וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תזכורת השבוע: שדה ראיה

ירון אדרי

5.7.2010 / 13:38

לכלוך, בובות, מדבקות או אביזרי עזר שונים על שמשות הרכב פוגמים בשדה הראייה. איך אפשר לנהוג מבלי לראות?

שמשות הרכב הן חלון ההתבוננות שלנו אל המתרחש בחוץ. ככל שאלה תהינה נקיות יותר, נוכל להביט בלא כל הפרעה לקורה בכביש תוך שמירה על ריכוז מרבי (כל עוד לא מתעסקים עם דברים אחרים כמובן). לשם כך, עלינו להקפיד כי אלה תהיינה נקיות מבחוץ (ודאו שהמגבים אינם יבשים גם בחודשי הקיץ והקפידו על נוזל שמשות ייעודי), אולם חשוב כי הניקיון יהיה גם מאביזרים מפריעים מלבד הלכלוך.

כל אביזר הנמצא בין הנהג לשמשה מגביל את שדה ראייתו ועלול להסתיר ממנו אלמנטים חשובים. כך למשל, מכשיר ניווט נייד שמוצמד למרכז השמשה עלול להיות גורם מסתיר (ומסנוור בשעות החשיכה) וכמו כן למשוך תשומת לב רבה מהנהג. אביזר שכיח יותר הוא עץ ריח או כל תחליף אחר התלוי על המראה (קוביות שש-בש?). אלה בנוסף להסתרה, מתנדנדים במהלך הנהיגה ומושכים אליהם ריכוז רב גם אם אין אנו שמים לכך לב. על אחת כמה וכמה כשעל המראה תלויים בובות, דיסקים או כל פרט קישוטי אחר.

חשיבות שדה הראייה לא מסתכמת רק בשמשה הקדמית וגם לאחרות יש לתת יחס זהה. מאחור, הסירו כל הפרעה כמו בובות, סטיקרים, צלוני שמש או כל אביזר אחר שמגביל את איכות הראיה שלכם. אם אין נוסעים מאחור, הנמיכו את משענות הראש. שלט נהג חדש מחוייב על פי חוק ועל כן נסו למקמו בנקודה שתפריע לשדה ראייתכם כמה שפחות. בעניין זה, נסו לוותר על הפרסומת המצורפת של מורה הנהיגה שלכם אפילו אם הוא באמת היה טוב. גם כאן באם קיים, הקפידו על מגב תקין כמו גם מפשיר האדים.

כלי רכב רבים נעים על הכביש כשלחלונם מוצמד שלט למכירה. ראשית נציין כי זה לכשעצמו מסוכן וגורם לנהגים אחרים לנסות ולקרוא את שכתוב בו במקום להסתכל על הכביש. אך אם פרסום בלוחות אינטרנטיים אינו מספיק ובכל זאת החלטתם להצמיד שלט למכונית, נסו לקצר במלל הכתוב ודאגו שהאותיות והספרות תהינה גדולות מספיק וכן הצמידו אותו במקום שיסתיר לכם כמה שפחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully