וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תזכורת השבוע: התנהגות בצומת

ירון אדרי

18.7.2010 / 16:48

גם אם בצומת יש רמזור, תמרור עצור או שזכות הקדימה נתונה לכם, עדיין עליכם לפעול בשיקול דעת לפני שאתם חוצים אותו

אחרי שבשבוע שעבר הזכרנו לכם שישנה דרך נכונה ובטוחה יותר להשתלב בין נתיבים, כעת נתמקד בהשתלבות בתנועה בתוך צמתים. לרוב, מדובר בתנועה חוצה (בניגוד להשתלבות בין נתיבים בה התנועה לאותו הכיוון) ועל כן פוטנציאל הסכנה גדול יותר ולכל פעולה שתבצעו יש חשיבות גדולה מאוד. חשוב לציין כבר כעת כי בין אם מדובר בצומת מרומזר או לא, יש להקפיד על תשומת לב וריכוז גבוהים.

כמו תמיד, הטיפ הראשון נוגע למבט. עוד לפני הגעתכם לצומת כדאי שתדעו אם הוא מרומזר, האם תמרור עצור או תן זכות קדימה מחייב אתכם לבצע פעולה או שאולי הזכות היא שלכם. כמו כן, נסו לאתר את התנועה החוצה קודם כל משמאלכם ולאחר מכן מצד ימין ונסו לאתר הולכי רגל שעלולים להתפרץ לכביש. זאת כמובן יש לעשות תוך הפחתת מהירות הנסיעה באופן מבוקר כך שהיא תתאים לתנאים. אם תגיעו לצומת ותופתעו, עצירה פתאומית עלולה לגרום לכם להתפרץ לצומת תוך כדי הבלימה ולהסתכן בתאונה. כמו כן, הנהג מאחור עלול לפגוע בכם.

בהגיעכם לצומת מרומזר, הפחיתו את מהירות נסיעתכם על מנת שתוכלו לעצור בזמן במידה והירוק יהפוך לאדום. גם אם זכות הנסיעה שלכם, השתמשו במבט כדי למנוע מצב בו אתם מסתכנים בפגיעה מרכב שעובר באדום. עשו זאת גם אם הצומת לא מרומזר כי זכות קדימה מקבלים, לא לוקחים. במידה והאור התחלף לאדום, האטו ואל תעברו לנתיב המקביל אם זיהיתם במראות רכב נוסף מעט מאחור. הוא כבר תכננן את עצירתו ביחס למה שנמצא לפניו וכנסיתכם לנתיב נסיעתו מקצרת לו משמעותית את המרחב לבלימה והוא עלול לפגוע בכם. על אחת כמה וכמה כאשר מדובר במשאית.

כאשר יש רמזור, התחילו להאיץ רק בהידלק הירוק ולא לפני כן – אתם מעלים את סיכוייכם להפגע מרכב חוצה שלא הספיק לעצור או שהחליט "לגנוב" רמזור. בעניין זה נציין כי עליכם להיות סבלניים לרכב שלפניכם ונסו לספור עד שלוש לפני שאתם מצפצפים. לרוב הוא יסע עוד לפני שתגיעו לשניים. עוד נדגיש כי קו העצירה כשמו כן הוא והקפידו להשאר לפניו. שוב, אתם מסכנים עצמכן וכמו כן חוסמים את המעבר להולכי רגל.

צומת כידוע הוא נקודת ממשק בין נתיבים. על כן, השאירו אותו פנוי ואל תכנסו אם אתם לא בטוחים שתחצו אותו במלואו. גם אם הרמזור ירוק אך התנועה לפנים תקועה, תעמדו, כאילו לפניכם אור אדום. כנסיתכם רק תגביר את חסימתו, אתם תפריעו לתנועה החוצה להתנהל באופן יעיל ורק תתעכבו עוד יותר. אם הרמזורים אינם פועלים מכל סיבה שהיא, זה לא אומר שמותר לכם לעשות כרצונכם. שימו לב לתמרורים המוצבים בו וחצו אותו במשנה זהירות.

כאשר הצומת אינו מרומזר, אך עליכם לאפשר זכות קדימה לתנועה החוצה, כנסו אליו רק כאשר הוא פנוי ונסו להימנע מהכנסת חלקה הקדמי של המכונית לתוך הנתיב. לאחר שווידאתם כי הצומת פנוי, המשיכו בנסיעה בין אם מדובר בפנייה ימינה או שמאלה או שאתם ממשיכים ישר. בכל מקרה, תנו עוד מבט כדי לצמצם לחלוטים כל סיכוי לתאונה ורק אז המשיכו בדרככם בביטחה. וזיכרו שלא משנה של מי זכות הקדימה, אם יש רכב בתוך הצומת אל תנסו להידחף. לא שווה להיות מעורב בתאונה רק כי הצדק עימכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully