וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחות החורגת

ירון אדרי

21.2.2007 / 14:13

סדנת מירוצים גרמנית החליטה שהמזרטי MC12 לא מספיק קרבית בשבילה אז היא מצאה פתרון

האנזו של פרארי נחשבת לאחת ממכוניות העל הטובות ביותר בקרב חובבי הרכב בעולם. נכון שרבים יתווכחו ויזכירו שמות אקזוטיים נוספים כמו למבורגיני, קוניגסג ופגני (אחרי שיזכירו את בוגאטי), אבל אף אחד מהם לא יזכיר את מזרטי. למעשה, ה-MC12 של מזרטי היא צאצא, שלא נאמר תאום לא זהה, של האנזו.

מזרטי פיתחו את רכב המירוץ MC12-GT אך גם הוא לא עזר להאדיר את שמה ונוסף על כל "הצרות", קיבלה האנזו החורגת גרסה משודרגת הנקראת FXX. כאן נכנסת לתמונה סדנת המירוצים הגרמנית "אדו קומפטישן", שהחליטה שהגיע דלק עד נפש והחלה בפיתוח ה-MC12-XX.

לסדנת אדו ניסיון עבר עם ה-MC12 כשבעבר הוציאו את גרסת ה-R עם תוספת של 70 כוחות סוס. הפעם החליטו באדו להתקרב קצת יותר אל הקצה והוסיפו למנוע 170 כוחות סוס שמעמידים אותו על 800 סוסים עגולים.

הדרך לשם לא הייתה קלה. תוספת של כ-30% לכוח המנוע אילצה אותם לפרקו לגורמים ו: להגדיל את הנפח ל-6.3 ליטרים, להתקין קאמשפטים וקפיצי שסתומים חדשים, לשדרג את קירור הבוכנות והדלק, לפתח מערכות פליטה (מתכווננת) ויניקה (ראם-אייר) חדשות, ולחזק את המיסבים והאטמים וכמובן גם את הקלאץ'.

בכדי לעצור את עדר הסוסים, נוספו ברקסים קראמיים בקוטר 396 מ"מ מקדימה ו-360 מאחור כולל רפידות מתאימות. את המתלים המתכווננים לקחו מה-MC12-GT ובכדי לא להיתקע עם פנצ'ר במהירות תלת ספרתית משולשת, מערכת מיוחדת מנטרת את מצב הצמיגים. למרות כל התוספות, משקלה הופחת ב-100 ק"ג.

אם הצבע בתמונה המצורפת לא מבר אליכם, באדו ישמחו לשנותו לפי טעמכם האישי כולל צביעה של חישוקי הסגסוגת הגדולים. מידות צמיגי המישלן אגב הן 265/35/19 מקדימה ו-335/30/20 מאחור.

אז מה נותנת ה-XX אחרי הכל? תאוצה למאה קמ"ש תוך 3.2 שניות, ומהירות מירבית של 390 קמ"ש. בוגאטי ויירון, מאחורייך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully