וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוס מנצח, מחליפים?

16.7.2008 / 11:49

מיצובישי חושפת היום רשמית איור של רכב חדש שאמור לככב במירוץ הדקאר בשנת 2009 שיתקיים בדרום אמריקה

את מירוץ הדקאר של שנת 2008 איש לא ישכח. רגעים ספורים לפני הזינוק ממש, כאשר כל המתחרים חגורים במושביהם וכלי הרכב חמושים בכל טוב, החליטה הנהלת המירוץ לבטלו בגלל שמועות על איומים מצד ארגון אלקעידה לפגיעה במשתתפים.

החלטת הביטול גרמה לא רק לקשיים עצומים למשתתפים מהבחינה הלוגיסטית והכלכלית, אלא גרמה בעיקר לאבדן אמון כללי במערכת. רבים מהמשתתפים, כולל דרור כהן הישראלי, הביעו ספק רב אודות המשך קיומו של המירוץ המפורסם בעולם.

אולם, למרות הכל, החליטה הנהלת הדקר לקיים את המירוץ, אך הפעם ביבשת שונה. מאפריקה הלוהטת וממדבריות מאוריטניה, יעבור המירוץ המפרך בעולם אל יבשת דרום אמריקה, האקזוטית לא פחות.

מיצובישי, אשר מחזיקה בארון שלה 12 גביעי ניצחונות במירוץ זה, לא מתכוונת לוותר על ההופעה במירוץ במתכונתו החדשה ולמרות ההפסדים הכלכליים שספגה בעקבות ביטול המירוץ האחרון, הם החליטו ללכת בכל הכוח לעבר המירוץ הבא.

וכך, חושפת מיצובישי היום איור ראשוני אך רשמי של רכב מירוץ חדש שאמור להסתער על הנוף הדרום אמריקני. רכב זה, נראה כמו אבולוציה של הפג'רו אבולושן המוכר של החברה, אך אמור להיות תחרותי בהרבה ממנו. הוא בנוי של שלדת צינורות כפולה, גופו יהיה עשוי מסיבי פחמן (קארבון פייבר) והוא יצויד במנוע דיזל חזק וחדש וכן במערכת ההנעה המתוחכמת של מיצובישי שמותקנת באיבולושן 10.

שמו של רכב זה לא נמסר עדיין, אך במיצובישי הוא מכונה MRX09. מידותיו נמתחות על פני 447 ס"מ לאורך, 199 ס"מ לרוחב ובסיס גלגליו עומד על 290 ס"מ. את 1,900 הקילוגרמים שלו ימשוך כאמור מנוע טורבו דיזל חדש וחדשני שיגיע בנפח של 3.0 ליטר. מיצובישי מספרים כי תפוקתו של זה תעלה מעל ל-260 כ"ס וכן על כ-66.3 קג"מ. את הכוח הוא כצפוי יעביר לכל הגלגלים ויעשה זאת דרך תיבת הילוכים ובה 5 מהירויות.

על השאלה אם יצליח רכב המירוץ החדש של מיצובישי לשמור על התואר בבית החברה היפנית, נוכל לענות רק בסיום מירוץ דקאר 2009, אם זה יתקיים כמובן.

שאלת היום: האם לדעתכם יתקיים מירוץ הדקאר 2009?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully