וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגם פורד למכירה?

סוכנויות הידיעות

14.5.2007 / 11:48

הזמנים משתנים: משפחת פורד - מייסדת יצרנית המכוניות השנייה בגודלה בארה"ב - שוקלת מכירת נתח שליטה בחברה

כמה בני משפחה במשפחת פורד, המשפחה המייסדת של יצרנית המכוניות פורד מוטורס, שוקלים מכירה של חלק מנתח השליטה בחברה המפסידה שבבעלותם, כך לטענת מקורבים.

יו"ר החברה, ביל פורד, עידכן את החברים במועצת המנהלים לגבי שיקולי המשפחה לפני אסיפת בעלי המניות השנתית שנערכה בשבוע שעבר.

פורד, יצרנית המכוניות השנייה בגודלה בארה"ב, רשמה הפסד שיא של 12.6 מיליארד דולר ב-2006 ומניית החברה צנחה ב-74% מאז 1999. משפחת פורד מחזיקה ב-71 מיליון מניות B בחברה. "בני המשפחה הצעירים אינם חושבים כי עליה להיות כה מעורבת בניהול החברה מאחר שהדבר מוביל לקבלת החלטות גרועות", אמר יוגי'ן ג'ננינגס, פרופסור למנהל עסקים באוניברסיטת מישיגן. "המבוגרים במשפחה עונים לצעירים 'אתם כבר מסודרים מבחינה כלכלית עם כסף המושקע בקרנות נאמנות, על מה אתם בכלל מתלוננים?'".

שווי מניות פורד צנח מ-2.3 מיליארד דולר ל-584 מיליון דולר מאז שביל פורד, נינו של מייסד החברה, הפך ליו"ר לפני 8 שנים. החברה הפסיקה לחלק דיווידנדים בספטמבר וכתוצאה מכך מחקה 85 מיליון דולר מההכנסה השנתית שהמשפחה נהגה לקבל עד 2001. "עם התחלפות הדורות, על המשפחה להחליט אם היא יכולה לשמור על הבעלות בחברה והאם זה משתלם לה", אמר פיטר פסטילו אשר פרש מתפקיד סגן יו"ר פורד ב-1999.

מחלוקות בין בני המשפחה התעוררו ביולי 2006 כאשר שקלו האם ביל פורד ימשיך לכהן בתפקידו כמנכ"ל החברה, אמר אחד המקורות. בספטמבר שכרה החברה את אלן מולאלי, מנכ"ל בואינג לשעבר, כמנכ"ל החדש.

מולאלי סרב להגיב בנושא. "המשפחה תומכת בשינויים הנעשים בחברה. היא בעלת מניות ומאמינה בפורד ורוצה בהצלחתה", אמר מולאלי. באסיפה משפחתית שנערכה ב-21 באפריל במטה החברה במישיגן, בני המשפחה - כולל שילה, אחותו של ביל פורד, ובעלה סטיבן האמפ - תמכו בשכירת שירותי בנק ההשקעות פרלה וויינברג כיועץ למכירת מניות החברה.

הרעיון נדחה לאחר שביל פורד, אביו וויליאם ובן דודו אדסל פורד ה-II הביעו את התנגדותם. וויליאם פורד מחזיק ב-11.1 מיליון מניות B או 15.6% מכלל המניות. ביל ואדסל מכהנים בדירקטוריון.

צ'ארלס הולראן, סגן נשיא חטיבת התקשורת בפורד, אמר כי המשפחה נפגשה עם בנקאי השקעות כדי ללמוד על השירותים שהם מציעים ולא כדי לבחון אפשרויות. האמפ הוסיף כי "בתקופה של מתח גבוה ותנודתיות חדה בתעשייה, בני המשפחה רוצים לדעת ככל האפשר על המתרחש בתעשייה, מהן האפשרויות ומה עלול לקרות". במפגש המשפחתי איש לא תמך באופן ישיר במכירת המניות, אמר האמפ. המשפחה הביעה גם תמיכה במולאלי.

"אין סיבה לחשוב כי החברה זקוקה לשינוי מבני", אמר ביל פורד בראיון טלוויזיוני באוקטובר. בני המשפחה השוקלים מכירת מניות טוענים כי סירובו של פורד למיזם משותף עם ניסאן מוטור בשנה שעברה מהווה דוגמה לפגיעה בחברה כתוצאה מהשפעת המשפחה. עם זאת, הולארן אמר כי למבנה הבעלות בפורד אין כל קשר ליכולתה ליצור שיתופי פעולה עם יצרניות רכב אחרות.

פורד רושמת ירידה בנתח שוק המכוניות בארה"ב מזה 12 שנה ברציפות. במידה שבני משפחת פורד ייסוגו, מולאלי עשוי לקבל יד חופשית יותר בהחייאת החברה. "זה עשוי להוות סימן חיובי עבור החברה אם המשפחה תוותר על מעט שליטה", אמר איבן דה לה פרסנג', מנהל קרנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully