וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רנו לגונה החדשה

ירון אדרי

4.6.2007 / 17:40

עכשיו זה רשמי. רנו שיחררה היום את הפרטים המלאים אודות המשפחתית הגדולה החדשה שלה, הלגונה

בתחילה, ניסו רנו לגרד לנו את בלוטות החשק עם תמונות ה'טיזינג' של הלגונה החדשה. התמונות רמזו במעט על עיצובה הסופי של נציגת הדור השלישי למשפחתית הגדולה של היצרנית מצרפת. היום מפרסמת רנו את התמונות והפרטים הרשמיים לגרסאות הסדאן והסטיישן.

הפרטים הראשונים אותם חושפת רנו, קשורים דווקא להתנהגות הדינמית. זה לא מפתיע לנוכח ההשקעה הרבה שעושה החברה בשנים האחרונות במסלולי המירוצים, השקעה שמשתלמת בעיקר באולמות התצוגה. ברנו מדברים על כיול אופטימלי של מערכות המתלים וההגה, כזה שיאפשר נוחות ודינמיות לדרי המכונית. תהליך הכיול כלל הקשחה של 20% בחלקה הקדמי ו-50% בחלקה האחורי. השינויים אגב, לא העלו את משקלה של הלגונה אלא להיפך, מדובר על הפחתה של 15 ק"ג בממוצע.

מגוון המנועים שימצאו דרכם אל תא המנוע כוללים לא מעט אפשרויות בחירה, כולם בתקן זיהום 'יורו 5'. ליין הבנזין כולל שני מנועים בנפח 2.0 ליטר, הראשון פותח בשיתוף עם ניסאן ולו 145 כוחות סוס והשני הוא מנוע הטורבו המוכר מהמגאן הספורטיבית ולו 170 כוחות סוס. אגף הדיזל מתחיל עם מנוע ה-1.5dCi החסכוני שעם 110 כוחות הסוס שלו מציג נתון צריכת דלק של 19.6 ק"מ לליטר ופליטת CO נמוכה של 136 גרם לק"מ. מנוע ה-2.0dCi יאפשר בחירה בין שלוש רמות הספק, 130, 150 ו-175 כוחות סוס. רנו מוסרים כי מנועים נוספים ישודכו למכונית החדשה, מנועים שיקלעו לטעמם של יותר שווקים בעולם.

אבזור ובטיחות

כצפוי, ברנו לא זנחו את המחוייבות לבטיחות וגם בסעיף זה הושקע רבות. דגש מיוחד הושם על ההגנה בפני פגיעות צד ובעזרת מערכת חיישנים מיוחדת בקורה B וכריות אוויר דו-שלביות, מקווים ברנו להמשיך ולהוביל במבחני הריסוק. פרט לכריות האוויר המתקדמות, קיבלה הלגונה את מערכת ה-ABS החדישה ביותר, מערכת ESP ומערכת עזר לבלימה.

רנו שואפים להוביל לא רק בבטיחות ובמהלך הפיתוח הם הציבו לעצמם למטרה להפוך את הלגונה לאחת משלוש המכוניות הטובות והאיכותיות ביותר בסגמנט עד שנת 2009. בכדי להשיג זאת, הוציאה רנו מעל ל-120 לגונות חדשות למבחנים השווים בערכם לנהיגה מאומצת ותובענית לאורך של 6 מיליון ק"מ וממסקנות הניסוי השכילו מהנדסי החברה לשפר ולייעל את המוצר המוגמר.

פנים הרכב ינסה לתרום משלו לדחיפת המותג מעלה עם רשימת אבזור מכובדת. ברנו מדברים על דגש מיוחד שהושם לתיכנון הנדסת האנוש בפנים המכונית. בין שלל פריטי האבזור הסטנדרטיים ניתן יהיה למצוא מערכת בקרת אקלים משוכללת וצג צבעוני שישמש את מחשב הדרך ומערכת הניווט. גרסאות הפרימיום של הלגונה יזכו בנוסף גם לשימוש נרחב באלקנטרה וחישוקי סגסוגת קלים בקוטר 16, 17 או 18 אינטש יוצעו גם הם.

חשיפתה הרשמית של הלגונה לקהל תיעשה בתערוכת פרנקפורט שתחול בספטמבר הקרוב ומכירותיה באירופה יחלו חודש אחר כך.

  • עוד באותו נושא:
  • רנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully