וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדריך: איך תבחרו מצלמת דשבורד?

5.11.2013 / 9:15

מצלמות הדשבורד הפכו למוצר חובה ברכב וביכולתן להציל אתכם מדו"ח שקרי או מתאונת פגע וברח. לפניכם מדריך שסייע לכם לבחור את המצלמה המתאימה

הביטו לרגע ברכב שלצדכם ברמזור, קרוב לוודאי שיש לו כבר מצלמת תיעוד הנסיעה, או מצלמת דשבורד בלשון העם, מותקנת על השמשה הקדמית. בעקבות חשיפה של מספר מקרים בהם נהגים קיבלו דוחות שלא לצדק משוטרים, שוק המצלמות הללו פורח והמכירות נוסקות.

הבעיה בכך, היא שישנו כעת מבחר עצום של מצלמות תעוד נסיעה, כל אחת מנסה למשוך אתכם ביתרונותיה הטכניים או במחירה. כדי לעזור לכם בבחירה ובהתאמת המצלמה הנכונה עבורכם, לקחנו לבדיקה את אחת המצלמות הזולות בשוק, את אחת המצלמות היקרות ביותר וגם בדקנו שתי אפליקציות לסמארטפונים שמתיימרות לעשות את המשימה בחינם.

אולם ראשית, נתחיל בבחירה. למרות שמחירי המצלמות אינו עולה על מאות שקלים, תקציב הוא חלק חשוב בתהליך. נסו קודם כל להגדיר מה הוא הסכום המרבי אותו תהיו מוכנים לשלם עבור מצלמת הדשבורד. כלל האצבע קובע כי ככל שהמצלמה יקרה יותר, כך היא אמורה להיות טובה יותר. אולם כבר במצלמות מעולות במחיר נמוך למדי, וגם במקרה ההפוך.

שנית, כדאי לדעת מה יכולות הצילום של המצלמה, שכן תיעוד לקוי של הדרך בגלל מגבלות טכניות, עלול שלא לסייע לכם במקרה הצורך. בדקו על האריזה את איכות הצילום (כמה מגה פיקסל יש לה - ככל שיותר, יותר טוב), מה גודלו של הסרטון המופק, מה יכולת אחסון המידע שלה וכמובן, בחנו אותה ויזואלית ונסו להתרשם מהמתקן המדביק אותה לשמשה ועמידותו.

פשוטה וזולה - אנקונדה. 130 שקלים.ברקום

סקירת מצלמות הדשבורד שלנו מתחילה באחת המצלמות הזולות ביותר שיכולנו למצוא. זו האנקונדה, מצלמה בסיסית שנמכרת בחנויות הנוחות של תחנות דלק וברשת אוטודיפו ומיובאת על ידי ברקום במחירים שנעים בין 120 ל-200 שקלים. גודלה הפיזי קטן למדי, כגודלו של טלפון סלולארי, בחלקה התחתון נפתח מסך תצוגה בגודל 2.5 אינצ' והיא מחוברת אל השמשה הקדמית בעזרת זרוע מחלקה העליון.

בבחינה ויזואלית, המצלמה נראית עדינה ושברירית למדי וגם זרוע החיבור משאירה רושם של כזו שכדאי לתפעל בעדינות כדי שלא תישבר. כוונון הזווית נעשה בעזרת שני צירים ברגיים ומדבקת הפומפה עצמה קטנה גם כן - כ-4 סנטימטרים קוטרה. בקופסה ישנו דף הסבר בעברית על ההפעלה הבסיסית, אך קל להבנה. הפעלתה ניתנת באמצעות חיבור לשקע המצת או בעזרת סוללת ליתיום (אינה מסופקת).

על פי המפרט הטכני, המצלמה מסוגלת להפיק שלושה גדלי וידאו, שהגדל שבהם הוא 960X1280 פיקסלים. המצלמה נכנסת למצב פעולה מיד לאחר חיבורה למקור חשמל ומתחילה להקליט. כיילנו את המצלמה לצילום מחזורי כל 15 דקות ובמצלמה נמצא כרטיס זיכרון בנפח של 8 ג'יגה.

בבחינת תוצאות הצילום, המצלמה הזו מקבלת ציון סביר בלבד התואם את מחירה. גם ביום ובמיוחד בלילה (למרות השימוש בשש נורות לד בחזיתה) איכות הצילום בינונית ביום ונמוכה בלילה וקשה להבחין במספרי הרישוי של כלי הרכב המצולמים מלפנים, בוודאי שבלילה. המצלמה הזו תהיה טובה בעיקר לצילום סיטואציות ונסיעה שבשגרה, אך לא כמצלמה שבעזרתה למשל תוכלו לאתר רכב שפגע בכם ונמלט - את לוחית הרישוי פשוט לא תצליחו לראות.

מצלמת תיעוד נסיעה. אתר יצרן
מצלמת תיעוד נסיעה/אתר יצרן

יקרה ואיכותית. DOD - F980LS. כ-850 שקלים מבית ברקום

ה-F980LS הנה אחת המצלמות היקרות ביותר שתוכלו למצוא בישראל. היא מיובאת לישראל על ידי ברקום. לפי המפרט הטכני, היא מציעה מסך בגודל 2.5 אינץ', איכות צילום של 12 מגה פיקסל, מגוון רזולוציות צילום וידאו שהגדולה שבהן 1080X1920, צילום סטילס ברזולוציה של 3000X4000 פיקסלים, עדשה בזווית של 120 מעלות, כרטיס זיכרון בגודל עד 32 ג'יגה (לא מסופק), סוללת ליטיום נטענת פנימית (כלול) ועוד.

התקנתה לשמשת הרכב נעשית בעזרת זרוע עם שלוש זרועות מתכווננות שגם מרגישה חסונה ועמידה והמצלמה עצמה ניתנת לפירוק מהיר מהזרוע, לצורך שימוש גם כמצלמת סטילס ווידאו לכל דבר גם מחוץ לרכב. באריזה עמה היא מגיעה, ישנה חוברת הדרכה מקיפה באנגלית וכן מספר כבלים לחיבור המצלמה לחשמל ולמחשב, כולל כבל HDMI.

התקנת המצלמה פשוטה ומהירה ברכב וכרית הוואקום מחזיקה את הזרוע חזק ויציב במקומה. גם במצלמה זו קבענו את ההקלטה על חזרות של 15 דקות וגילינו כי היא מציעה גם שמירה אוטומטית של קטעים כאשר המצלמה עצמה מזהה חבטה (מצוידת בחיישן כוחות G ותנועה). איכות הקלטת הוידאו בה גבוהה מאוד ובכל תנאי הנסיעה, יום או לילה, ניתן בקלות לראות את לוחיות הרישוי של כלי הרכב המצולמים, גם כאשר תנאי הראות קשים. המצלמה מקליטה גם סאונד בחלל הרכב ברמת איכות גבוהה. יתרונה הגדול הוא עדשה מסתובבת שאותה ניתן להניע ב-18 מעלות לצורך צילום חלל הרכב, לצורך צילום שיחה עם השוטר שעוצר את הרכב, ללא שום צורך לפרק את המצלמה ממקומה.

מצלמה זו אמנם יקרה למדי, אבל הרושם שהיא השאירה טוב מאוד. איכות הצילום גבוהה, הרכיבים משאירים תחושה עמידה והיכולת להשתמש בה גם מחוץ לרכב כמצלמה אישית, מעלה עוד יותר את התמורה למחיר. ניתן להשיגה בחנות החברה בצומת בילו או בחניות לממכר אביזרי רכב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מצלמת תיעוד נסיעה. אתר יצרן
מצלמת תיעוד נסיעה/אתר יצרן

אפליקציות סלולאריות - חינם

במסגרת הבדיקה שלנו, בדקנו גם שתי תוכנות שהופכות את הסמארטפון שלכם למצלמת דשבורד מתוחכמת. לאחת קוראים Daily Roads Voyager ולשניה AutoGuard. שתיהן הותקנו במכשיר הסלולארי (בהתאמה לאנדרואיד) שלנו לצורך ההתרשמות. שתי התוכנות מציעות אפשרויות התאמה והגדרה בהתאם למחזוריות הצילום, להגדרת שטח האכסון הייעודי בכרטיס הזיכרון ועוד. תכונות אלה נהנות כמובן מאיכות הצילום הגבוהה של המכשיר הסלולארי (סמסונג גלקסי 3 במקרה שלנו) ולכן איכות התמונה הנשמרת גבוהה מאוד. תוכנת ה-AutoGuard יודעת גם להציג את מהירות הנסיעה, הכיוון (בעזרת מצפן) ועוד, מה שכמובן יכול לסייע ברגע האמת.

תוכנות אלה לכאורה מציעות יותר ממה שמסוגלת להציע מצלמת הדשבורד הקונבנציונלית, לרבות את היכולת להעלות מידית לאתר אכסון את החומה המצולם. אולם, קשה לנו להמליץ על תוכנות אלה על פני המצלמות בשל המגבלות הרבות שהן מציבות. ראשית, בגרסאות החינמיות, תוכנות אלה אינן מסוגלות לפעול במקביל למערכת הניווט (WAZE למשל) או לשיחות הטלפון, הן גורמות להתחממות מוגברת של המכשיר עד כדי כיבוי אוטומטי בשל כך וכמובן להתרוקנות מהירה של הסוללה, גם בזמן שהמכשיר מחובר אל שקע ה-12 וולט שברכב לצורך טעינה.

עוד אביזרים וצרכנות בוואלה! רכב

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully