וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על הגריד: קוביצה כן נכנס למוסך

ירון אדרי

22.1.2010 / 9:59

פורמולה 1: שומאכר נהג העשור, שוב; WRC: רייקונן קורא לאח הגדול; IRC: קוביצה כן נכנס למוסך; מוטו GP: רוסי עושה חיים; נאסקאר: מה ההבדל בין כנף לספוילר?

פורמולה 1: שומאכר נהג העשור בארה"ב

בכל העולם זה לא היה מעלה גבה, אבל בארה"ב?! בסקר שערך אתר ESPN האמריקני, דורג הגרמני כנהג המירוצים הטוב של העשור האחרון. למה זה מפתיע? כי במדינה שסוגדת לנהגים שפונים רק שמאלה ושפורמולה 1 נחשב בה לפדיחה גדולה, סביר שהיו מעדיפים את אלוף הנאסקאר בארבע השנים האחרונות ג'ימי ג'ונסון.

הסקר העמיד למעשה חמישה מועמדים, אותם התבקשו הגולשים לדרג. פרט לשומאכר וג'ונסון היו שם גם ולנטינו רוסי (מוטו GP), סבסטיאן לואב (WRC) ומי שרשם שבע אליפויות במירוצי הדראג של ה-NHRA טוני שומאכר שלא מחזיק בשום קירבה משפחתית לשומאכר הגרמני.

מפתיע הוא כי דווקא רוסי דורג ראשון במרבית הפעמים ולא שומי שליקט את מרב הנקודות. רוסי גם פספס את המקום השני לג'ונסון, כדי להסתפק במקום השלישי. רביעי דורג לואב ואחריו ושומאכר האמריקני.

פורמולה 1: לוחמה פסיכולוגית

חודש וחצי לפתיחת העונה, זה זמן מצויין ללוחמה פסיכולוגית. רוס בראון מנצל את 'בילד' הגרמני כדי לקבוע כי שומאכר יהיה האלוף, פשוט כי אין עליו שום לחץ נפשי או צורך להוכיח משהו והוא מלא בכוח רצון להשיג זאת. אלא שההצלחה לדבריו לא תבוא מייד כי יקח לו קצת זמן להסתגל שוב לתנאים הלחוצים של נהיגת מירוץ תחרותית. כמה זמן? בכלל לא הרבה הוא אומר. בינתיים, נהג העבר סטרלינג מוס מצנן את ההתלהבות בטענה שלשומי מחכים חיים מאוד קשים. שומי עצמו ניצל את השבוע האחרון לעוד אימונים וגם כדי לקחת מבן קבוצתו ניקו רוזברג את מכונית מס' 3. הגרמני מאמין כנראה באמונות תפלות, כי דרישתו הייתה מספר אי זוגי כפי שהיה לו בכל עונה בהן לקח אליפות.

בן חסותו של בראון עד לא מזמן ג'נסון באטון, רוצה לשמור את תואר האליפות בכיס. לכל מאן דבעי הוא ממשיך לספר את המנטרה של "המעבר למקלארן הוא הצעד הכי טוב בקריירה שלי ואני חזק יותר מתמיד". הדרך להצלחה לדבריו, תלויה בנהיגה נחושה במירוצים הראשונים של העונה והוא מוכן לכך. השבוע הוא גם גילה כי הוא מוכן לתקופה שאחרי הפרישה שתבוא מתי שהוא בעתיד, במהלכה ירצה לנסות את ראלי דקאר.

ומה עם פרננדו אלונסו? לאחר שנהג השבוע לראשונה במכונית פרארי, הספרדי אומר כי ייקח לו קצת זמם להתאקלם ושאין לצפות ממנו להשיג נצחונות כבר במירוצים הראשונים. מי לדעתו היריבים העיקריים? צמד נהגי מרצדס, צמד נהגי מקלארן, צמד נהגי רד בול ובן קבוצתו פליפה מאסה.

פורמולה 1: בריאטורה יתבע את ה-FIA?

טלנובלת פלאביו בריאטורה לא נגמרת. לאחר שבית המשפט בצרפת זיכה את האיטלקי מעונש ההרחקה לצמיתות שקיבל מהתאחדות ה-FIA בעקבות פרשת סינגפור 2008, הוא מספר השבוע שברצונו לנקות את שמו שהוכתם. הדרך לכך היא בתביעה אותה הוא שוקל כנגד ההתאחדות, בה הוא יתבע את כל הכסף שהפסיד מאז התפוצצה הפרשה.

פרט לשכר כמנהל קבוצת רנו, בריאטורה שימש כמנהלם האישי של מספר נהגים בראשם אלונסו והייקי קובליינן. הרחקתו לצמיתות חייבה אותו לנתק את הקשרים העסקיים עימם, מה שהרחיק מארנקו כמה מיליונים מאוד לא מיותרים. חזרה לסבב כמנהל קבוצה אגב, הוא שולל בתוקף.

פורמולה 1: קאמפוס מתרסקת

הקבוצה הספרדית אמנם מחפשת נואשות אחר משקיע, אולם זה לא מפריע לה להמשיך ולהתקדם לקראת הצגת מכונית הפרומולה 1 לעונת הביכורים שלה בסבב. השבוע עברה המכונית את מבחן הריסוק המחייב של ה-FIA כפי שמגלה 'אוטוספורט', מה שמאשר לה עוד סעיף בדרך למסלול. את השלדה מייצרת חברת דאלארה האיטלקית, שברזומה שלה עשרות שנים בענפי ספורט מוטורי שונים.

באמצע החודש הבא תעלה קאמפוס על המסלול למבחנים ראשונים כשאת הקבוצה יוביל ברונו סנה. בשבועות האחרונים נרמז כי הקבוצה לא תעמוד בלוחות הזמנים בגלל מחסור במזומנים וכי סנה פוזל לכיוון טורו רוסו. זה הוכחש כמובן יחד עם הצהרה של בעל הקבוצה אדריאן קאמפוס שהוא קרוב לעסקה עם משקיע פוטנציאלי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

פורמולה 1: מי, לאן?

סאובר: תמו הספקולציות עם החתמתו של פדרו דה לה רוסה הוותיק כנהג השני של הקבוצה לצידו של קאמוי קובייאשי. הספרדי בן ה-38 שימש בשבע השנים האחרונות כנהג המבחן של מקלארן והמירוץ האחרון בו השתתף היה בגרנד פרי הברזילאי של 2006 כשהחליף את חואן פאבלו מונטויה.

מקלארן: למרות שהוא הגיע ממרצדס, גארי פאפט ישאר נהג מבחן בקבוצה. המכונית החדשה MP4-25 תיחשף ב-3 בפברואר במסלול המירוצים בוולנסיה.

מרצדס: חשיפת המכונית החדשה תיעשה ב-25 בינואר במוזיאון היצרנית בשטוטגארט.

קאמפוס: החתמתו של דה לה רוסה מותירה את הכיסא לצידו של סנה פנוי והצורך בכסף יביא אולי את ויטלי פטרוב הרוסי שמחזיק בכיס לא מעט ספונסרים. אופציה נוספת היא שיתוף פעולה עם סטפן GP כמשקיעה אסטרטגית וזו נקשרה השבוע עם ראלף שומאכר. גם כריסטיאן קלין בתמונה כנראה.

רנו: גם כאן נמצא קלין, יחד עם ניק היידפלד, טאקומה סאטו, רומן גרוסז'אן, הו-פין טונג, ג'רום דאמברוסיו ופטרוב. את המכונית החדשה R30 יחשוף רוברט קוביצה ב-31 בינואר.

USF1: השם קלין נרמז גם כאן כשותפו של חוזה מריה לופז שטרם אושר סופית. שם נוסף הוא של הבריטי הצעיר ג'יימס רוסיטר.

טורו רוסו: יחד עם ביטול השמועה על סנה, מאשרת הקבוצה כי חיימה אלגואסוארי ימשיך בשורותיה למרות שחוזה עימו טרם נחתם.

לוטוס: הקבוצה המלזית תשיק את המכונית החדשה שלה ב-12 בפברואר.

WRC: רייקונן נדיב

קימי רייקונן ציין השבוע כי רק לקראת האמצע העונה, הוא יחליט אם ירצה לחזור לפורמולה 1. בינתיים, הוא ממתין בקוצר רוח למירוץ הבכורה שלו עם הסיטרואן C4 WRC שיערך בסוף החודש ב'ארקטיק ראלי' של לפלנד, לשם הוא יגיע בגיבוי משפחתי. רייקונן יעביר את הפיאט אבארת' S2000 עימה התחרה עד כה לאחיו הגדול רמי, שספק אם יעניין אותו שהיא עברה איזו תאונה או שתיים.

נהג נוסף שיתייצב לצידו של רייקונן חמוש גם הוא בסיטרואן C4 זהה הוא דני סורדו. לספרדי שנוהג בקבוצה הרשמית של היצרנית מצרפת אין הרבה ניסיון בנהיגת שלג, כך שמדובר עבורו באימון חשוב לקראת מירוץ פתיחת עונת ה-WRC בשוודיה המושלגת שבועים אחר כך. מעניין מי מהם יצליח יותר.

IRC: לקוביצה אין מזל

עד שקוביצה מתייצב למירוץ ראלי אמיתי, הוא אפילו לא מצליח לזנק לסטייג' הראשון. מייד לאחר שסיים את קטע הפתיחה בן ה-8.8 ק"מ של מירוץ פתיחת עונת ה-IRC במונטה קרלו, נתקל הפולני בתקלת מנוע טורדנית ברנו קליאו R3 שלו שאילצה אותו לאסוף את הפקלאות, לסור לשדה התעופה ועל הדרך להתקשר אולי לעידו רוזנבלום בזעם.

פרישה נוספת במירוץ רשם אלוף 2009 כריס מיק שריסק את הפיג'ו שלו לאחר שהחליט לעבור דרך גוש שלג. גם מנצח השנה שעברה סבסטיאן אוג'ייה ריסק את הפיג'ו שלו לאחר שהחליק על מרבדי שלג באדיבותם הרבה של הצופים המשועממים שפשוט זרקו אותו לאמצע הכביש. עד לתאונה היה הצרפתי מרוחק רק 4 שניות ממיקו הירבונן שהגיע כדי לבחון את הפורד פיאסטה S2000 החדשה ונתן לכולם בראש.

מוטו GP: ימאהה מתכוננת

ה-4 בפברואר הוא תאריך היעד של קבוצת ימאהה לחשיפת גרסת 2010 של אופנוע המוטו GP במסלול ספאנג במלזיה, רגע לפני שרוסי וחורחה לורנצו יחלו לבחון אותו. בין השניים צפוי העונה קרב מרתק כשעל הפרק תרצה הקבוצה לקבוע עוד אליפות יצרניות ורוסי ירצה לחתום אליפות עשירית בקריירה המפוארת שלו.

בינתיים, אלוף העולם השתעשע השבוע בעוד נסיעת מבחן במכונית הפורמולה 1 של פרארי על המסלול בברצלונה, מה ששוב העלה את השאלה אם עתידו אחרי המוטו GP הוא סבב המירוצים הנ"ל. יום הנהיגה החל בסחרור מביך במסלול הרטוב כשהוא נוהג על גרסת 2008, אולם לאחר מנוחת הצהריים כבר היה יבש ועם צמיגי סליקס קבע הדוקטור זמן הקפה של 1:21.9 דקות. שיא המסלול לשם השוואה עם אותה המכונית שייך לקימי רייקונן שקבע 1:21.67 דק' וזאת עוד עם צמיגים מחורצים. אולי בכל זאת כדאי לו להגיע לכאן ולא לראלי?

נאסקאר: ספוילר חדש

ה-COT, 'מכונית המחר' של סבב הספרינט קאפ בנאסקאר, עוברת שדרוג. מספר נהגים החלו לבחון השבוע את הספוילר האחורי החדש שיחליף במהלך העונה את הכנף שהייתה בשימוש בשנתיים האחרונות מאז עברו כל הקבוצות למכונית החדשה. הספוילר מחזיר אותנו למעשה לימים שלפני ה-COT, כאשר רק הוא דאג לתת מעט כוח הצמדה לגלגלים מאחור.

הספוילר החדש יאלץ את הנהגים להתמודד עם פחות כוח הצמדה מאחור מכפי שהעניקה הכנף, כך שסחרור על המסלול עשוי להגיע בקלות. זה כמובן יגביר את האקשן והתחרותיות בעיקר כשלא מעט חובבי נאסקאר טוענים כי ה-COT העלימה את הגנים האמיתיים של המכוניות. לדברי הנהגים שניסו את התצורה החדשה, השינוי אכן מורגש אולם הוא אינו משמעותי עבורם. מעניין אם הצופים ירגישו בו יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully