וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאצ'יה תתקוף את הפייקס פיק

ירון אדרי

29.5.2011 / 8:19

יצרנית הרכב דאצ'יה מציגה את דאסטר 'No Limit' איתה תתחרה במירוץ טיפוס הגבעה פייקס פיק בארה"ב. רומניה עם 850 כ"ס

תחת כנפיה של רנו, ממשיכה דאצ'יה להפתיע אותנו כל פעם מחדש. אחרי שהיצרנית מרומניה החלה להתחרות בסבב מירוצי הקרח למכוניות בצרפת ה'טרופי אנדרוס', תחת ידיו של אלוף הפורמולה 1 לשעבר אלן פרוסט, ובמקביל השתתפות במירוצי ראלי שונים, כעת היא מודיעה על מיזם ספורט מוטורי אחר. עם רכב הקרוסאבור הקומפקטי דאסטר, דאצ'יה תתקוף את מירוץ טיפוס הגבעה המפורסם בעולם - פייקס פיק האמריקני.

מידי שנה מקבץ הר הפייקס פיק שבקולרדו ארה"ב עשרות רבות של מתחרים ועשרות אלפים של צופים כדי לראות מי יהיה הגיבור שיגיע לפסגה בזמן הקצר ביותר. ובאמת צריך להיות גיבור כי הדרך רצופה לא מעט מכשולים וסכנה לחזור למרגלות ההר מהר בהרבה מקצב הטיפוס ובקו אחד ישר. השנה יערך המירוץ ב-26 ביוני, בעוד חודש בדיוק, ודאצ'יה סימנה אותו כמטרה אפשרית עבורה.

הדאסטר כפי שעינכם רואות בתמונות שונה לחלוטין מהדגם הסדרתי ולא סתם מכנים אותה 'No Limit' (אין גבול). מהנדסי דאצ'יה יחד עם סדנאות מירוץ נוספות וכן חטיבת המירוצים של רנו, בנו שלדת מירוץ ייעודית כשבמרכזה מותקן המנוע. זה נתרם מחברה אחת בקונצרן, ניסאן, בדמות יחידת ה-V6 בנפח 3.8 ל' של ה-GT-R. לאחר מסכת השדרוגים המקיפה הוא מפיק כעת 850 כ"ס שילכו ויתמעטו עם הטיפוס בגובה ודלילות החמצן. הכוח הרב יעבור לגלגלים דרך תיבת שישה הילוכים סיקוונסיאלית.

לנוכח הכוח הרב ואופי המסלול, אל תתפלאו למראה הכנף הגרוטסקית מאחור. כוח הצמדה לקרקע חשוב מאוד בתוואי המתפתל מעלה שבחלקו אספלט וחלקו עפר. אורכו של המסלול כ-20 ק"מ והוא מוזנק בגובה 2,860 מ' מעל גובה פני הים ומסתיים בגובה 4,300 מ'. אם מעניין אתכם לדעת מה זמן השיא בו, נחזיר אתכם לשנת 2007 אז קבע טאג'ימה 'מונסטר' נובוהירו 10 דקות ו-1.42 שניות. האם דאצ'יה תעשה זאת בפחות ותגנוב את ההצגה?

דאצ'יה דאסטר מירוץ פייקס פיק. אתר יצרן
דאצ'יה דאסטר מירוץ פייקס פיק/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully