וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדודה מאוסטרליה

ירון אדרי

26.2.2007 / 16:03

לאחר הצלחת ההולדן מונארו בבריטניה, הולדן שולחת גם את HSV תחת מותג ווקסהול VXR. בתפריט כצפוי, המון שרירים

הולדן, השלוחה האוסטרלית של GM, שיחררה לשוק הבריטי את המונארו בעלת ההנעה האחורית ומנוע ה-V8, בניגוד גמור למדיניותה רבת השנים שלא לייצא את ריכביה מעבר לים. כעת, משתם שיווקה ורגע לפני שהבריטים נכנסים לימי אבלות, מודיעים בהולדן על עולה חדשה נוספת שתקבל מנוע חזק יותר ותאומץ ע"י סדרת ה-VXR של ווקסהול.

ה-VXR8 מבוססת על ההולדן HSV קלאבספורט R8. מדובר למעשה במכונית עם נתונים חיצוניים הזהים לשל מכונית סלון עם ארבע דלתות ומרחב פנים גדול אלא שבלחיצת רגל בריאה הופכת הווקסהול עורה והופכת למכונית שרירים. מנוע השישה ליטרים V8 המוכר מהמונארו, עבר מקצה שיפורים וכעת הוא מפיק 420 כוחות סוס ומומנט של 56.1 קג"מ עם תאוצה קלאסית שתיערך 4.9 שניות. למעיזים, לחיצת כפתור תנתק עבורכם את מערכות הבקרה לנהיגה חדה ונטולת הפרעות. למי שבכל זאת נותן דגש על בטיחות, עם דיסקים קדמיים בקוטר של 365 מ"מ (המוחבאים בתוך חישוקי סגסוגת אופציונליים בקוטר 20 אינטש) גאים בווקסהול לספר לנו שזמן העצירה של ה-VXR8 ממאה קמ"ש לעצירה מוחלטת מהר יותר מהלמבורגיני מורצ'ילאגו והב.מ.וו M5.

בדומה לארה"ב (ושומו שמיים, גם לישראל), גם האירופאים מתחילים לחבב יותר ויותר את תיבות ההילוכים האוטומטיות ולכן כזאת תוצע לראשונה בגרסת VXR. בכדי לשמור בכל זאת על האופי הספורטיבי, תקבל התיבה תפעול ידני ומצב ספורט והתאוצה הקלאסית תיפגע בחצי שנייה בלבד.

תג המחיר של האוסטרלית המתאזרחת יעמוד על כ-35,000 פאונד (כ-290,000 ש"ח לפני מסים) שהוא נמוך בכחצי ממכוניות בעלות ביצועים זהים ובווקסהול מצפים למספר מכירות רב גם לנוכח הביקוש הקודם למונארו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully