וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תזכורת השבוע: הולכי רגל

ירון אדרי

6.6.2010 / 16:47

כשליש מהרוגי תאונות הדרכים הם הולכי רגל. אם רק נזכור כי אנו פגיעים מאוד ונשמור על כמה כללים, נוכל לצעוד הביתה בשלום

מתחילת השנה נהרגו בכבישי ישראל 170 בני אדם, 53 מהם הולכי רגל. מדובר בכמעט שליש מסך ההרוגים. את הנתונים האלה מפרסמת הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים שבשבוע שעבר פירסמה את תוצאותיו של סקר שערכה ונגע בדיוק בבעייה זו. על פי הסקר נראה כאילו אנו כהולכי רגל, עיוורים לסביבתנו ועושים ככל העולה על רוחנו מבלי לקחת בחשבון שאנו למעשה פגיעים מאוד ולראייה המספרים העגומים שגובה הקטל בדרכים.

מעניין היה למצוא בסקר כי ילדים הם הזהירים ביותר כהולכי רגל כאשר רבים מהם נדרשים לצעוד יום יום לבית הספר, לחוגים וכדומה. כמו כן, מדובר בשכבת אוכלוסיה הנמצאת במסגרת הדואגת להזכיר להם את חשיבות הבטיחות בדרכים מידי יום. מדוע אם כן אין אנו עושים זאת כמבוגרים, הרי לא מדובר בפעולה מסובכת לביצוע.

כמו בנהיגה, גם כהולכי רגל אנו חייבים להעניק את מלוא תשומת הלב לסביבתנו. הכלי הראשון הוא כמובן המבט, באמצעותו אנו יכולים לאמוד מצבים ולקבל החלטות. מבט הרחק לפנים ומידי פעם לצדדים ימנע מאיתנו מצבים לא נעימים כמו התקלות בהולך רגל אחר, רוכב אופניים וכדומה או מצבים מסוכנים כמו סכנת פגיעה ממכונית. גם חוש השמיעה עוזר לנו מאוד אם רק נדע להעניק לו את החשיבות הראויה ולא לנצלו רק לשיחות בטלפון הנייד או שמיעת מוזיקה בנגן ה-MP3, גורמים נוספים שמשפיעים לנו על הריכוז וקבלת ההחלטות.

חושינו מקבלים משנה תוקף בעת חציית כביש, אז אנו ממש עלולים לעמוד בסכנת חיים. רגע לפני הצעד הראשון לתוך הכביש, הביטו שוב ושוב לצדדים ונסו לאתר באזניכם כלי-רכב המתקדמים לעברכם וזיכרו שגם אם זה נראה כאילו הם רחוקים מספיק, הם עדיין נעים במהירות הגבוהה במאות אחוזים ממהירות ריצתכם אם תאלצו פתאום לנוס. כך גם בעת חצייה בצומת מרומזר, אפילו אם הוא ירוק. בעניין זה, קחו בחשבון שחצייה בקו ישר תהיה הקצרה ביותר בין מדרכות.

כהולכי רגל לא התברכנו בגופי תאורה המאירים את דרכנו הרחק לפנים. על כן, במידה ואנו נמצאים שם בחוץ בשעות החשיכה עלינו להקפיד לנוע בדרכים מוארות אם זה אפשרי ורחוק ככל הניתן משפת הכביש. שימוש בפנס או מחזירי אור יכול רק לעזור. זיכרו, אתם רואים את כלי הרכב הרבה לפני שהם רואים אתכם.

לסיכום נזכיר שוב כי כהולכי רגל אנו פגיעים ביותר היות ואין כלוב בטיחות ומערכות אלקטרוניות שישמרו עלינו. בכל מפגש בין אדם למכונית, לעולם היא זו שתנצח. לכן כמו בכל מקרה, להפעלת שיקול הדעת יש משקל גדול מאוד לאופן בו נשמור על חיינו. על כן, הפעילו את הראש פן תפגעו ברגליים ואם אתם הורים לילדים, הקפידו לחזק זאת גם אצלם למרות שעל פניו נראה שהם אלה שיכולים לחנך אותנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully