וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורמולה 1: שובו של השומי

ירון אדרי

31.7.2009 / 10:06

פורמולה 1: חדשות טובות, חדשות רעות; WRC: לקראת ראלי פינלנד; מוטו GP: פורסמו תאריכי המירוצים בעונה הבאה; IRL: גם לאמריקנים יש KERS

פורמולה 1: פליפה מתלוצץ עם רופאיו

לאחר חודשים רבים בהם עיקר חדשות הפורמולה 1 היו על קו FOTA-FIA, השבוע האחרון נותן לנו אתנחתא מהפוליטיקה עם מספר התפתחויות מפתיעות גם אם לא כולן מהסוג החיובי. זה החל כמובן עם פציעתו של פליפה מאסה (פרארי) במקצה הדירוג לגרנד פרי ההונגרי, ומסתיים עם הודעתו של אלוף העולם שבע פעמים בעבר מיכאל שומאכר כי יחליף אותו.

מצבו של מאסה ממשיך להשתפר ורופאו האישי מאמין כי בתוך ימים ספורים הוא ישוחרר מבית החולים ההונגרי. לדבריו, מאסה מדבר עם הסובבים אותו, מצליח לקום ממיטתו, אוכל מזון רגיל ואף מתלוצץ רופאיו. עוד אומר הד"ר כי מאסה זוכר הכל עד לרגע התאונה, ואחת השאלות הראשונות שלו הייתה מי ניצח במירוץ. לשמע התשובה, הוא לא איבד את הכרתו. אמש, אף שוחח מאסה בטלפון עם רובנס באריקלו (בראון) שכזכור, מרכבו עף הקפיץ שפגע בו.

כעת נותר לראות אם השיפור במצבו הבריאותי ימשיך בקצב החיובי, שאולי יחזיר אותו למסלול עוד השנה. מאסה כבר מתכנן על מירוץ ולנסיה בעוד שבועיים, וכששמע מי הוא מחליפו, הוא הצהיר כי לא יתן לו לתפוס את מקומו. אמרנו לכם, מתלוצץ עם רופאיו.

פורמולה 1: שובו של השומי

הודעתו של שומאכר כי יחליף את פליפה מאסה, התקבלה ברגשות מעורבים. הנהג שנחשב לאחד הטובים בהיסטורית הסבב יחזור למסלול מפרישה בת שנתיים וחצי, אחרי ששונאיו הרבים כבר נפטרו ממנו בשמחה ומעריציו הבטיחו לשמור על כבודו. לשני המחנות צפוי עניין מחודש כעת בסבב, כי כל אחד מהם מצפה לראות מה הוא מסוגל לעשות.

לשומי אין מה להפסיד בחזרתו. למעשה, הוא יכול רק להרוויח את מה שאיבד בקריירה שלו. הגרמני נודע בנהיגה על גבול החוקיות שהעלתה לא מעט שאלות לגבי האתיות המקצועית שלו כספורטאי, וגם כי קל לשנוא את זה ששובר כמעט את כל השיאים (להבדיל סבסטיאן לואב למשל, שרק צובר יותר ויותר מעריצים עם כל ניצחון).

שומאכר מגיע לפרארי בעונה גרועה שלה, וכל תוצאה שיביא תהיה בגדר הצלחה. מכאן שאיסוף נקודות, שלא לדבר על פודיום, יוכיחו כי באמת מדובר בפנומן ונהג דגול. אך יותר מכל, תהיה לצופים הזדמנות פז להשוותו לקימי רייקונן כשלראשונה ינהגו השניים על אותה מכונית. עוד יהיה מעניין לראות איך שומאכר מול לואיס המילטון (מקלארן), שהצטרף לסבב לאחר פרישתו. המילטון, כך אמרו מומחים כבר בעונתו הראשונה, יהיה זה שיירש את שיאיו של האלוף. הבריטי הצעיר כבר מסר לכל מדיה אפשרית כי הוא נלהב לקראת האתגר החדש.

פורמולה 1: ב.מ.וו בחוץ, מי הבאה בתור?

עוד בחדשות, למי שלא התעדכן בימים האחרונים, נמצאת קבוצת ב.מ.וו שהודיעה כי תפרוש מהסבב בתום העונה. תקציב הקבוצה ינוצל לטובת טכנולוגיות ירוקות, כחלק מאסטרטגית היצרנית. ב-FIA מייד קפצו על ההודעה בסגנון "אמרתי לכם!" והאשימו את מנהלי הקבוצות בכך. "זו הסיבה מדוע החלטנו על תקנות להפחתת התקציב" נאמר בהודעה הרשמית.

בשלב זה, טרם הוחלט מה יעשה עם שרידי הקבוצה ועובדיה שמקורם בסאובר, אולם ב-FOTA הצהירו כי יעזרו לשמור אותם בחיים כפי שעשו עם מקרה הונדה-בראון. מה על הנהגים? ניק היידפלד בכל מקרה לא היה בתוכניות לעונה הבאה ורוברט קוביצה שחתום בב.מ.וו על חוזה עד סוף 2010, לבטח לא יתקשה למצוא מעסיקה חדשה.

מעבר לפרישה עצמה, שאלות עלו לגבי שאר קבוצות היצרן האחרות. פרארי הודיעה כי לא תפרוש ונראה כי היא תעמוד במילתה, וכך גם טויוטה למרות שלגביה ישנן לא מעט שמועות הגורסות הפוך. יש לציין כי חברת האם נמצאת בתקופה כלכלית קשה מאוד ולא נתפלא אם היא אכן תעזוב את הסבב. חשוב לציין כי ביכולת המכונית חלה ירידה חדה, מה שלבטח לא תורם למוטיבציה להישאר. תשובה סופית נקבל כנראה במהלך השבוע הבא, כשמנהל הקבוצה ג'ון הווט יחזור מיפן ויחתום (או שלא) על ההסכם שיבטיח הישארות.

ומה עם רנו שגם שמה נקשר עם פרישה אפשרית? נכון לרגע זה לא נשמעים קולות מכיוון מטה הקבוצה, אולי בגלל האייטם הבא. מקום שכן יכול לרמוז על עתידה הוא חדרי מנהלי החשבונות בצרפת משם יוצא הדיווח הבא - במחצית הראשונה של 2009 הפסידה היצרנית 2.7 מילארד יורו. בהחלט מצב לא קל.

במידה וקבוצות תפרושנה ולא ימצא להן קונה, את מקומן רוצה לתפוס קבוצת 'אפסילון יוסקאדי' שנמנתה על הקבוצות שלא נבחרו על ידי ה-FIA להצטרף לסבב ב-2010. כזכור, מספר הקבוצות המקסימלי ב-2010 יהיה 13 כך שלאפסילון יש סיבה להתעקש. מנגד, קבוצות ה-FOTA מנסות לקדם מהלך שיאפשר לקבוצות מסויימות להעלות למסלול שלושה נהגים, עד למקסימום המותר של 26. נראה כי הכי קל יהיה אם אפסילון או שאר מסורבות הסבב ירכשו את שרידי הפורשות.

פורמולה 1: סערה ברנו

אירועי המירוץ האחרון גרמו לסערה בקבוצת רנו. הגלגל המטייל של פרננדו אלונסו לא רק עלה לו במירוץ, אלא גם עלה לקבוצה בהשעיה מהמירוץ הבא בוולנסיה, הגרנד פרי הביתי של הספרדי. מנהל הקבוצה פלאביו בריאטורה הוציא את כל האיטלקיות שבו עוד לפני תום המירוץ אותו עזב בזעם. הקבוצה הגישה ערעור ל-FIA על הפסילה (שעולה אגב 6,000 יורו) ולעזרתה בא מארגן המירוץ שביקש מההתאחדות לשקול שוב את העונש שיביא לירידה במספר הצופים כשגם ככה מכירות הכרטיסים אינן משביעת רצון. במקרה זה אגב, חזרתו של שומאכר עושה לו אחלה שיווק. הדיון בערעור יערך ב-17 לאוגוסט.

אירועים אלה מעט הדחיקו הצידה את מצבו של נלסיניו פיקה, שהגרנד פרי ההונגרי הוא כנראה האחרון שלו במדי הקבוצה. פיקה מרשה לעצמו לפתוח את הפה על בריאטורה, אולי בגלל הגירוש הקרב. למדיה האיטלקית אומר הברזילאי כי "פאביו חושב רק על כסף. הוא לא מכבד אותי". עוד הוא הוסיף כי הבוס שלו לא מבין כלום בפורמולה 1, כשלתוך המשפט סינן את המילה "שיט".

לא אדם כמו בריאטורה ישתוק, ול'אוטוספרינט' הוא אומר כי ספר התירוצים של פיקה מלא. הוא גם נתן תיאורים אותם ייחס לפיקה, כמו "מזג האוויר בעייתי, ספין בישורת או משקפי שמש בקהל סינוורו אותי". נראה כי המצב הנוכחי בהחלט יביא לסיום היחסים והנהג ספייר של רנו רומיין גרוסג'אן הממוקם שני כרגע בסבב ה-GP2, כבר מתחמם על הקווים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

פורמולה 1: באריקלו מתכחש לעובדות

על מירוץ אחד או שניים עוד אפשר להתווכח, אולם שלושה מירוצים גרועים ברציפות מלמדים כי משהו בבראון לא מתחבר. המפסיד העיקרי הוא כמובן ג'נסון באטון, שרואה כיצד חלומו לאליפות עולם הולך ונמוג. פער הנקודות בינו ובין מארק וובר (רד בול) הממוקם שני בטבלת האליפות הוא 18.5 נקודות, ומהפך בפיסגה יכול להגיע בתוך שני מירוצים. לצידו של וובר אגב, מתייצב אלוף העולם לשעבר ג'ק ברבהאם, שמאמין כי הוא מסוגל לקחת אליפות.

באריקלו כבר לא יהיה אלוף, את זה גם הוא יודע. כל שנותר לו כעת זה לסיים מירוצים גבוה ככל הניתן ואולי אף לגרוף איזה נצחון. יחסית הוא יכול להשאר רגוע מה שלא ניתן לומר על באטון, שבשלושת המירוצים האחרונים איבד 15 נקודות לוובר. הבריטי יודע כי בתוך מספר מירוצים הוא עלול לאבד ההובלה, אם קבוצתו לא תפתור בעיית הצמיגים במכונית. באטון כמובן לא יכול לנוח, בעיקר עם התקדמות מכוניות הרד בול. את דאגתו הוא יכול להניח בצד רק בכל הקשור לבאריקלו שימשיך לשמש לו ככינור שני.

באריקלו מאמין כי הפער שבנתה הקבוצה במחצית הראשונה של העונה יספיק לה, אך הקבוצה חייבת לחזור לכושרה הקודם. לדבריו, הדבר אפשרי והוא גם מאמין שהכל פתוח עבורו. כפי שזה נראה כרגע, האפשרות היחידה של באריקלו לתפוס את הפיסגה היא אם ישבית עוד שלושה נהגים ספציפיים.

WRC: הקפיצה הגדולה

המירוץ התשיעי לעונת ה-WRC מגיע לפינלנד, אחד האירועים המרהיבים בסבב. כאן מגיעים הנהגים למהירויות תלת סיפרתיות הגורמות להם לנתר באוויר למרחק של עשרות מטרים בכל פעם בה ישנה קפיצה קטנה במסלול. וכאלה יש המון. אמש (חמישי) במקצה השייקדאון והסטייג' הראשון קבע סבסטיאן לואב (סיטרואן) את הזמן הטוב ביותר כשהוא יודע כי המירוץ הנוכחי יכול לחרוץ את גורלו.

לאחר חמש נצחונות רצופים בפתיחת העונה, חווה הצרפתי שלושה מירוצים לא טובים בהם איבד את הובלת טבלת האליפות למיקו הירבונן (פורד). מירוץ נוסף ללא נצחון יגדיל הפער בטבלה אך יותר מכך, יגרום לנפילה מוראלית שתקשה גם על נהג מסוגו של לואב להתגבר עליה.

כמו בכל מירוץ העונה, השם החם הוא פטר סולברג שעושה חייל עם הסיטרואן קסארה הישנה. הנורווגי וקבוצתו עובדים קשה בכדי לצמצם ככל הניתן את פער הכוחות מול היריבים במכוניות העדיפות, אך לדבריו הם עדיין לא הספיקו לעשות את כל שצריך. סולברג מבין שלמרות האמביציה והתוצאות הטובות עד כה, פודיום לא בא בחשבון ומכוון למקומות 4 או 5. בשנה שעברה אגב, הוא סיים כאן עם סובארו במקום השישי.

ביקור מפתיע בראלי יעשה רייקונן שפוזל לימים של אחרי הפורמולה 1. ב-2010 מסתיים החוזה בפרארי וה-WRC יהיה התחנה הבאה. רייקונן ינהג בפונטו אבארת' וינסה להצליח קצת יותר מהגיחות הלא טובות שלו למירוצי ראלי העונה. לואב מצידו נידב לפיני טיפ לפיו עליו להקשיב ולבטוח בנווט.

* סיקורים מראלי פינלנד בערוץ יורוספורט, מידי לילה בימים שישי, שבת וראשון

WRC: אין פרישות

אחרי שפורד אישרה כי תמשיך להתחרות בסבב ה-WRC לפחות בשנתיים הקרובות (ב-2010 עם הפוקוס שתוחלף בפיאסטה S2000 ב-2011), גם סיטרואן מתחייבת לאותה תקופה בדיוק. בקבוצה הודיעו כי ה-WRC הוא חלק בלתי נפרד ממהות היצרנית ועל כן הוחלט להישאר. ב-2010 כך נאמר, ימשיכו בקבוצה לואב ודני סורדו ונרמז כי שירותיהם ימשיכו גם בשנה שלאחר מכן. לואב לבטח ינהג גם בעונה הבאה במדי סיטרואן, למרות שמועות על תוכניות לפורמולה 1 שם אולי ינהג במדי טורו רוסו במירוץ סיום העונה.

בפורד, ימשיכו לנהוג הירבונן ויארי מאטי לטבלה למרות הפאדיחות שעושה העונה האחרון. למעשה, הוא בעצמו היה מופתע מהחלטת הקבוצה כפי שאמר לעיתונות.

מוטו GP: פורסמו תאריכי העונה הבאה

מתכננים את חופשת חו"ל של 2010? כדאי שתציצו ברשימה הבאה. התאחדות האופנועים FIM פירסמה את לוח הזמנים של עונת המוטו GP הבאה שתכלול 18 מירוצים. העונה תחל ב-11 לאפריל עם מירוץ לילה בקטאר, ותסתיים בוולנסיה ב-7 לנובמבר. חדשים ברשימה הם הגרנד פרי הבריטי שיעבור מדונינגטון לסילברסטון שיזכה למספר שינויי תוואי, וכן הגרנד פרי ההונגרי שיתקיים במסלול באלטונרינג.

לוח הזמנים בשלב זה זמני, וייתכנו בו שינויים. ב-FIM מתכוננים גם למקרה ואחד המסלולים לא יהיה מוכן בזמן לאירוח הסבב, אז יתקיים המירוץ במסלול אראגון שבספרד.

תאריכי מירוצי עונת 2010 של המוטו GP:
11/04 – דוחה, קאטר
25/04 – מוטגי, יפן
02/05 – חרז, ספרד
16/05 – לה מאן, צרפת
30/05 – מוג'לו, איטליה
06/06 – סילברסטון, בריטניה
26/06 – אסן, הולנד
04/07 – ברצלונה, קטלוניה
18/07 – סאקסנרינג, גרמניה
25/07 – לגונה סקה, ארה"ב
15/08 – ברנו, צ'כיה
29/08 – אינדיאנפוליס, ארה"ב
12/09 – מיסאנו, סאן מארינו
19/09 – בלטונרינג, הונגריה
10/10 – ספאנג, מלזיה
17/10 – פיליפ איילנד, אוסטרליה
31/10 – אסטוריל, פורטוגל
07/11 – ולנסיה, ספרד

מוטו GP: תקנות חדשות

רוכבים בעונתם הראשונה (רוקיס), לא יורשו להצטרף לאחת מקבוצות היצרן הבכירות. כך הודיעה וועדת התקנונים של המוטו GP וזאת כחלק מהשינויים שיכנסו לתוקפם בעונה הבאה. בכדי להדגיש מי נחשב רוקי, צויין כי זהו רוכב שהוחתם על ידי קבוצה לעונה מלאה, וטרם ערך 9 מירוצים בעונה אחת. זאת בכדי למנוע פירוש שונה למונח רוקי שלרוב מתייחס לרוכב או נהג בעונתו הראשונה בסבב חדש. מכאן, שרוקי יכול להיות גם רוכב שנהג בעבר בסבב במספר מירוצים ואף מספר עונות באופן לא סדיר. תקנה זו לא תחול על סוזוקי, היות ובמקרה שלה יש רק קבוצה אחת, הרשמית.

תקנה נוספת תיכנס לתוקפה כבר במירוץ הקרוב ב-19 לאוגוסט בברנו (צ'כיה). עד לתום העונה יעמדו לרשותו של כל רוכב חמישה מנועים כשכל אחד מהם יסומן על ידי המנהל הטכני של הסבב. לא ניתן יהיה לפתוח את המנוע לצורך תחזוקה וניתן יהיה להחליף רק את החלקים החיצוניים. היה והרוכב יאלץ להשתמש במנועים נוספים, או לתקן מנוע משומש, הוא יפסיד 10 נקודות אליפות בכל מירוץ.

IRL: לא בדיוק KERS, אבל דומה

ליגת האינדיקאר מחפשת דרכים יצירתיות לשפר את החוויה לצופים, וכחלק מזאת הם מציגים את מערכת ה'פוש טו פס' המתווספת לאלמנטים האווירודינמיים החדשים. מדובר במערכת המגבירה את תפוקת המנוע לפרק זמן קצוב בדיוק כמו ה-KERS של הפורמולה 1, אולם כאן מדובר על מנגנון פשוט.

תוספת הכוח תגיע מביטול הגבלת הסל"ד לפרק של 12 שניות בהן יתווספו בין 5 ל-20 כ"ס. זה אמנם לא הרבה, אך יתכן ומספיק בכדי לעקוף. לחיצות הכפתור תוגבלנה בהתאם לאופי המסלול, ונכון למירוץ שיערך ביום ראשון בקאנטאקי מספרן יהיה 20. מערכת כזו שימשה בעבר את סבב הצ'אמפקאר מנוחתו עדן, אך שם הייתה התוספת 100 כ"ס.

עוד בימים הקרובים

* נאסקאר: שידור חוזר של מירוץ אייווה בסבב המשנה ניישנווייד בערוץ ESPN, יום ראשון בשעה 14:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully