וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אומרים כן למחויבות, לא לנהיגה בשכרות

ירון אדרי

10.11.2009 / 7:20

יום המחויבות לבטיחות בדרכים שיצוין היום יוקדש השנה לנהגים צעירים וחדשים ובו מגוון אירועים ברשויות המקומיות

היום (שלישי), ה-10 לנובמבר, הוא יום המחויבות הלאומי לבטיחות בדרכים. יום ממלכתי זה נקבע על ידי ועדת השרים לענייני סמלים וטקסים וזאת במטרה להעלות את המודעות לנושא החשוב בקרב הציבור, אם דרך העלת הנושא על סדר היום או בלקיחת חלק פעיל בעשייה. את יום המחויבות מובילה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, אליה מצטרפים גופים נוספים כמו צה"ל, פורום פ.ע.ו.ל.ה וגופים התנדבותיים שונים.

השנה יוקדש יום המחויבות הלאומי לנהגים צעירים, בליווי קמפיין פרסומי והסברתי תחת הסיסמה "לומדים להגיד לא". מנתוני מרכז המידע והמחקר הלאומי, נהגים בני 17 עד 24 נמצאים בקבוצת הגיל בעלת המערובות הגבוהה ביותר בתאונות דרכים, ובעיקר בתאונות עצמיות. עוד מדגישים הנתונים כי מעורבותם גבוהה גם ביחס לחלקם באוכלוסיה וגם ביחס למספר הקילומטרים אותם הם עוברים. ב-2008, היו חלקם של צעירים פי 1.4 ביחס לחלקם באוכלוסיה בתאונת קטלניות.

את הנתונים מגבים במרכז המידע עם מחקרים מהארץ והעולם. כך למשל, מצאו חוקרים רבים כי לחוסר הניסיון, בעיקר בנהיגה בלילה וכן נהיגה עם חברים במכונית, מגדילים את ההסתברות לתאונה. עוד מצויין מחקר משנת 1998 אשר מצא כי לאלכוהול השפעה גדולה יותר על צעירים מאשר מבוגרים כך שגם לזה תרומה שלילית לבטיחות הנסיעה.

יום המחויבות אמנם יצויין היום, אולם בפועל החל כבר ביום ראשון האחרון בטקס שערך צה"ל עבור יחידות מצטיינות בבטיחות בדרכים. אמש נערך יום הזכרון לנפגעי תאונות דרכים והיום תקדיש הכנסת את עיקר דיוניה ודיוני הוועדות לנושא זה. מחר בשעה 22:00 תיערך מסיבה מיוחדת בחניון כיכר ספרא שבירושלים בסימן "אם שותים לא נוהגים", בשיתוף הרשות המקומית. את אירועי השבוע יחתום מסע אופניים שיערך ביום שישי בגני יהושע החל מהשעה 10:00, בשיתוף עיריית תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully