבים ונזקים בדרג בינוני לאיזור הירכיים והאגן. מספר קטן של נקודות הופחתו על דלת שלא נפתחה היטב לאחר הריסוק הצידי. את מלוא הניקוד מקבלת הסול במבחן צליפת השוט.

בסעיף ההגנה על הילדים, הסול מקבלת את מלוא הניקוד. כרית האוויר ניתנת לניתוק להתקנת מושב בטיחות לילדים. הערה נרשמה כנגד חיווי לקוי של מצב כרית האוויר מלפנים.

בהגנה על הולכי הרגל, נראה כי קיים פער בין גמישותם של הפגושים המגנים בצורה טובה, ובין החרטום, מכסה המנוע והשמשה שלא משאירים סיכויי הישרדות גבוהים בעת פגיעה.

פיג'ו 3008 – חמישה כוכבים

הקרוסאובר החדש של פיג'ו מעגן לעצמו חמישה כוכבים ולא חורג ממנהגן של הצרפתיות להוכיח חוסנן במבחני הריסוק. 86 אחוזים בהגנה על מבוגרים, 81 אחוזים בהגנה על ילדים ו-97 אחוזים על בקרות הבטיחות האלקטרוניות. במבחן הריסוק החזיתי, תא הנוסעים בפיג'ו ספג נזקים מזעריים, ולא נראה כי הקוקפיט מופרע או מסכן את היושבים זולת קריעה מפתיעה של כרית האוויר לנוסע. בפיג'ו גורסים כי הבעייה היא במעטה הפלסטיק, שמיוצר כעת מחדש. הריסוק הצידי רושם את מלוא הניקוד, ובפגיעת העמוד נרשמת הגנה בינונית לאזור החזה. הגנה בינונית נרשמת גם במבחן צליפת השוט.

בהגנה על ילדים, רושמת ה-3008 ציון טוב. גם כאן נרשמת הערה לגבי חוסר בהירות מצב כרית האוויר של הנוסע.

3008 ידידותית למשתמש, פחות להולכי הרגל. פרט לפגוש, סכנה נרשמת מכל איזורי הרכב הקדמיים. איזור מאוד ספציפי במרכז מכסה המנוע מטיב עם ראשם של ילדים בעת פגיעה, פחות עם מבוגרים.

סוזוקי אלטו – 3 כוכבים

מבחן הריסוק למיני הקטנה של סוזוקי לא מבשר טובות. האלטו רושמת בסך הכול שלושה כוכבים, עם הגנה מחפירה על ילדים ומבוגרים וציון נמוך ברמת הבטיחות האקטיבית כשבקרת היציבות היא רק אופציונאלית בכל הדגמים. במבחן ההגנה על מבוגרים מלקטת האלטו 55 אחוזים בלבד מהניקוד. בריסוק החזית, הדשבורד נע בחדות אל היושבים ומהווה סיכון מוחשי לפגיעות בחזה, ביירכים ובאיזור האגן. הגנה בפני צליפת שוט, לא מטיבה עם הנוסעים. בריסוק הצד האלטו משיגה תוצאות גבוליות בלבד, והיות וכריות צד הן אופציונאליות, לא נערך מבחן העמוד.

גם לילדים לא ממליצים ב-NCAP לשבת מאחור. האלטו רושמת הגנה גבולית עם סיכון גבוה לפגיעות בחזה, וכך לפלג הגוף התחתון. כרית האוויר מלפנים לא ניתנת לניתוק, ועל כך הורדו נקודות.

הגנה על הולכי רגל אינה מרשימה, אך זה לא מפתיע היות ומדובר במבחן הקשה ביותר. פרט לשמשה (לא בחלקה התחתון), כל חלקי הרכב אינם ידידותיים למפגש עם בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully