וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לטפס את הפייקס פיק, בלי נהג

22.11.2009 / 10:27

פיתוח מתוחכם של אודי ואוניברסיטת סטנפורד שם את הטכנולוגיה במושב הנהג. טבילת חול – ראלי 'פייקס פיק' בשנה הבאה

אתר יצרן

(צילום ועריכה: יצרן)

יצרנית הרכב אודי מקדמת פטנט הנמצא בפיתוח משותף לחברת האם שלה פולקסווגן, אוניברסיטת סטנפורד וחברת הטכנולוגיות 'סאן מיקרוסיסטמס'. מדובר במנגנון אוטומטי הפוטר את הנהג משליטה במכונית ומסוגל להשוות ביצועיו על הכביש מול נהג ראלי משופשף. הדגם עליו נערך הניסוי הוא ה-TT-S מהדור האחרון והצוות באודי הדביק לו את הכינוי 'שלי' (Shelly), כמחווה לנהגת הראלי מישל מוטון, צרפתייה שחרכה את העולם חמושה באודי 'ספורט קוואטרו' בשנות ה-80.

הטכנולוגיה נשענת על שני מרכיבים עיקריים הפועלים בשליטה מרחוק: מערך GPS ומערכת DRIVE-BY-WIRE. החיבור ביניהם מפקיד את התנהגות המכונית לידי בקרי אלקטרוניקה המסופחים להיגוי, למצערת ולמערכות הבילום. האנרגיות המופקות באופן עצמאי משתדלות לייצר תגובות "אנושיות" לכאורה, עד כדי התנהגות אמיתית ביחס לשינוי הטופוגרפי בדרכים.

מקיף את המכללים הבסיסים, מנוע טורבו 2.0 ל' המספק כ-265 כ"ס ומשודך לתיבת הילוכים מסוג S טרוניק עם שישה יחסי העברה. על אף כל המערכות הנלוות, המשקל הכללי עומד על 1.46 טון בלבד. המיאוץ אינו מושפע לרעה מכך כאשר שיגור ל-100 קמ"ש אורך כ-4.9 שניות ועד ל-250 קמ"ש בהגבלה אלקטרונית. אפרופו סוגיות אכיפה, תוכנס לשימוש מערכת גיבוי למצבי חירום שתוכל להשבית את המכונית לחלוטין, זאת בסיטואציה בה המכונית יוצאת מכלל שליטה.

הופעת בכורה רשמית לאודי TT-S העצמאית תערך בשנה הבאה באירוע הראלי המסורתי של 'פייקס פיק' שמתקיים בקולורדו ארה"ב. המאורע מציין באופן סימבולי 25 שנה לאחר שמוטון קטפה שם את התואר בפעם הראשונה, ספונה בקוואטרו המיתולוגית.

  • עוד באותו נושא:
  • אודי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully