וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורבו דיזל ראשון לסובארו

ירון אדרי

8.2.2007 / 11:12

סובארו מגיעה לתערוכת ז'נבה עם הופעת בכורה עולמית, מנוע טורבו דיזל הראשון בעולם בתצורת בוקסר

כפי שבטח כבר שמתם לב, תערוכת ז'נבה היא הבמה המרכזית בעולם הרכב להצגת חידושים ורעיונות. הפעם זאת סובארו שמשחררת את כוונותיה לקראת התערוכה שאליה תגיע עם הפיתוח האחרון שלה, מנוע טורבו דיזל בתצורת בוקסר אופקית.

סובארו ידועה בשני תחומים עיקריים שהם מערכות ההינע לארבעת הגלגלים ומנועי הבוקסר. כעת מדובר בחידוש עולמי כיוון שלראשונה תציג סובארו מנוע טורבו דיזל בתצורת בוקסר. חידוש נוסף יהיה עצם השימוש במנוע דיזל אותו גם כן תעשה סובארו לראשונה.

לסובארו היסטוריה ארוכת שנים עם מנועי הבוקסר אותם ניתן למצוא במרבית כלי הרכב שהציגה כולל דגמי הטורבו החזקים. מנוע זה שטוח וקומפקטי יותר מהמנועים הטוריים ומיקומו הנמוך בתא המנוע עוזר להוריד את מרכז הכובד. התוצאה, כלי רכב מאוזנים ובטוחים יותר (הפחתת זוויות הגילגול) וכפועל יוצא גם התכונות הדינמיות משתפרות. כמובן שגם אסור לשכוח את השידוך המוצלח עם מערכות ההנעה לארבעת הגלגלים לשימושי כביש.

לדברי סובארו, מבנה הבוקסר תורם לצימצום הרעש והרעידות הכל כך אופיניים למנועי הדיזל. סובארו גם מבטיחים מנוע גמיש עם רצועת כוח רחבה מאוד שתאפשר לו להיות נעים לפעולה מצד אחד ומצד שני יספק תאוצות זריזות כבר מסל"ד נמוך.

עד לרגע זה, סובארו לא הציעה בדגמיה מנועי דיזל ולכן התקשתה להיכנס לשוק חובב הדיזל האירופי. לכן, כבר לפני יותר משנה, החלו המוחות היפנים לשקוד על ייצורו של מנוע הדיזל הראשון של החברה שיבנה בתצורת בוקסר (שטוח). סובארו אינם משחררים פרטים רבים אודות המנוע החדש, אך מהאיור המסופק ניתן לראות כי מנוע זה נעזר בשרשרת תזמון כמו במנוע ה-H6, במקום ברצועה וכן שונה מיקומו של מגדש הטורבו ביחס למנוע הבנזין המוגדש. מנוע זה שיוצג בתערוכת ז'נבה יכנס לשימוש מסחרי בתחילת 2008 ויוצע עם מגוון דגמי החברה כולל הדגמים כפולי ההנעה. האם יש כאן רמיזה ל-STI החדשה? סביר להניח שלא.

  • עוד באותו נושא:
  • סובארו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully