וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורמולה לילה

ירון אדרי

16.12.2007 / 13:57

מערכת תאורה חדשה תאפשר קיומם של מירוצי לילה בסבב הפורמולה 1. סינגפור תהיה הראשונה לארח

ברני אקלסון, בעל הבית של הפורמולה 1, רצה מאוד להכניס עניין לסבב המירוצים היוקרתי בעולם. אז ישב וחשב והגיע למסקנה כי יש לקיים יותר מירוצי רחובות וכי הגיע הזמן לקיים גם מירוצים בשעות החשיכה. מנגד, קם לו איגוד ה-FIA וקבע כי מירוץ שכזה עלול שלא לעמוד בסטנדרטים הבטיחותיים ועל כן ביקש מאקלסטון לבדוק את העניין לעומק. לא אדם כאקלסטון יוותר בקלות, בעיקר כשהרווח הוא משולש – מירוץ רחובות שייערך בשעות הערב המאוחרות יצור עניין מעצם היותו כזה ומצד שני, קיומו באסיה יאפשר לשדרו באירופה בשעות הצהריים של יום ראשון מה שמעלה באופן ישיר את ההכנסות מפרסום. וכך, לאחר אישורה של מערכת התאורה החדשה על ידי ה-FIA, יארח השנה מסלול הרחובות של סינגפור את מירוץ הלילה הראשון של הפורמולה 1.

את מערכת התאורה החדשה פיתחה חברת 'ואלריאו מאיולי' מאיטליה. בעזרת טכנולוגיות חדשות, פיתחו מהנדסי החברה את המערכת הייעודית למירוצי לילה שכאלה. עיקר הייחוד במערכת זאת היא האפשרות ליצור מצבי ראות אופטימלית עבור הנהגים (והקהל) וזאת מבלי לגרום לסינוורם. בהשוואה לתאורה במגרשי כדורגל, כאן מדובר על אור בהיר פי 4. תכונות אלו נשמרות גם בתנאי מזג אוויר רטובים היות והאור אינו משתקף במים.

פריסת המערכת אינה קלה. כ-109 ק"מ של כבלי חשמל יימתחו לאורך המסלול והטריבונות וכ-1,500 פרוג'קטורים יותקנו על 240 עמודי תאורה שהוקמו במיוחד. הערכות המהנדסים מדברות על צריכה משוערת של מעל ל-3 ג'יגה וואט חשמל. על עלויות לא מדברים בהנהלת הפורמולה 1, אך סביר להניח שהן מתגמדות לנוכח ההכנסות הצפויות.

הגרנד פרי של סינגפור 2008 יתקיים בסוף השבוע של ה-28 לספטמבר. זאת תהיה הפעם הראשונה בה תארח המדינה האסייתית את מירוצי הפורמולה 1 וכבר כעת מכנים את מירוץ הרחובות הצפוי בשם מונקו של המזרח. עונת המירוצים עצמה תחל באוסטרליה בסוף השבוע של ה-14 למרץ.

  • עוד באותו נושא:
  • פורמולה 1

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully