וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסמר האחרון של לואב

ירון אדרי, ווילס

7.12.2008 / 16:23

תחת תנאי מזג אוויר קשים, ותנאי שטח שהשתנו בלי הרף מנצח סבסטיאן לואב גם את ראלי ווילס וחותם את העונה

עוד מפגן ווירטואוזי של לואב. גם את המירוץ האחרון בסבב ה-WRC לשנת 2008 בווילס שבבריטניה הוא מסיים ראשון וקובע את הניצחון ה-11 שלו בעונת 2008, שיא נוסף לרקורד האישי. אולם, לא הכל הלך חלק - במשך כל ימי המירוץ, ועד לסוף הסטייג' האחרון, ה-19 במספר, הוביל נהג פורד יארי מאטי לטבלה והניצחון נראה היה שבכיסו, בייחוד לנוכח ה'פנלטי' של 10 שניות שספג לואב.

עבור לטבלה והירבונן היה מדובר במירוץ חשוב שכן תוצאות השניים יכלו להביא לפורד את טבלת אליפות היצרנים. אולם הירבונן, בסטייג' החמישי ביום הראשון למירוץ, התהפך ורק עם עזרתו של הקהל חזר למירוץ והדבר כמובן שעלה לו בזמן רב. כשאין לו מה להפסיד, לחץ הירבונן את הדוושה הימנית לרצפה הרבה יותר ממה שתכנן במשך שאר ימי המירוץ שנותרו, ולבסוף סיים במקום ה-8 המקנה נקודה אחת לפורד.

לטבלה שסיים שני, העניק לקבוצה עוד 8 נקודות. אולם לנוכח הניצחון של לואב ומקום שלישי לבן קבוצת בסיטרואן דני סורדו, זה לא הספיק לפורד והיצרנית הצרפתית כובשת גם את טבלת אליפות היצרניות, בפעם הראשונה מאז 2005.

קבוצת סובארו שהגיעה עם ציפיות גבוהות לראלי ווילס מסתפקת במקום הרביעי לפטר סולברג. בראיון איתו, סיפר סולברג לוואלה! רכב כי למרות התוצאה, הוא מרוצה מהתקדמות בפיתוח המכונית החדשה, וכי הוא מקווה שבשנה הבאה תחזור קבוצתו לקרב האליפות. "אנחנו חייבים להיות בטופ" סיכם סולברג. בן קבוצתו של סולברג, כריס אטקינסון פרש מהמירוץ ביום הראשון לאחר שעף מהדרך במהירות גבוהה. מהקבוצה נמסר שאחרי בבדיקות בבית החולים, הוא סובל מחבלות קלות בלבד. עוד נאמר כי שני הנהגים ימשיכו גם בעונה הבאה ואין כוונה להחליפם באחרים.

קבוצת סוזוקי, גם היא מציגה שיפור ממשך ביכולת עם מקום חמישי לפר גונאר אנדרסון ומקום שביעי לטוני גרדמייסטר. במקום השישי מסיים פרנסואה דובאל מקבוצת סטובארט פורד. בן קבוצתו למירוץ, זה המוכר יותר ממירוצי המוטו GP, ולנטינו רוסי, מסיים במקום ה-12.

תוצאות ומיקומים

1. סבסטיאן לואב, סיטרואן
2. יארי-מאטי לטבלה, פורד
3. דני סורדו, סיטרואן
4. פטר סולברג, סובארו
5. פר גונאר אנדרסון, סוזוקי
6. פרנסואה דובאל, פורד
7. טוני גרדמייסטר, סוזוקי
8. מיקו הירבונן, פורד

  • עוד באותו נושא:
  • wrc
  • ראלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully