וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרו התאחדויות למירוצים בישראל

ירון אדרי

24.7.2008 / 14:13

שר התרבות, המדע והספורט ראלב מג'אדלה, אישר את הקמתן של שתי התאחדויות המירוצים הראשונות בישראל

צעד גדול נוסף בדרך לספורט מוטורי חוקי בישראל. שר התרבות, המדע והספורט ראלב מג'דלה, חתם היום על המסמכים המאשרים את ההכרה החוקית בשתי התאחדויות מירוצים. ראשונה היא התאחדות הכידונאים, הכוללת את העמותות הפעילות בתחום הדו גלגלי והטרקטורונים. בחודשים האחרונים, הגיעו העמותות להחלטות משותפות ולמעשה לא הערימו קשיים בדרך להכרתם כהתאחדות. בהתאם לקבוע בחוק, על ההתאחדות לאגד את מרבית העוסקים בענף.

לא כך הדבר בענף ה-4 גלגלים, שם חילוקי דעות גדולים עדיין מעכבים את אישורם כהתאחדות. את עיקר הבעיות יוצרות שתי עמותות העוסקות במירוצי ראלי. לאור המצב, הגישו העמותות השייכות לענפי השטח - ראלי רייד, קרוס קאונטרי, אקסטרים ועבירות – כי משרד הספורט יכיר בהם כיישות 4 גלגלים נפרדת ולא יחד עם עמותות הראלי, דראג והספורט העממי. משרד הספורט נעתר לבקשה והתאחדות המירוצים השנייה בישראל תהיה לענף זה.

ענף נוסף שעדיין לא מיסד את פעולתו הוא הקארטינג. גם בענף זה קיימות שתי עמותות ולמרות הסכמות רבות בינהן, איחוד ממשי עדיין לא נעשה. לדברי יוסי ניסן, מנהל רשות הספורט המוטורי, איחוד השורות יביא לאישור מזורז להכרתן כהתאחדות קארטינג וזאת לאחר שיאושרו כל התקנונים המגדירים את תחום פעילותן.

עוד מוסר ניסן כי מדובר בצעד חשוב בדרך למיסוד הספורט באופן חוקי. "ללא חילוקי דעות בין הספורטאים והעמותות, היה קל יותר לשר לאשר את ההתאחדויות בהתאם לקבוע בחוק". ניסן מוסיף כי פרט לסמכויות אשר ינתנו להתאחדויות בתחומן, הן יהנו מתקציב של כ-800 אלף שקלים, אותו תעמיד רשות הספורט לתמיכה בהם עד לסוף השנה. תמיכה תקציבית תגיע להתאחדויות גם ב-2009 ובשנה שאחריה יגיע זה מרשות ההימורים בספורט.

ב-21 לאוגוסט, יערך טקס חגיגי בו יעניק השר מג'אדלה את התעודות ליושבי ראש התאחדויות הכידואנים והשטח. אולם עד לקיומם של מירוצים חוקיים, על משרדי הממשלה השונים לאשר עוד 6 מ-12 התקנות. לנוכח קצב ההתקדמות האיטי, מסרב ניסן לתת הערכת זמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully