וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על הגריד: עדכונים מהמסלול

ירון אדרי

20.3.2009 / 10:22

WRC: תגידו שלום למגדשי הטורבו; פורמולה 1: הנהגים נגד ה-FIA, אקלסטון בעד; WTCC: מישהו יכול לעצור את סיאט? DTM: סנה ומרצדס בדרך לחופה

WRC: ולפני שנפרדים

עוד לא נרגענו מהשינויים שקבעה וועדת המירוצים של ה-FIA לסבב הפורמולה 1, והנה אנו עדים לשינויים מרחיקי לכת במקומות נוספים. אחרי כל הספקולציות עכשיו זה רשמי, אפשר להתחיל להיפרד מאליפות העולם בראלי במתכונתה המוכרת. בהודעה שיצאה השבוע מוועדת מירוצי הראלי ב-FIA, נקבע כי החל מעונת 2011 לא יישמעו יותר צלילי פורקי הלחץ של מגדשי הטורבו. את מקומם תתפוס צרחת מנועי ה-2.0 ל' האטמוספריים חובבי הסל"ד ומופחתי המומנט.

על הכנסת מנועי הסופר 2000 לליגת הראלי הבכירה אנו יודעים כבר זמן רב, אלא שעד עתה הייתה בליבנו תיקווה כי מגדשי הטורבו ישארו. בכל זאת, קטגוריית S2000 אטמוספרית כבר יש לנו בדמות ה-IRC. אלא שהבדל אחד כן צפוי אל מול הסבב המתחרה, בדמות אלמנטים אווירודינמיים שיהיו מותרים לשימוש.

בניגוד לפורמולה 1 שם לא נחסכה ביקורת מצד הנהגים, כאן כולם עדיין שותקים. אולי זה בגלל שאין כל כך כוח לסבב בו חברות שתי יצרניות בלבד? ואם יש משהו חיובי בשינוי התקנות, הרי שזאת העובדה כי נכון לרגע זה יש מספר כפול של יצרניות ב-IRC – סקודה, פיאט (אבארת'), פיג'ו ופרוטון. זה לבדו יוצר פוטנציאל ותחרותיות מעניינת יותר ממה שיש היום.

לאחר שעונת 2009 תסתיים עם עוד אליפות של סבסטיאן לואב וסיטרואן, העונה הבאה תהיה סוג של שעטנז. לסיטרואן ופורד (שבינתיים לא מדברות על פרישה מעשית), תצטרפנה הקבוצות החדשות למטרות מבחנים. כך, נוכל לאמוד בעצמנו את ההבדלים במהירות ובביצועים. ליגת הראלי הבכירה בעולם תחת קטגוריית ה-S2000, תימשך 3 עונות, ונכון לרגע זה יש כוונה להחזיר את מגדשי הטורבו ב-2014. אלא שבכל זאת יהיה שינוי מהותי, וזה יגיע בדמות נפח מנוע מוקטן - 1,600 סמ"ק.

ואם כבר הזכרנו את לואב, הוא כבר הצהיר בעבר כי S2000 זה לא בשבילו ואולי נראה אותו רועה בסבבים זרים (שמענו שלקבוצת הפורמולה 1 'רד בול' חסר סבסטיאן). 6 אליפויות רצופות, ופי שניים נצחונות מזה שממוקם אחריו בטבלת השיאים לבטח יספיקו לו לקראת הקריירה חדשה.

WRC: האימפרזה של גרונהולם

זוכרים שסיפרנו לכם שמרקוס גרונהולם יחזור להתחרות בראלי פורטוגל? אז עכשיו אנחנו יכולים לספר לכם שהמכונית שלו מוכנה. אחרי הבנייה הקפדנית, יבחן גרונהולם בשבוע הבא את האימפרזה WRC2008 שהכינה לו פרודרייב. טבילת האש תיערך בוויילס, כהכנה למירוץ ראלי בן יומיים שיתקיים בספרד. זה עצמו, יהיה סוג של חזרה גנרלית לקראת מירוץ ה-WRC של פורטוגל.

גרונהולם, אלוף ה-WRC פעמיים בעבר, פרש בתום עונת 2007 ומאז התחרה רק במסגרות מצומצמות ובעיקר בשביל הכיף. זה בוודאי לא השכיח ממנו את העבודה, ומעניין אם הוא יצליח להשיג תוצאות טובות יותר מאלה שהשיגה סובארו בשנה שעברה. ובכלל, מעניין מה חושב על זה פטר סולברג.

פורמולה 1: אז מי יהיה האלוף?

כשיספרנו לכם על השיטה החדשה לפיה יקבע אלוף העולם על פי מספר הנצחונות, עדיין לא עלו כל האפשרויות בראשנו. אבל לאט לאט החלו תרחישים שונים ומשונים להציף את מוחנו, ולפתע גילינו כי העונה עלולה להסתיים מוקדם מהצפוי. עם 17 מירוצים, תיאורטית, 9 נצחונות הם היעד הבטוח ולאחר מכן יכול האלוף החדש לצפות במירוץ מכורסת ביתו.

אחרי התלונות של ה-FOTA בעניין, מצטרפים גם הנהגים למקטרגים. ניק היידפלד (ב.מ.וו) אומר ל'סיד' הגרמני כי "זו שיטה מטופשת", ומוסיף כי אהב את השיטה הרגילה. לעזרתו בא ניקו רוזברג (וויליאמס), שמוסיף כי זו שיטה "שטוטית". יארנו טרולי (טויוטה) וויתר על התקינות הפוליטית, ול'לה סטמפה' אמר "נראה כי סבב הפורמולה 1 הולך למות". עוד הוא הוסיף כי לתקנות החדשות יש לא מעט אספקטים שליליים, ושום דבר חיובי. בקיצור, הוא מודאג מאוד.

גם לאלופי עולם מותר להביע דעתם בעניין. פרננדו אלונסו (רנו) לא חסך במילים, ובאתר הרשמי שלו כתב "אני לא מבין למה הם משנים את החוקים, זה מבלבל את הקהל". אלונסו קבל על כך שה-FIA החליט בעצמו ולא התייעץ עם איגוד הקבוצות, הנהגים ובעיקר עם דעת האוהדים. גם מיכאל שומאכר מרגיש טעם חמצמץ בפה, ובאתר הרשמי שלו כתב כי אינו יכול להבין איך נהג עם פחות נקודות יכול להיות אלוף עולם. מי שהחזיק בתואר 7 פעמים בעבר, סבור כי יתרון צריך להינתן למנצח, אך לא זו השיטה. ומה אומר האלוף המכהן לואיס המילטון? בינתיים שום דבר.

ג'נסון באטון (בראון), כמו האחרים, כבר צופה את השלכות השיטה החדשה למרות שאינו מתנגד לה. נכון לרגע זה, החששות העיקריים שלו גם כן נוגעים בקהל שיתקשה להבין מה קורה, וכמובן האפשרות שהעונה תסתיים מוקדם מהצפוי. נכון לעכשיו, עד כמה שזה ישמע מוזר, התוצאות המדהימות של בראון הופכות את באטון לפייבוריט לאליפות.

פורמולה 1: והתלונות ממשיכות

גם הצעת ה-FIA לתקציב קבוצתי מקסימלי של 30 מיליון פאונד בתמורה לביטול הגבלות המנועים, גוררת אחריה התנגדויות חריפות. את תגובת איגוד הנהגים כבר הבאנו לכם, ועכשיו זה הבוס של רנו שמחדד את הדברים. ל-BBC אומר פלאביו בריאטורה, כי במו ידיה יוצרת הפדרציה אי שיוויון בין הקבוצות. "אני מאמין שכולם בפורמולה 1 צריכים לפעול לפי אותם חוקים", אומר האיטלקי, ומוסיף כי "על ה-FIA לעבוד יחד עם הקבוצות". בריאטורה מציין כי צעד שכזה אינו ראוי, בעיקר לאחר שהקבוצות בעצמן כבר הסכימו לקצץ 50 אחוזים מתקציבן.

מנגד, עומד ברני אקלסטון שנכון לרגע זה מתרחק יותר יותר מהקבוצות. לאמצעי המדיה השונים אומר הבריטי שמתאושש מגירושיו היקרים, כי הקבוצות בכייניות. "בכל פעם שיש שינויים, הקבוצות אומרות תשכחו מזה, זה לא יעבוד". לדבריו, זו הדרך היחידה לעודד כניסת קבוצות נוספות. חלומו נכון לרגע זה, פרט לכמיהה שבית המשפט יפסוק נגד תביעת מיליארד וחצי הפאונדים של גרושתו, הוא 26 נהגים על הגריד.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

פורמולה 1: ההימור של אקלסטון

בין הצרות הרבות, מתפנה אקלסטון להימורים. "בראון אמנם מצליחים, אבל אני שם את הכסף על פליפה מאסה", הוא אומר ל'דיילי אקספרס'. לדעתו, הברזילאי של פרארי אמור היה להיות אלוף העולם כבר בעונה שעברה, אבל "הטעויות של פרארי עלו לו בתואר".

ומי בכל זאת יכול על מאסה? אקלסטון מאמין שרק בו קבוצתו קימי רייקונן, או האלוף המכהן המילטון, אך זאת בתנאי ואחד מהם ינצח את שני המירוצים הראשונים. רייקונן כבר הצהיר כי לא יחזור על תצוגות הנפל של העונה שעברה, כך שיש לו סיכוי. להמילטון הסיכוי קלוש יותר, אם מסתמכים על כך שקבוצתו ממש לא שיכנעה במהלך המבחנים.

אבל יש לו עוד שם לאקלסטון, פרט לבאטון שנמצא גם הוא ברשימת המועמדים. לדעתו, יש רק נהג אחד אשר מסוגל להפתיע, ושמו סבסטיאן ווטל. אלא שבקבוצתו 'רד בול' יש קצת בעיות כנראה, כפי שתוכלו לקרוא באייטם הבא.

פורמולה 1: וובר מתחיל עם התירוצים

לשקר יש רגליים, לתירוצים יש כנפיים. נהגה של קבוצת 'רד בול' מארק וובר, משמיע קולות של "אל תפילו עליי את האשמה אם אני לא אהיה טוב העונה". בראיון שנתן ל'אוטו מוטור אונד ספורט', אומר וובר "המכונית לא רעה, וזה מה שמטריד אותי". והוא גם מוסיף "המתחרים שלנו פיתחו את המכוניות שלהם טוב יותר". אם נתרגם את דבריו למילים פשוטות, המכונית החדשה לא מספקת את הסחורה.

אלא שכנראה לא במכונית האשמה, כי אם בבן קבוצתו. לטענתו של וובר, ה-RB5 נבנתה סביב ווטל המבטיח, ועל כן הוא מתקשה להציג נתונים טובים ממנו על המסלול. בינתיים, ניתן לראות כי וובר מתמקד בלהתחמק מלהצביע על הסיבה המרכזית לקשיים, אז כל שנותר לנו זה לאחל לו בהצלחה. Break a leg.

ורגע לפני שנתפנה לעלילות סיאט ב-WTCC, נספר כי גם לוובר טענות נגד ה-FIA אותן הוא חשף בפני ה-BBC. אבל כפי שכבר הבנתם, האוסטרלי מתקשה למקד את דבריו מהם ניתן להבין שלא היה צריך לשנות את שיטת האליפות, למרות שהיא כן תשפר את המירוצים. הפחד העיקרי שלו באופן אישי, נובע מהעובדה שכעת יש ערך משני לצבירת ניקוד עקבית. טוב הבנו וובר, אתה לא מאמין שתצליח לנצח העונה.

WTCC: מי יכול על סיאט?

גם הגבלת מנועי הטורבו דיזל של קבוצת ה-WTCC של סיאט, לא מנעה ממנה מלהציג דומיננטיות מוחלטת עם פתיחת העונה לפני שבועיים בברזיל. בשני המירוצים, מילאו נהגי הקבוצה את שלושת המדרגות בפודיום, כולל מכונית נוספת במקום הרביעי. מאחור, התקשו נהגי ב.מ.וו ושברולט לשמור על מקומם, ואפילו לא הצליחו להישאר צמודים אל הלאונים אחרי שנעקפו.

ביום ראשון הקרוב יגיע הסבב אל מירוצים 3 ו-4 שיערכו במסלול פואבלה שבמקסיקו, ולא נראה כי מישהו יכול לעצור את סיאט. דומיננטיות מוחלטת כמובן שתהפוך את השנה למשעממת, אלא אם אתם נמנים על חובבי המותג הספרדי. את המירוצים תוכלו לראות בערוץ 'יורוספורט'.

וחדשה נוספת מאליפות הסאלון. לאחר שנקבע כי מרוקו תארח לראשונה את הסבב, אנו מתבשרים כעת כי למדינה הצפון אפריקנית יהיה גם נציג על המסלול. מחדי בנני בן ה-25 יצטרף לקבוצת סיאט, ויוסיף משלו לטמפרמנט הספרדי. רק שלא יעצבנו אותו.

DTM: סנה מנסה

כפי שסיפרנו לכם, ברונו סנה ינסה מזלו ב-DTM. ביומיים האחרונים ערך הברזילאי נסיעות מבחן ב-C קלאס של מרצדס, אך כרגע עוד אין חוזה חתום. מנהל חטיבת המירוצים של היצרנית נורברט האוג, סבור כי במהלך השבוע הקרוב יסגרו כל הפרטים.

לאחר שוויתר עליו רוס בראון, והחוסר במושב לעונה הקרובה, אין דבר שסנה רוצה יותר מחוזה חתום. אבל הבחור לא אומר נואש, ומקווה לשוב במהרה לעולם הפורמולה 1. לדעתו, סבב ה-DTM הוא הכנה טובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully