וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמעט סופי – פולקסווגן טיגואן

6.6.2007 / 17:33

פולקסווגן מודיעה על כמעט סיום המבחנים לרכב הכביש שביל החדש שלה, הטיגואן בנמיביה. בקרוב באולמות התצוגה

לפני מספר חודשים חשפה פולקסווגן מכונית תצוגה עוצרת נשימה כמעט – כזו שיודעת לנסוע בשטח וגם בכביש ועל פי טענותיהם, לחיות בשני העולמות בצורה הטובה ביותר. אולם, כבר כשראינו את תמונות הטיגואן לראשונה, היה לנו ברור שדגם הייצור יראה הרבה פחות קיצוני מזה התצוגה, אבל עד כמה רחוק, מסתבר שלא יכולנו לשער.

אבל לפני כן, נספר לכם כי פולקסווגן שלחה קבוצת טיגואנים עד לנמיביה כדי לבדוק את שרידותם בשטח קשה, חול וטמפרטורות שרק תנור האפייה שלכם מכיר. הם כמובן מספרים על הצלחה (איך לא), אבל אנחנו עדיין לא שקטים בנושא העיצוב, אבל שוב נאזר בסבלנות. מייד נגיע לזה.

פולקסווגן מצהירים כי בניגוד גמור לאופנת הקרוסאוברים אשר רק נראים כאילו מסוגלים לחלוף בשטח, הטיגואן באמת יודע לטפל בכל מה שיש לטבע להציע. מדבריהם עולה כי בלחיצה קלה על מתג ה"מצב שטח", מערך שלם של אלקטרוניקה ומכאניקה מתעורר כדי לאפשר לו לחלוף הן על חולות, סלעים ואף לטפס מעלות קשים במיוחד. כך למשל הוא מסוגל על ידי הגבהה עצמית של המרכב לשנות את זווית הגישה מלפנים שלו מ-18 מעלות בלבד לכדי 28 מעלות וזה בהחלט מרשים.

בחזיתו של הטיגואן מותקנים מספר מנועים לוגמי בנזין ודיזל: מנועי הבנזין בנויים כולם על מנוע ה-TSI החדש המשלב מגדש טורבו וסופר צ'רג'ר בטווח הספקים – 150, 170 ואפילו 200 כ"ס. רק נזכיר לכם שמדובר במנוע בנזין בנפח 1.4 ליטר.

מתחת למעטפת

כדי לעמוד בעומס השטח, צויד הטיגואן במתלה מסוג מק'פרסון מלפנים ורב חיבורי מאחור, שניהם מוקשחים ומיועדים לעבודה קשה. את הכוח הוא מעביר לכל ארבעת הגלגלים (215/65 R16 או 235/55 R17 או 235/50 R18) דרך מערכת ה-4Motion המוכרת, אך מחוזקת.

הטיגואן מצויד גם בשלל מערכות עזר כמו מערכת ניווט המסוגלת להכיל את מפות רוב העולם על פני שטח אחסנה של 30 ג'יגה, מותקנת בו גם מערכת לסיוע חניה המסוגלת להחנות את הרכב עצמאית – לראשונה ברכב שטח, בקרות לירידה ואף לעליה במדרון ועוד.

עד כאן הכל טוב ויפה, אבל כמו שהבטחנו, חזרנו אל פרק העיצוב. איך לומר זאת בעדינות, די התאכזבנו. במקום רכב סקסי ובולט מאוד, קיבלנו משהו שדומה עד מדי לב.מ.וו X3 וזו לא בהכרח מחמאה. אנו גם מודעים לעובדה שעל טעם וריח, לא תמיד אפשר להתווכח, אז צרפנו לכם גם תמונה של הטיגואן קונספט כדי שתשפטו בעצמכם מה יפה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully